Gå til innhold

Nybilen Carbonsort iX3


Ron Jeremy
 Share

Anbefalte innlegg

Sitat

Spennende! Kommer det en tråd så vi får se hva du har laget til?

Ja @Snagg30, vi får lage en tråd ut av dette.

 

Alle kjøp har en historie, så også denne.

Det har vært en lang reise og mange betraktninger og tanker jeg har måtte revurdere dette siste året.

Det som så ut som en plan tidlig 2020, har etterhvert blitt det motsatte.

Det har vært et sota år, Covid 19 har skapt mye røre.

Den sedvanlige verden før pandemien slo til, føles langt unna og tiden vi hentet ut (Mars) og leaset en 2020 model i3 kjennes om mulig - ennå lenger unna.

Tanken den gang, var å ha 2 biler, en ny problemfri i3 til hverdags og en brukis/hengerbil til en halvveis fornuftig penge.

 

Men siden den gang, har behov for 2 biler falt mer eller mindre bort.

Og så har jeg også vært i en nedadgående spiral ifht bemanning på jobb.

45 mann skulle halveres, jeg kom meg gjennom tunnelen, selvom ting ikke er rosa - helt ennå.

Etterhvert bleknet lysten på diesel, F25 vår takket jo for seg med et registerhavari og den enkle problemfri hverdagen med ny i3 og elbilens forfriskende enkelhet gjorde veien videre litt knotete.

Men nok om mine begynnende (for) lange historie, la meg komme til sakens kjerne, ny bil er bestilt.

Vår i3 blir levert inn og bilen som erstatter denne er rett og slett en bil jeg har snakket ned, deretter testet - møtt meg selv i døra, for deretter .. bestille.

Bilen er en Karbonsort iX3.

Spec og info kommer.

 

 

 

 

 

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da vil jeg gratulere med ny bil, når den kommer.

Det virker som BMW faktisk har laget en ganske så flott elbil, selv om den har feil arkitektur. Den får jo egentlig bare skryt over alt. Ganske bra bil, virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer. Selv om jeg personlig ikke kommer til å kjøpe el-bil selv så gleder jeg meg til å følge med her! Ekstra kjekt at du har kjøpt selv om man ikke kan få xDrive, det liker vi :) Jeg var inne å bygde meg en selv i går av nysgjerrighet, tror man kan få mye bil for pengene. Og som vi snakket om tidligere så var det iX3 som kom best ut i testen som jeg linket til idag, å vær bekymret for urealistisk rekkevidde trenger dere ikke. Legger ved linken her og så andre får se om de vil. 
 

https://motor.no/elbil/elbilene-som-har-best-rekkevidde-om-vinteren/193624

 

Edit: vi holder på å planlegger i3 som bil nr 2, så hvorfor jeg sier jeg ikke skal ha el-bil er meg fjernt. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Otis skrev:

Ja, da vil jeg gratulere med ny bil, når den kommer.

Det virker som BMW faktisk har laget en ganske så flott elbil, selv om den har feil arkitektur. Den får jo egentlig bare skryt over alt. Ganske bra bil, virker det som.

Den har utvilsomt fundamentale feil ifht mangel av AWD, dette er jo en SUV - de skal da ha en elementær drivlinje som X-drive.

Jeg som de fleste andre har ledd av andre SUV modeller uten AWD og nettopp iX3 for mangelen av dette.

Men ironisk nok, mangelen på X-drive gjør den også godt, den er mer kjøreglad og mer effektiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og dette blir utvilsomt spennende. Jeg har sans for bilen og tenker at den er blandt BMW's mest spennende modeller i dag. Den er spesiell og litt utenfor en opplagt skisse, men dette gjør modellen også interessant. Håper at du følger opp tråden med mange inntrykk og opplevelser :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

3 minutter siden, Fredrik skrev:

Gratulerer og dette blir utvilsomt spennende. Jeg har sans for bilen og tenker at den er blandt BMW's mest spennende modeller i dag. Den er spesiell og litt utenfor en opplagt skisse, men dette gjør modellen også interessant. Håper at du følger opp tråden med mange inntrykk og opplevelser :)

Har jobbet 30 timer de siste dagene, så kommer mer senere her. 
Men tar dere med på reisen.

Er overrasket over mange aspekter med denne bilen, senest idag var det mange (i følge selger) med leasa X5 45e, som tok et solid jafs av de resterende bilene som var tilgjengelig.

Modellen har naturlig nok solgt bedre nedover Europa enn i Norge. Det skulle bare mangle.

