Gå til innhold

Nybilen Carbonsort iX3


Ron Jeremy
 Share

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, fupsaker skrev:

Min gikk for 74 løk mindre. 😂😩

Rart ikke differansen var større egentlig, iX3 LCI er i mine øyne en langt penere bil enn det pre-LCI var - tar sjansen på å si det ettersom din iX3 kun var en ventepølse, og ikke et langvarig lidenskapelig forhold :P 

iX3 LCI synes jeg fremstår som en av de peneste elbilene i dag i det prisleiet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig @Walkabout. Likevel er det noe som ikke stemmer i fronten. Min subjektive mening, selvsagt. Den virker noe smal/kort/tynn.
 

Etter å ha prøvd iX3 (facelift) utgikk den for min del. Var noe som ikke stemte, men det er jo en god bil. Prøvde iX (40) like etter og det er en enormt god bil å kjøre. Oser luksus og fremstår bedre på alle måter. Utseendet er jeg derimot ikke helt kompis med, men det merkes at iX er en bil bygget til formålet (EL). Bagasjerommet er jo faktisk mindre enn i iX3 (500 vs 510). Teoretisk forskjell, men verdt å påpeke i denne prisklassen.

Mulig vi sporer av @Ron Jeremy, men jeg ser du også har prøvd iX. Så kanskje det er interessant likevel :)

Endret av humpfy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, humpfy skrev:

Enig @Walkabout. Likevel er det noe som ikke stemmer i fronten. Min subjektive mening, selvsagt. Den virker noe smal/kort/tynn.
 

Etter å ha prøvd iX3 (facelift) utgikk den for min del. Var noe som ikke stemte, men det er jo en god bil. Prøvde iX (40) like etter og det er en enormt god bil å kjøre. Oser luksus og fremstår bedre på alle måter. Utseendet er jeg derimot ikke helt kompis med, men det merkes at iX er en bil bygget til formålet (EL). Bagasjerommet er jo faktisk mindre enn i iX3 (500 vs 510). Teoretisk forskjell, men verdt å påpeke i denne prisklassen.

Mulig vi sporer av @Ron Jeremy, men jeg ser du også har prøvd iX. Så kanskje det er interessant likevel :)

Stort sett er all info bra info! Så kjør på! 

Selv syns jeg LCI av iX3 ikke kan koste «mye» mer enn preface, siden drivlinjen og batteriet er det samme.

Er ikke helt venn med facelift baklyktene.

Men der iX3 er en elektrifisert fossilbil fra 2018, er jo iX flaggskipet av BMW’s elbiler og den har de laget på en dedikert elbilchassi fra bunnen og opp.

IX er en nydelig bil å kjøre, en veldig annerledes bil enn iX3, det skal være en  betydelig forskjell.

Selv har jeg et problem med avstanden fra iX40 til 50, batteristørrelsen, effekten, prisen - differansen er for stor.
For meg gir det ingen mening å gå fra iX3 til iX40 heller. 
Venter på Neue klasse, men først se hva iX1 er.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2022 den 7.38, humpfy skrev:

Prøvde iX (40) like etter og det er en enormt god bil å kjøre. Oser luksus og fremstår bedre på alle måter. Utseendet er jeg derimot ikke helt kompis med, men det merkes at iX er en bil bygget til formålet (EL). Bagasjerommet er jo faktisk mindre enn i iX3 (500 vs 510). Teoretisk forskjell, men verdt å påpeke i denne prisklassen.

Mulig vi sporer av @Ron Jeremy, men jeg ser du også har prøvd iX. Så kanskje det er interessant likevel :)

Artig at det er mulig å ha så to forskjellige oppfatninger av en modell som dette. Lånte en iX xDrive40 i dag, og jeg sitter igjen med et helt annet inntrykk av modellen enn det du gjorde. Bilen virker for all del forseggjort innvendig med skinn (eller imitert skinn?) på de fleste overflater (bl.a. B-stolpene), griselekre krystallelementer m.m., men luksusfeelingen fikk jeg overhodet ikke. Innvendig følte jeg at jeg satt i en MPV og til tross for at setene var overraskende myke, fjernet de all form for luksusfeeling når det kom til justeringsmulighetene. Bilen var sterk på enkelte elementer, men det er for mitt vedkommende helt fjernt å kalle dette for et flaggskip utifra hvilken opplevelse jeg hadde. :) 

