Gå til innhold

Nybilen Carbonsort iX3


Ron Jeremy
 Share

Anbefalte innlegg

På 25.3.2021 den 18.42, codex skrev:

Jeg melder min tilbakekomst til Bmw etter 3 år med en amerikansk flørt, har bestilt Phytonic Blue iX3 fully charged med svart grill :) Satser på utlevering i Mai, det gledes :)

Spennende, gratulerer!

Hva slags interiør valgte du? Eller var det en av bilene som stod på båten allerede?

Jeg må nok vente et par mnd til dessverre. 


Snakket med selger igår, salget hadde gått voldsomt opp etter den famøse vinter/rekkevidde testen som ble publisert. Hvor iX3 viste sin faktiske kapable rekkevidde, som mer eller mindre var lovet.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ron Jeremy skrev:

Hvor iX3 viste sin faktiske kapable rekkevidde, som mer eller mindre var lovet.


 

Akkurat det der er nesten viktigere enn lang rekkevidde, at man faktisk kan stole på at det bilen viser er mer eller mindre det man har å kjøre på. Hjelper ikke med lang rekkevidde når man faktisk ikke har tryggheten i å vite hvor langt man faktisk kommer. Jeg har lenge sagt at ankepunktet mitt mot elbil er rekkevidde og ladehastighet, men også hvor realistisk rekkevidden er ser jeg nå også som et viktig punkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ron Jeremy said:

Spennende, gratulerer!

Hva slags interiør valgte du? Eller var det en av bilene som stod på båten allerede?

Jeg må nok vente et par mnd til dessverre. 


Snakket med selger igår, salget hadde gått voldsomt opp etter den famøse vinter/rekkevidde testen som ble publisert. Hvor iX3 viste sin faktiske kapable rekkevidde, som mer eller mindre var lovet.


 



Jeg gikk for svart interiør :) Bilen min ble produsert 6 februar og er ombord båt ja, er i Røde havet for tiden. Var estimert utlevering uke 18 i starten, men virker og være forsinket til uke 21. 5 mnd'er fra bestilling til levering er ikke akkurat imponerende, men men blir bra når den kommer.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, codex skrev:



Jeg gikk for svart interiør :) Bilen min ble produsert 6 februar og er ombord båt ja, er i Røde havet for tiden. Var estimert utlevering uke 18 i starten, men virker og være forsinket til uke 21. 5 mnd'er fra bestilling til levering er ikke akkurat imponerende, men men blir bra når den kommer.

 

 

 

 

Høres kjent ut.

Fikk tilsvarende leveringstid, var ca 2 mnd på båt fra Kina..?

Da har vi samme interiør, sort skinn, ble også alu lister innvendig for å få litt kontrast.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Chris A skrev:

@Fredrik 90

Er såpass fornøyd med hybrid løsningen vi har hatt på G30'en at jeg har ingen problem med å kjøpe det igjen. Som bonus har jo denne noe lenger rekkevidde også. hybrid løsningen har passet oss bra. 

Ja 330e fremstår som er mer komplett hybridbil enn 530e. Og jeg finner også få argumenter for å velge en G31 fremfor en G21 nå som 3ern har blitt så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Fredrik 90 said:

Akkurat det der er nesten viktigere enn lang rekkevidde, at man faktisk kan stole på at det bilen viser er mer eller mindre det man har å kjøre på. Hjelper ikke med lang rekkevidde når man faktisk ikke har tryggheten i å vite hvor langt man faktisk kommer. Jeg har lenge sagt at ankepunktet mitt mot elbil er rekkevidde og ladehastighet, men også hvor realistisk rekkevidden er ser jeg nå også som et viktig punkt.

 

Det der gjenspeiler også eldre fossilbil til en viss grad. 

Hadde en E34 M5 med S38B38 der kjørecomputer og tankmåler alltid hadde bra med promille for å si det sånn. 

En sen kveld viste kjørecomputer 60 km igjen (bensinlampe hadde enda ikke begynt å lyse), og plutselig døde den langs E6 midt på natta ca 15km fra nærmeste bensinstasjon.  Mtp hvor vanvittig mye bensin en S38 drikker antok jeg at den hadde minimum 10-12 liter igjen når computer sa 60 km rekkevidde...

Men hell i uhell! Fra intet kom en kar i en sliten W201 190E og vrengte inn foran meg, rygget tilbake og nærmest løp ut med slepetau klar til å hjelpe :lol:

Jeg lærte den kvelden at ikke alle superhelter bruker kappe. Veiene våres trenger flere slike folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Werther skrev:

 

Det der gjenspeiler også eldre fossilbil til en viss grad. 

