Gå til innhold

ID6 siste software versjon. G30 Og "Bugs"


OMyren
 Share

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...

Jeg oppdaterte min G30 540d med denne softwaren og jeg vil ikke anbefale noen å gjøre det. Nå er det så mange funksjoner som ikke funker som de gjorde før. Gesture controll funker dårlig, dog har det blitt noe bedre. Noen ganger må jeg ta flere ganger på dørhåndtaket for at bilen skal låse seg. Speilene feller seg inn kun når jeg låser bilen med nøkkel, Idrive/radio slår seg av når jeg åpner døra, noe som jeg liker at den gjør men den skal i utgangpunktet ikke gjøre det. Dog står idrive på hvis kun fører dør åpnes etter å ha slått av motor. En sjelden gang når jeg rygger så vises top view i stede for ryggekamera. Jeg får ikke Webasto til å hjelpe motoren å bli varm når det er kald, kun en sjelden gang hvis jeg har brukt kupevarmer funksjonen før avreise. På Mondeoen så går Webastoen alltid når motoren startes kald, dette kan jeg også velge å deaktivere i displayet. Kjipt at en BMW til over en million ikke kan dette

Dette er første gang jeg har oppdatert en bil og følt at den ble "dårligere". Bavaria bare trekker på skuldrene når jeg forteller om mine opplevelser etter Software update. Styr unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg oppdaterte min G30 540d med denne softwaren og jeg vil ikke anbefale noen å gjøre det. Nå er det så mange funksjoner som ikke funker som de gjorde før. Gesture controll funker dårlig, dog har det blitt noe bedre. Noen ganger må jeg ta flere ganger på dørhåndtaket for at bilen skal låse seg. Speilene feller seg inn kun når jeg låser bilen med nøkkel, Idrive/radio slår seg av når jeg åpner døra, noe som jeg liker at den gjør men den skal i utgangpunktet ikke gjøre det. Dog står idrive på hvis kun fører dør åpnes etter å ha slått av motor. En sjelden gang når jeg rygger så vises top view i stede for ryggekamera. Jeg får ikke Webasto til å hjelpe motoren å bli varm når det er kald, kun en sjelden gang hvis jeg har brukt kupevarmer funksjonen før avreise. På Mondeoen så går Webastoen alltid når motoren startes kald, dette kan jeg også velge å deaktivere i displayet. Kjipt at en BMW til over en million ikke kan dette

Dette er første gang jeg har oppdatert en bil og følt at den ble "dårligere". Bavaria bare trekker på skuldrene når jeg forteller om mine opplevelser etter Software update. Styr unna!

Når det gjelder konkrete løsninger på dette er vel du mere proff enn meg. (Har selv en 530i 2017 med S15A-17-03-506 som jeg vurdere å oppgradere)

Men det jeg ser for meg er:

1. Nedgradere til en eldre versjon, eks. S15A-20-03 viss mulig. 

2. Oppgradere til S15-21-03 som har kommet ut.

3. Få hjelp hos Bimmerupgrade Norway.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • OMyren changed the title to ID6 siste software versjon. G30 Og "Bugs"
13 timer siden, OMyren skrev:

Når det gjelder konkrete løsninger på dette er vel du mere proff enn meg. (Har selv en 530i 2017 med S15A-17-03-506 som jeg vurdere å oppgradere)

Men det jeg ser for meg er:

1. Nedgradere til en eldre versjon, eks. S15A-20-03 viss mulig. 

2. Oppgradere til S15-21-03 som har kommet ut.

3. Få hjelp hos Bimmerupgrade Norway.

Nei jeg er absolutt ikke proff på dette, jeg tror du har mer peiling enn meg som kan forskjellen på alle disse softwarene :D Jeg har vel egentlig bare nå vendt meg til at bilen ble litt annerledes, tror ikke jeg tør å ta noen ny software etter hvordan det gikk sist. Hvis erfaringene er positive så oppdaterer jeg kanskje bilen på nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
På 3.5.2021 den 14.37, OMyren skrev:

Da har jeg oppgradert i-level  fra S15A-17-03-506 til  S15A-21-03-546. Kommer tilbake om noen uker med evnt. erfaringer med dette.

Ble bra dette, bedre å kjøre i Sports mode også. Virker mere stram på styringa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Har fått testet mere. Kan virke som jeg med denne oppdateringen fikk en liten "bug" på NV systemet. Ikke permanent feil, men kommer av og til. Skjermen inne mørkner inne på NV kamera. 

2 bilder som viser problemer, et bilde der det vises normalt. 
 

Noen tips og råd , andre erfaringer???

Eller bare kjøre på med ny oppdatering? Hadde håpet å slippe da ikke alle oppdateringer er like "gode"

 

5F205FC7-A5AD-47A3-AC48-C70AA6804E00.jpeg

D131E34D-95B9-48E1-B117-6FC8EA57F9AA.jpeg

45ADFAC9-4DED-4FEF-BB76-48C196CEDBE0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...