Gå til innhold

Nybilen Carbonsort iX3


Ron Jeremy
 Share

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Chris A skrev:

@Ron Jeremy

ix3 leverer veldig gode forbruks tall! All over!

 

Hadde vært mer spennende og sammenlikne med konkurrentene hvis den hadde awd.

Tror ikke MB Eqc er spesielt mye dårligere på forbruk hvis man regner inn forbruket til den ekstra motoren.

Så venter selv med hyllest til de leverer awd også knuser konkurrentene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, flobben skrev:

Hadde vært mer spennende og sammenlikne med konkurrentene hvis den hadde awd.

Tror ikke MB Eqc er spesielt mye dårligere på forbruk hvis man regner inn forbruket til den ekstra motoren.

Så venter selv med hyllest til de leverer awd også knuser konkurrentene

Veldig, veldig spent på i4 M50 xDrive! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være så stor forskjell på forbruk på elbiler med to- og firehjulstrekk. Det som er ekstra på en elbil med firehjulstrekk er rotoren på elmotoren, girkasse med fast utveksling og drivakslinger. Koster det så mye ekstra kraft å la disse delene snurre rundt?

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ogee1 skrev:

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være så stor forskjell på forbruk på elbiler med to- og firehjulstrekk. Det som er ekstra på en elbil med firehjulstrekk er rotoren på elmotoren, girkasse med fast utveksling og drivakslinger. Koster det så mye ekstra kraft å la disse delene snurre rundt?

Tydeligvis, se bare på tesla med og uten awd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, flobben skrev:

Hadde vært mer spennende og sammenlikne med konkurrentene hvis den hadde awd.

Tror ikke MB Eqc er spesielt mye dårligere på forbruk hvis man regner inn forbruket til den ekstra motoren.

Så venter selv med hyllest til de leverer awd også knuser konkurrentene

Ifølge Bjørn Nyland så mente han «at både i-pace og EQC var lite effektive og teknisk noe utdaterte». 
Hva han legger i det er jeg usikker på, men han har betydelig kapasitet på området.

IX3 leveres ikke med X-drive, slik at man nesten må bruke den større iX for den sammenlikningen eventuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Fikk pris på en ix3 og prøvekjøring i dag. Ble veldig glad i bilen på kort tid, utmerket støyisolering og hurtig nok for de aaaller fleste. :) 

Med rabatt storkunder kommer bilen med alt utstyr minus m-adaption (kan legges til for 4000kr) på 595’. Svart metallic og svart interiør, det meste av blåfarget eksteriør fjerna. Antakelig lik pris du har fått @Ron Jeremy? Levering var mulig i august. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, F25x3 skrev:

Fikk pris på en ix3 og prøvekjøring i dag. Ble veldig glad i bilen på kort tid, utmerket støyisolering og hurtig nok for de aaaller fleste. :) 

Med rabatt storkunder kommer bilen med alt utstyr minus m-adaption (kan legges til for 4000kr) på 595’. Svart metallic og svart interiør, det meste av blåfarget eksteriør fjerna. Antakelig lik pris du har fått @Ron Jeremy? Levering var mulig i august. 

Min bil (i tilegg til Fully) har nevnte M adaption (rett navn?) og den film/opptaks funksjonen.

Mao alt som er mulig å få av utstyr, inkl servicer og vinterdekk (29.000.-), tiltross for dette - er prisen under det du skisserer her.

Bilen skal ankomme August her også, tenkte å høre med selger om noe mer konkret dato, hvis mulig. 
 

Blir det handel @F25x3?

Hva likte du best og minst med bilen?
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har gjort en god deal jeg da, glemte i farta å høre om servicer og slikt. Kan for moro høre med selger om dette.
Film/video funksjonen var heller ikke nevnt, vinterdekk er med i prisen. 


I første omgang blir det ikke bestilling, må se hvordan bilen vi har fungerer med to barnestoler og bagasjeplass, har tenkt på en takboks for å få med det lille ekstra. 