Ellers må jeg tilføye at jeg synes iX3 - spesielt som LCI fungerer svært bra. Den nye midtkonsollen gjorde seg virkelig og til tross for skepsisen rundt munnharpelysene bak, var de flere hakk kulere i virkeligheten. Synd den ikke leveres med xDrive. Da hadde det stått en slik på gårdsplassen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk samme inntrykk som @Saltkjelen etter å ha kjørt iX. Meget komfortabel og trivelig bil å kjøre, med en del fine og forseggjorte detaljer. Men totalinntrykket som luksusbil/flaggskip faller her igjennom synes jeg. Setene var gode men ikke luksusbil gode, og biler som mangler en midtkonsoll som går i ett med dasjbordet klarer jeg bare ikke ta seriøst…den MPV/kassebil følelsen det gir når du sitter bak rattet ødelegger mye. Føler mer dette er en forfinet og forstørret I3, ikke en premiumbil på linje med G05 X5. For X5 viser hvordan en premium-SUV skal være i dag 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg fikk samme inntrykk som @Saltkjelen etter å ha kjørt iX. Meget komfortabel og trivelig bil å kjøre, med en del fine og forseggjorte detaljer. Men totalinntrykket som luksusbil/flaggskip faller her igjennom synes jeg. Setene var gode men ikke luksusbil gode, og biler som mangler en midtkonsoll som går i ett med dasjbordet klarer jeg bare ikke ta seriøst…den MPV/kassebil følelsen det gir når du sitter bak rattet ødelegger mye. Føler mer dette er en forfinet og forstørret I3, ikke en premiumbil på linje med G05 X5. For X5 viser hvordan en premium-SUV skal være i dag 👍

Er mange som mener det du nevner her. 
Forsøkte å selge inn IX til kvinnen senest igår.

Men iX’en stod ved siden av en relativ anonym G05, det var den hun ville ha. 
😂

Har ingen hast, men liker å se fremover, pr nå er det vanskelig å se noe annet enn el som neste drivlinje, men en G05 45e er utvilsomt en flott bil.
Men det er 3 år til neue klasse, så får se om disse bl.a nye X3 vil stå ut på en positiv måte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X5 gir helt klart en annen følelse, men den er tradisjonell. Jeg liker å ta steget ut/frem. Ikke kun til siden. Mulig jeg er farget av å ha hatt X5 og 5-serie. Liker ikke kjøpe samme bil igjen, selv om det er en annen modellserie. Slik er jeg satt sammen. Godt vi er forskjellige.

iX vekker eventyrlysten i meg mer enn noen annen EL-bil. Den fremstår også som den best bygde og mest luksuriøse EL-bilen i mine øyne. Setene passet meg meget godt, men krise uten knekk i ryggen. Mer enn mangel på lårstøtte, selv om man gjerne skulle hatt det også.

iX3 er selvfølgelig en helt annen bil og jeg forsøker ikke sammenlikne den med iX, men det ble nok et for stort steg ned fra X5 for min del. Nevnte kun bagasjeplass ettersom man forventer større plass i en større bil (iX3 vs iX).

Tanken på sportsbil+fornuftig bruksbil vokser i hodet mitt. Vente på neste generasjon EL, som @Ron Jeremysier…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Første observasjon etter SW update. Mobilen kopler seg raskere til bilen. 
Samtidig - i adaptive regenerering modus, kan man velge om bilen selv vil juster farten automatisk etter skiltgjenkjenning. 
Ellers virker noen av settingene å være tilbake i default modus, men har ikke dykket dypt nok i menyene til å se rekkevidden av det.

Men menyene virker mer snappy og responsiv generelt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tur til sommerland i Bø, full bil (4 personer) og normal kjøring. Men overraskende lave forbrukstall, 12.6.

SW update bringer som vanlig noe bra og noe dårlig, ikke testet varsling av radarbokser.
Men radio’n skrur seg på når man lukker igjen førerdøra av og til, rart.

Så her er det en bug som går mot mobilen og låsing av bil.

Ellers er bilen bra og alt vel 👍🏻

78414702-1D3D-4B7F-BD25-B2E4E3DE5FDE.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, F25x3 skrev:

Oppdatert pris på ix3: 695’000. En real oppgang siden mars! 

Det er ganske ekstremt med en prisoppgang på langt over 100 000,- på to år….uten at det er gjort noe med avgiftsnivået fra statens side. Dette viser litt hvor galt ting er i dagens verdensbilde. Selv om jeg er for moms på elbiler så kunne vel ikke timingen vært dårligere for å innføre dette nå, biler kommer jo til å bli unødvendig mye dyrere på kort tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...