Har spec og forsåvidt pris også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bestilling, og i fin farge (dog en detailers mareritt har jeg forstått :D ). 
Blir spennende å følge med på ditt liv med iX3, så mye som jeg har dømt den modellen nord og ned - ene og alene pga mangelen på 4x4. Det som først virket som et halvveisprodukt til en høy pris virker nå som en bra pakke til en bra pris! Så kan en jo tenke på det slik: hvor mange såkalte SUVer der ute mangler 4x4? En kan jo nevne japanske små-SUVer i fleng, men også biler som e-2008, Kona, e-Niro osv. 

 

Jeg på min side ble veldig begeistret over i4 som ble presentert i går. Den vekket en eller annen må-ha-greie i meg, selv om jeg trenger tid med fronten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, papertiger skrev:

Gratulerer med bestilling, og i fin farge (dog en detailers mareritt har jeg forstått :D ). 
Blir spennende å følge med på ditt liv med iX3, så mye som jeg har dømt den modellen nord og ned - ene og alene pga mangelen på 4x4. Det som først virket som et halvveisprodukt til en høy pris virker nå som en bra pakke til en bra pris! Så kan en jo tenke på det slik: hvor mange såkalte SUVer der ute mangler 4x4? En kan jo nevne japanske små-SUVer i fleng, men også biler som e-2008, Kona, e-Niro osv. 

 

Jeg på min side ble veldig begeistret over i4 som ble presentert i går. Den vekket en eller annen må-ha-greie i meg, selv om jeg trenger tid med fronten. 

Har som deg dømt og ledd av bilen, men her er jeg jammen meg.

Jeg hadde for 2 dager siden 12 biler å velge i fra min lokale Bilia forhandler i Skien.

idag var det kun 3, en i hvit, en Phytonic (skrev jeg det rett tro?) blue og en i Carbon. 
Jeg er klar over at det er en krevende farge å «holde», så spent selv. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer 😀

Jeg har ikke vært helt snill i min omtale av iX3, men at dette isolert sett er en veldig god elbil er det ingen tvil om. Mye bil for pengene er det også. Så kan man heller diskutere SUV konseptet uten firehjulstrekk. Kommer vel til å måtte svelge mine ord her, går å sjesker på en PHEV SUV uten firehjulstrekk selv om dagen (ikke til meg, men "handlevogn" til kona)

Lykke til 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ron Jeremy

gratulerer så mye med bestilling! Da er det bare å smøre seg med tålmodighet:) det går vel fort tre mnd. Før den ankommer? 
fristende på denne selv. Så der kom en på finn i dag:)

ser på ix3 siden på facebook at folk er begynt å få bilene sine. Det som går igjen er imponerende forbruk og ikke minst kjøreglede, premium bil til en hyggelig pris dette tiltross for manglende awd. Det har den ikke så det er ikke så mye å diksutere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Saltkjelen skrev:

Spennende! Gratulerer så mye. Når kan du forvente å få bilen? Selv liker jeg iX3, og synes den er markedets fineste el-SUV. Blir spennende å se bilder og erfaringer når bilen har ankommet. :) 

Leveringstid i disse dager når det kommer til bil og egentlig alt er jo ikke bare bare.

Valget var enkelt, jeg trengte bil «raskt», ideelt sett til sommeren.

Skulle jeg bygge en bil selv, måtte jeg vente ca til 2022.

Så da ble det istedenfor å velge blant disse som var på vei (nevnt ovenfor).

De forsvant raskt, men var heldig å fikk reservert en iX3 i en farge som jeg kunne tenkt meg, så fikk min «bedre» halvdel interiøret hun ville ha.

Selv er jeg svak for kontrast og litt lyse interiører.

Bilen skal etter sigende ha «alt» som kan fåes til denne bilen, inkl drive recorder og adaptiv M suspension.

Fully charge er jo alle biler solgt i Norge.

0D8EF959-2A08-44BF-A878-F6AD9FED1D9E.jpeg

8A461C60-2A81-4FA8-B6DE-6C699D289323.jpeg

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil og spennende valg med å gå all in på elbil!

Gleder meg til å høre mer om denne. Enig med andre i at dette er en av de fineste elbilene på markedet. Jeg er nysgjerrig på hvordan BMW har klart å få så lavt forbruk på en bil som er så lite aerodynamisk, så alt av info rundt konstruksjon og faktiske data vil bli satt pris på.

Regner også med at det blir ettermontering av rattvarme og skikkelige blinklyshendler etterhvert. :-)

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Ron Jeremy changed the title to Nybilen Carbonsort iX3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...