Gå til innhold

BMW 1 serie 118i 06 modell tregstartet om vinteren blitt værre hjelp! (Update pga batteri kabel i fra batteri bak ikke festet korrekt)


Bimmernew
 Share

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Mons1 skrev:

Du trenger en person som har bil-teknisk bakgrunn til å hjelpe deg. Du har i denne tråden fått en rekke tydelige tips og råd, men det virker som du ikke forstår hva som menes i disse rådene.
Det står helt tydelig at du skal måle spenningen på starteren FØR du starter motoren og fortsette å måle når noen STARTER motoren (forsøker å starte motoren). Batterispenningen FØR du starter motoren bør være 12-12,5Volt. Spenningen vil fallen når startmotoren går til ned mot 10-10,5Volt. Hvis spenningen faller til langt under 10Volt, så er det tegn på dårlig forbindelse på kabelen. Hvis spenningen ikke endrer seg, så tyder det på at enten klikker ikke start-releet inn eller at motoren er defekt.
Hvis du ikke forstår hva som menes her, så er du ikke riktig person til å gjøre denne jobben og et forsøk på å bytte startmotoren kan gjøre mer skade enn nytte.

Hei! Jeg skjønner det du;) og det bør bli update i denne uka hvis det går etter planen;)

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quick good update! Jeg har ikke fått den nye startern ( i morgen burde) men endelig fått beviset er startern på mitt bmw apparat fra biltema. Ingen tvil nå. Edit: er ganske sikker er startern mye som tyder på det da.

IMG_20210210_124118.jpg

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, E.C. skrev:

Det går aldri an å si "ingen tvil nå" basert på en feilkode alene. Du kan ha feilkode på lavt bensintrykk. Før man bytter bensinpumpa eller regulatoren så kan det være lurt å sjekke om det er bensin på tanken...

ok litt feil sakt men er nok bensin men ganske sikker er starter mye som tyder på det.

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par søk forteller at A0B4 kan skyldes kabelbrudd. Det er uforståelig hvorfor du ikke bruker noen minutter på å undersøke dette, fremfor å gå rett på en langt mer omfattende jobb med å bytte starter.

Se siste innlegg her, akkurat samme symptomer som deg. Det var kabelbrudd:

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=639153&page=4

Og her er flere med samme feil. Kabelbrudd:

https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?2393231-No-Crank-No-Start-Code-A0B4-Bmw-325i-e90

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Basse Lusk skrev:

Et par søk forteller at A0B4 kan skyldes kabelbrudd. Det er uforståelig hvorfor du ikke bruker noen minutter på å undersøke dette, fremfor å gå rett på en langt mer omfattende jobb med å bytte starter.

Se siste innlegg her, akkurat samme symptomer som deg. Det var kabelbrudd:

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=639153&page=4

Og her er flere med samme feil. Kabelbrudd:

https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?2393231-No-Crank-No-Start-Code-A0B4-Bmw-325i-e90

OK jeg skjønner det men nå er jeg nesten i mål jeg valge dette denne gangen og skifte starter kanske litt dumt av meg men nå har jeg bestemt på og skifte starter (har råd - kjøpt brukt) så for håpe de ikke er lednings-brudd da. Men for ikke av sistem utter sykkt trang har fast nøkkel men kjem ikke til hjelp;(

Fra 14:03 løsningen hvis ikke den skruen er på min skjønner ingenting.

Edit: okey fastnøkkel 12 og 14 da skal jeg skifte startern i morgen etter planen.

Edit: da blir dette ikke før i neste uke startern;)

IMG_20210210_192056.jpg

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK folkens update time!

Saken er nå endlelig fikk montert startern ok monterte alt på plass igjen.

Og nå skal dere høre starta bilen men hørte fortsatt et klikk fikk ikke start men prøvde og klikke på start-knappen noen ganger og fikk start da trykket slo av bilen at og fram 4 ganger fikk start.

