Gå til innhold

BMW 1 serie nykker i nedoverbakker Update mest trolig gammel girolje ikke sikker....


Bimmernew
 Share

Anbefalte innlegg

Flushing kommer ikke til å hjelpe, det har ingen reparerende effekt. Det er en 8mm umbrakoskrue på siden av girkassa under bilen. Her skal det dryppe ut olje forsiktig på tomgang i park. Kjør gjennom girene med motoren igang før du tar ut pluggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Netlandet skrev:

Flushing kommer ikke til å hjelpe, det har ingen reparerende effekt. Det er en 8mm umbrakoskrue på siden av girkassa under bilen. Her skal det dryppe ut olje forsiktig på tomgang i park. Kjør gjennom girene med motoren igang før du tar ut pluggen. 

Dette tør jeg ikke gjøre på egenhånd men hva er det beste jeg kan gjøre da i mitt tilfelle trenger et ærlig svar? Hva ville du gjort? Come on;) Vil gjerne ha en oppklaring her angåene nykkingen hvis mulig

Ingenting og gjøre bilen går rolig å bare nykkinga jeg reagerer på ellers girer så jevt og bra kan ikke sette fingereren på noe der borsett fra forbruket blitt litt værre men skifta luftmassemåler rengjort vanos,gassjpjeld of flitere bør hjelpe litt men kjører mye i byen å da 0,9 i byen er det den bruker og automat i tillegg.  Viktig fakta.

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update mitt nøyaktige problem er dette: https://www.mbentusiastklubb.no/forum/topic/33394-bilen-nykker-uten-gasspådrag-i-nedoverbakker/ 

Edit: Så da er det i alle fall ikke noe med girolje og gjøre og ABS ring en 1stk har blitt byttet og den andre ble sett over og fjernet skitt fra den og så hel og fin ut.

Bare se den tråden så skjønner du mere og håper på svar her og noe jeg kan gjøre selv uten og bruke verskted pga vil prøve selv er i ilden for og si det sånn.

Men kan det virkelig være gasspjeld som jeg har hatt problemer med tildigere? Som gjør dette?? Har renset den da svar på den plzzz

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bimmernew changed the title to BMW 1 serie nykker i nedoverbakker Update: pga gasspjeld??

Gjør eller få et verksted til å gjøre som Netlandet sier. Det er første steg på feilsøkingen når en automat slurer. For lite olje på automatkassa vil gjøre at den slurer og det vil vel helst skje når bilen haller- oljepumpa suger luft. Den MB fiksen er det bare å glemme da din styreenhet allerede er badet i olje, da den er montert inni automatkassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, 540is skrev:

Gjør eller få et verksted til å gjøre som Netlandet sier. Det er første steg på feilsøkingen når en automat slurer. For lite olje på automatkassa vil gjøre at den slurer og det vil vel helst skje når bilen haller- oljepumpa suger luft. Den MB fiksen er det bare å glemme da din styreenhet allerede er badet i olje, da den er montert inni automatkassa.

Ok så ikke noe med gasspjeld og gjøre? eller gassgreie i pedalen? vil den slutte og nykke da tror du... OK så det har med  girolje og gjøre ok.... farlig hvis jeg ikke gjøre noe med dette? kan det videreutvilke seg ble usikker igjen jeg? soory. Så gasspjeld,gassgreie i pedalen eller girolje som er synderen? Vil ha en avklaring nå.. ble så usikker på gasspjeld pga hatt mye problem med den lampa se tråd:

 

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bimmernew changed the title to BMW 1 serie nykker i nedoverbakker Update står mellom girolje/gasspjeld!

Gasspjeld, gasspedal og falskluft med mere kan alle gi rykkninger, men å feilsøke slikt på internett uten å ha prøvd bilen er mer som en gjettekonkurranse. En ting er sikkert, ligger feilen i for lite automatolje og du fortsetter å kjøre med det så blir din neste tråd : "hvordan bytte automatgirboks ?"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, 540is skrev:

Gasspjeld, gasspedal og falskluft med mere kan alle gi rykkninger, men å feilsøke slikt på internett uten å ha prøvd bilen er mer som en gjettekonkurranse. En ting er sikkert, ligger feilen i for lite automatolje og du fortsetter å kjøre med det så blir din neste tråd : "hvordan bytte automatgirboks ?"...

Ok jeg skjønner det som mistenker meg mest er gasspjeld for se om jeg for skiftet den NY hvis lampa kommer tilbake det gjør jeg for nå er jeg lei så mye probs med P100D koden men hittil ingenting. Sjekket det selv husker den koden kom opp men ikker sikkert det løser nykking men på følelse vi for se si i fra mer innspill da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bimmernew changed the title to BMW 1 serie nykker i nedoverbakker Update mest trolig gammel girolje ikke sikker....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...