Gå til innhold

Nybilen Carbonsort iX3


Ron Jeremy
 Share

Anbefalte innlegg

Takk, tenker at hybrid også er en fin løsning.

Det var egentlig utganspunktet mitt.

Men målt opp mot f.eks en X1 hybrid som var akkurat stor nok, kontra en IX3 som er stor nok, også de neste åra mtp kidsa, ble dette sammen med utstyr, pris og totalen den berømte tungen på vektskålen.

Valgene ble gjort ennå enklere ved at iX3 var såvidt bra, rekkevidden ikke minst.

Bilens førsteinntrykk ved lansering og min negative innstilling mot den ble solid utfordret etter en aha opplevelse under test, er jo slike stunder man møter seg i døra. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser jeg riktig når du fikk den Fully Charged med alt det ekstra oppå der igjen til drøye 550k? Det er BILLIG. Om du ser på en 3-serie PHEV med godt med utstyr så kan du fort legge på 200k oppå der igjen. Jeg fikk spec'et opp en X1 PHEV fra Bavaria akkurat når de kom, med max firmarabatt og alt, med det utstyret jeg måtte ha (+ noe jeg ville ha), og den enda på 515k (620k før rabatt). Om ikke kona hadde vært besatt av firehjulstrekk, og vi hadde hatt lademulighet hjemme, så vet jeg hvilken bil av disse to jeg hadde valgt nå. iX3 virker som "neste generasjon el-bil" med tanke på forbruk og effektivitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, papertiger skrev:

Leser jeg riktig når du fikk den Fully Charged med alt det ekstra oppå der igjen til drøye 550k? Det er BILLIG. Om du ser på en 3-serie PHEV med godt med utstyr så kan du fort legge på 200k oppå der igjen. Jeg fikk spec'et opp en X1 PHEV fra Bavaria akkurat når de kom, med max firmarabatt og alt, med det utstyret jeg måtte ha (+ noe jeg ville ha), og den enda på 515k (620k før rabatt). Om ikke kona hadde vært besatt av firehjulstrekk, og vi hadde hatt lademulighet hjemme, så vet jeg hvilken bil av disse to jeg hadde valgt nå. iX3 virker som "neste generasjon el-bil" med tanke på forbruk og effektivitet. 

Kan fort legge på 300k på 3 serien. Har man stort kunde rabatt å kjøper seg iX3 så blir det veldig hyggelig pris på ny bil! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, papertiger skrev:

Leser jeg riktig når du fikk den Fully Charged med alt det ekstra oppå der igjen til drøye 550k? Det er BILLIG. Om du ser på en 3-serie PHEV med godt med utstyr så kan du fort legge på 200k oppå der igjen. Jeg fikk spec'et opp en X1 PHEV fra Bavaria akkurat når de kom, med max firmarabatt og alt, med det utstyret jeg måtte ha (+ noe jeg ville ha), og den enda på 515k (620k før rabatt). Om ikke kona hadde vært besatt av firehjulstrekk, og vi hadde hatt lademulighet hjemme, så vet jeg hvilken bil av disse to jeg hadde valgt nå. iX3 virker som "neste generasjon el-bil" med tanke på forbruk og effektivitet. 

Jeg tror 556 000,- som vises på utklippet til Ron er grunnprisen før utstyr og rabatt. Men jeg og er spent på hva prisen ble med rabatt.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil :) Håper du oppdaterer oss med forbruk når det blir mer elbil vennelige tempraturer.

SUV med tohjulsdrift blir nok veldig mye mer vanlig enn det har vært. Skoda og id4 kommer vel også med tohjulsdrift utgaver i tillegg til de som allerede er nevnt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mslello skrev:

Gratulerer med ny bil :) Håper du oppdaterer oss med forbruk når det blir mer elbil vennelige tempraturer.

SUV med tohjulsdrift blir nok veldig mye mer vanlig enn det har vært. Skoda og id4 kommer vel også med tohjulsdrift utgaver i tillegg til de som allerede er nevnt.

 

Det blir August leveranse, så den er ikke «like om hjørnet».

Men utvilsomt bedre enn 2022.

Mustang’en kommer også som tohjulsdrift mener jeg?

Hyundai og disse løsningene er vel kanskje også det?

Med en August levering blir det nær ideelle forhold, vil rapportere om de mindre ideelle også, der kan kanskje noe av styrken (jamf med testen på TV2 og egne erfaringer) kanskje ligge?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Det blir August leveranse, så den er ikke «like om hjørnet».

Men utvilsomt bedre enn 2022.

Mustang’en kommer også som tohjulsdrift mener jeg?

Hyundai og disse løsningene er vel kanskje også det?

Med en August levering blir det nær ideelle forhold, vil rapportere om de mindre ideelle også, der kan kanskje noe av styrken (jamf med testen på TV2 og egne erfaringer) kanskje ligge?

 

Mustang har også tohjulsdrift variant ja.

Regner med rimeligste i4 også får denne drivlinjen? Følger litt med i iX3 gruppa på Facebook og det ser ut som folk stort sett får bra forbruk så tror dette blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøkte å få med noen andre felger enn hva som fulgte med. 
Det visste seg særdeles vanskelig, de er spesifikke for bilen og angivelig 3-5% mer effektive enn ordinære felger.

Nå har jeg kun kjørt i3 i ett år, så en bra oppgradering ifht rekkevidde og annet bør det kunne bli.

 

Var en som spurte om str på bagasjerommet, det er identisk som diesel og bensin variantene ovenfor lokket. Under er det imidlertid kun det ytterste lokket mot bakluken som eksisterer på iX3.

90959AD0-781C-4D2F-B8C0-AD74873EB3C6.jpeg

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ix3 kler den fargen virkelig :) synes felgene kler bilen, men om du vil ha andre senere så går vel det an?

Flott å se en elbil med "grill", og at den totalt sett ser ut som en vanlig bil og ikke et romskip. Designet på Mustang er litt for glatt og dårlig proposjonert er min mening. 

Hvis jeg skal sette fingeren på en ting med ix3 så er det diffusoren bak. Den kunne de med fordel ha fjernet og laget et standard plastskjørt, fullført den stilen som er på hjørnene og midten under bakfanger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de gjort noe med innpress, bremser eller annet som tilsier at du ikke kan bruke andre BMW-felger? Ser jo ikke så aller verst ut de som er på bildet, men det er vel andre BMW-felger som er enda finere. Jeg ville gitt blaffen i forbruk og valgt felger ut fra utseende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ogee1 skrev:

Har de gjort noe med innpress, bremser eller annet som tilsier at du ikke kan bruke andre BMW-felger? Ser jo ikke så aller verst ut de som er på bildet, men det er vel andre BMW-felger som er enda finere. Jeg ville gitt blaffen i forbruk og valgt felger ut fra utseende. :)

Tviler på at det er gjort noe slikt, men siden iX3 ikke blir levert med andre felger så er det "umulig" å få det med. Jeg ville også valgt felger helt uavhengig forbruket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Tviler på at det er gjort noe slikt, men siden iX3 ikke blir levert med andre felger så er det "umulig" å få det med. Jeg ville også valgt felger helt uavhengig forbruket.

Lurt å bare kjøpe ett hjulsett med bilen, da. Bruke dem på vinteren. Så kan man kjøpe "vanlige" felger til sommerhjul. Style 726 er ganske fine på X3.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Ron Jeremy changed the title to Nybilen Carbonsort iX3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...