Gå til innhold

Restaurering av eldre BMW'er. Denne karen lager noen virkelig gode videoer. Mye å lære der......


 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Werther skrev:

 

Tror ikke du skal bekymre deg for det. 7-serie uansett generasjon er lite populær på bruktmarkedet og sliter med å oppnå høye priser.

E23 ble aldri populær. E32 har aldri blitt populær, og vil mest sannsynlig ikke bli ettertraktet bare fordi noen youtubere lager videoer på de. E38 sliter med det samme - de er pene, men krevende å drifte og dertil lave priser.  E65 er på vei ned i samme gjørma.

Skal du "investere" i gammal BMW (dvs tape litt mindre penger enn man vanligvis gjør med gammal BMW), ville jeg gått for de normale modellene vi alle elsker - 3 serie E36/E46 og 5-serie E34/E39 med mye motor. Det er disse som er etterspurt av folk flest født mellom 1960-2005 og som vil oppnå best priser de neste 10 årene.   

Jeg er ikke helt enig i alt du sier der. Jeg har fulgt ganske nøye med på 7-serie markedet de siste 5 åra, så jeg føler jeg har sånn passe oversikt. Mitt inntrykk er at 7-serie med stor motor ligger passe greit i pris og kan ses som ett investerings objekt. E23 745i ligger høyt, du må opp i over 20 000 EUR for en pen og ryddig bil med historikk. For en 735i er ikke dette tilfelle, med mindre den har gått 87 000 km... Jeg ser det er noen optimister på Finn.no som skal ha Top dollars for E23 745i. De kaster bort annonsepenger sine synes jeg, selv om en oldtimer er dyr i Tyskland eller USA så betyr ikke det at man automatisk kan få det samme i lille Norge. 

E32 er stort sett verdiløs med mindre det er snakk om 750i, her må du ut med minst 10 000 EUR for en pen bil...13 000 EUR for noe som virkelig er noe å ha. Disse bilene har jeg fulgt med argusøyne de siste åra, og prisen på en slik begynner å stige litt i Tyskland. I Norge og Sverige er de langt billigere, men jeg stoler bare ikke på en norsk 750i som har hatt shady og blakke eiere siden slutten av 90 tallet. Ser noen skal ha godt betalt for 735i, pene og strøkene biler men de står lenge. Polakkene er ville etter E32, har faktisk blitt eksportert en del av dem ut av landet. Nettopp fordi de er så si verdiløse her. 

E38 følger samme linja, dog er både 740i og 750i facelift biler man må blø litt penger for. Særlig hvis de er originale. En 728i er ikke verd noen ting, litt det samme som alle E39 om dagen. Jeg må si at det er litt surrealistisk å oppleve at en bil som jeg en gang anså som verdens beste bil nå blir så neglisjert. Jeg er barn av 90 tallet og E39 var for meg verdens beste bil, rett og slett ett fantastisk kjøretøy. Jeg trodde helt ærlig at foreldrene mine hadde vunnet i Lotto da de skaffa seg en E39 i 1999, for en bil. Fattern sa jeg satt timesvis i den bilen bak rattet på gårdsplassen og "kjørte". Så å oppleve at denne bilmodellen nå er verdiløs er veldig rart, det stemmer liksom ikke. Er ikke bare biler med stor motor som holder prisen bra, jeg har de siste årene fått noen bud på E34 520en som hadde gjort at den ble god butikk. Vi snakker ikke 90 000, men har blitt bydd både 45 000 og 50 000 kr for den. Han siste er en kollega av svigerfar som presser på litt, men den bilen skal ingen vei 👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...