Hadde en E34 M5 med S38B38 der kjørecomputer og tankmåler alltid hadde bra med promille for å si det sånn. 

En sen kveld viste kjørecomputer 60 km igjen (bensinlampe hadde enda ikke begynt å lyse), og plutselig døde den langs E6 midt på natta ca 15km fra nærmeste bensinstasjon.  Mtp hvor vanvittig mye bensin en S38 drikker antok jeg at den hadde minimum 10-12 liter igjen når computer sa 60 km rekkevidde...

Men hell i uhell! Fra intet kom en kar i en sliten W201 190E og vrengte inn foran meg, rygget tilbake og nærmest løp ut med slepetau klar til å hjelpe :lol:

Jeg lærte den kvelden at ikke alle superhelter bruker kappe. Veiene våres trenger flere slike folk. 

Fin historie. De eldre gjettometerne var ikke veldig presise.

😂

De siste tiårene føler jeg BMW har lagt seg på en veldig nøktern linje, hvor de heller velger å underkommunisere tall og effekt. 
Sosiale medier har blitt et voldsomt hylekor, mye av den består av en grå masse av folk med begrenset kunnskap som velger å se glasset som halvfullt.

Så er det fora som dette som favner bredere og som skaper engasjement.

Summen av dette og hva BMW leverer om dagen, blir litt undervurdert. 
I en verden av tall og synsing, er det viktigere enn noensinne å prøve selv.

Jeg var en av de første til å disse iX3, jeg burde etter et snart 20 tall av ulike BMW’er, snart lære at BMW fremdeles leverer på et høyt nivå.
IX3 er bare en av mange nåværende modeller som BMW kanskje ikke helt har klart/ønsket å få frem i rampelyset.

 

 

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Werther skrev:

 

Det der gjenspeiler også eldre fossilbil til en viss grad. 

Hadde en E34 M5 med S38B38 der kjørecomputer og tankmåler alltid hadde bra med promille for å si det sånn. 

En sen kveld viste kjørecomputer 60 km igjen (bensinlampe hadde enda ikke begynt å lyse), og plutselig døde den langs E6 midt på natta ca 15km fra nærmeste bensinstasjon.  Mtp hvor vanvittig mye bensin en S38 drikker antok jeg at den hadde minimum 10-12 liter igjen når computer sa 60 km rekkevidde...

Men hell i uhell! Fra intet kom en kar i en sliten W201 190E og vrengte inn foran meg, rygget tilbake og nærmest løp ut med slepetau klar til å hjelpe :lol:

Jeg lærte den kvelden at ikke alle superhelter bruker kappe. Veiene våres trenger flere slike folk. 

Nå blir dette litt på siden av det tråden handler om. Men det er så artig at du forteller dette akkurat nå. Jeg har akkurat lest ferdig Auto Motor und Sport sin longterm 100 000 km test av BMW E34 540i. Dette var tilbake i 1994, og det dem klaget spesielt på etter å ha hatt bilen i 100 000 km er upresis rekkevidde i kjørekomputeren. Satte man fra seg bilen i en bakke med noe særlig under 50 km rekkevidde så får man ikke start på bilen igjen. Ellers så besto 540en testen dems med glans, kun enkle slitedeler måtte byttes i løpet av 18 måneder og 100 000 km. 

Jeg lar dette bli siste avsporing fra meg, back to topic 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ser ut til at Tesla Bjørn liker iX3 også.

Den får omtrent samme rekkevidde som iD4, men iX3 har noe mindre batteri og en plattform/chassi som er mindre effektiv. 
Ladehastigheten virker også lovende.

Spesielt trekker han frem batteriene som har lite indre motstand, dette virker lovende, begynner å se frem til bilen ankommer nå.

Litt usikker om jeg skal legge litt i lakkforsegling, Carbon er en vanskelig farge å drifte hører jeg. Selv er jeg total amatør på området, hva mener folket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ron Jeremy

ix3 leverer veldig gode forbruks tall! All over!

Når det gjelder ditt spørsmål om coating er svarer mitt kjør på! Jeg driver med dette på hobby basis, og tar mine egne og familie og venners biler i løpet av året.
Mye enklere å holde rent, pluss man får et lagt med ekstra beskyttelse. 
få lagt det når den der ny. Så får du deg fatt i en flaske overcoat. Legg på denne ca. Vær sjette mnd. Da preller det bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Ron Jeremy changed the title to Nybilen Carbonsort iX3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...