Men når jeg IKKE fikk start fikk jeg 2 koder: 2EBE no bsd message from alternator + 2E7C bit serial data interface signal og starter igjen koden.

Men de kodene var bare aktive når jeg ikke fikk start og når jeg fikk start ingen feilkoder og batteri 14v ja og 12 når bilen er av og er fulladet som nevnt tidligere.

Og så ikke ledningsbrudd til startern og startern er brukt og gått under 100 tusen og han jeg kjøpte ta sa den virker.

Så hva nå why et klikk når jeg har skifta startern?? Bare pga batteri ikke fått ladet? jording under bilen nå? Men bilen satrter ikke rasker med ny starter? (brukt)

Edit: ok venta 3 kvarter og se igjen tok 2 raske startsforsøk men redd for tidlig og juble. Hva tenker dere nå om dette?? Løst?

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk veldig konkrete råd og tips til feilsøking av oss her, men du valgte å ikke følge dem og hellet bytte starteren pga. feilkoden du fikk. Flere her poengterte at det å bytte starter kanskje ikke løser problemet. Vi har egentlig ikke noe nytt å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, E.C. skrev:

Du fikk veldig konkrete råd og tips til feilsøking av oss her, men du valgte å ikke følge dem og hellet bytte starteren pga. feilkoden du fikk. Flere her poengterte at det å bytte starter kanskje ikke løser problemet. Vi har egentlig ikke noe nytt å komme med.

ok skjønner men ser ut som den starter nå da for bare ikke håpe den ikke svikter igjen men uansett billig starter og skifta det gjorde ikke noe alikvel lærte mer bilen og kjenne jeg valgte det ok det var opp til meg;) men da vet jeg i alle fall HVIS den ikke starter neste gang jording under bilen tenker jeg vil se på;)

Men nå er alt bra blir spennende og se om den starter hver gang for hvis den gjør det var det startern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok enda en update.

Jeg har nå kjørt en en og en halv time bilen fungerer som den skal men plutselig falt radio ut en stund men kom raskt tilbake... og 13,6 men jeg kjørte og stoppet og parkerte og kjørte igjen viste 14,v så nå er alt i orden med bilen starter og går.

Så var nok startern men for håpe jeg for start hver gang da men nå er problem løst nå i alle fall. Men synes ikke starter rasker med ny brukt starter.. trykker 1 gang på knappen men ikke lynrask og starte kanskje bare er sånn på 1 serie... men men ingen feilmeldinger nå.

 

Edit: var ikke startern men er skiftet gjør ikke så mye det uansett hadde råd. Må sjekke jording da for under motor feste foran sett ottis kommenterte det på mange og ikke synket inn for vanlig problem på 1 serie så har troa på det er det nå vært og sjekke nå. Håper virkelig det er den for hvis den er dårlig må jo det gjøre why bilen sier bare klikk og ikke tenner men alt av lys er på.

2 update og edit;) Tok på startskabel og da startern ikke ellers så nå skal skifte jordingskabel til uka for se tilstand på den bør være dårlig for og si det sånn spennende update kjem.

3update: slik ser ut fra gs den kabelen skal montere den snart og ta før og etter bilde. Edit: fikk ikke etter bilde men tenk dere selv en irra jordingskabel som er stygg.

Men slik ser ut ny fra gs til min BMW 1 serie 118i 06 modell.

FINAL update:

Da er bilen i orden var pluss kabel bak som ikke var skikkelig festet bak batteri men skiftet uansett jording så veldig irra ut den grønne har ikke bilde men tenk dere selv en irra grønn jordings kabel som ikke er pen. Nederst ser dere ny fra gs.

IMG_20210222_133943.jpg

 

Endret av Bimmernew
ny info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bimmernew changed the title to BMW 1 serie 118i 06 modell tregstartet om vinteren blitt værre hjelp! (Update pga batteri kabel i fra batteri bak ikke festet korrekt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...