Har også tro på Tesla model y som familiefrakter og el-suv, men jeg har ikke tro på tesla som et produkt av samme kvalitet og kjøreopplevelse som bmw. Rekkevidde, 4-hjulstrekk, ladestasjoner, rimeligere pris enn mange europeiske konkurrenter taler for Tesla.

Når man gikk fra x3 til en el-x3 så var spesielt reaksjon og sportslighet veldig gøy. Stille var det også. Styring med hjulet var super for infotainment, som alltid. Trenger ikke fingermerker pp skjermen, men den er jo touch så. At bilen rommer like mye eller litt mindre enn dagens f25 er et pluss. 
 

Den blå start-knappen er irriterende blå 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, F25x3 skrev:

Tror du har gjort en god deal jeg da, glemte i farta å høre om servicer og slikt. Kan for moro høre med selger om dette.
Film/video funksjonen var heller ikke nevnt, vinterdekk er med i prisen. 


I første omgang blir det ikke bestilling, må se hvordan bilen vi har fungerer med to barnestoler og bagasjeplass, har tenkt på en takboks for å få med det lille ekstra. 

Har også tro på Tesla model y som familiefrakter og el-suv, men jeg har ikke tro på tesla som et produkt av samme kvalitet og kjøreopplevelse som bmw. Rekkevidde, 4-hjulstrekk, ladestasjoner, rimeligere pris enn mange europeiske konkurrenter taler for Tesla.

Når man gikk fra x3 til en el-x3 så var spesielt reaksjon og sportslighet veldig gøy. Stille var det også. Styring med hjulet var super for infotainment, som alltid. Trenger ikke fingermerker pp skjermen, men den er jo touch så. At bilen rommer like mye eller litt mindre enn dagens f25 er et pluss. 
 

Den blå start-knappen er irriterende blå 😊

 

Du oppsummerer det bra 👍🏻
Ifht prisen og andre, ja kanskje - jeg er ingen pruter må sies, men har en veldig fin selger. Trenger du mer info om pris, pm meg.

Du kjører F25 idag?

Kom jo selv fra det (12’ med N47), inntil vi solgte (med registerras).

Det siste året har vi kun levd med en i3, en familie på 4, med barn på 9 og 13. Skal utvilsomt blir helt ok å få iX3’n snart 😅

Men eksperimentet har lært meg at det går fint ann - for vår bruksmønster å kun ha en elbil.

Begynt så smått å tenke på Norgesferie neste år, da må man planlegge litt men, alt går.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ringte Jim på Bilia i Skien på Fredag.

Vært mye i4 og iX nyheter og  kjente at tålmodigheten krøllet seg litt.
Sist gang jeg snakket med overnevnte, nevnte han en August levering.

I telefonen på Fredag hadde han håp om levering i uke 29, det er ca 6 uker til, det er gode nyheter!

BMW iX3 har gjort det skarpt på rekkevidde fronten i de siste tester, klarte vel 432 km i vinterens store test, nå i mer ideelle temperaturer klarte den 10 mil mer enn stipulert WLTP.

Smått Imponerende for en konvertert fossilbil som ser ut som en SUV.

I motsetning til de crossover løsningene som pumpes ut om dagen som dedikerte elbiler med monoeyebrows og kapasitive knapper på rattet.

 

https://www.tv2.no/a/14041640/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Smått Imponerende for en konvertert fossilbil som ser ut som en SUV.

Noe som bekrefter at det har lite å si hva plattformen er så lenge motorer og elektriske komponenter er effektive.

Litt på siden, men Rimac har bygget sin superelbil med gammeldags kardangtunnel for å få en stivere og lavere bil enn de kunne fått til med "skateboardplattform".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.6.2021 den 8.11, Ron Jeremy skrev:

 

Smått Imponerende for en konvertert fossilbil som ser ut som en SUV.

 

Ja, forbruket på iX3 er ganske imponerende med tanke på størrelse og fasong.

Jeg for min del skjønner ikke problemet at man mangler frunk og har tunell i gulvet.

Er man på langtur så benytter man jo som regel hurtiglader med fast kabel. Nødlader ska det nå nå være mulig å få med seg uten frunk. Og bilene har jo stort sett dører på hver side. Så jeg ser heller ikke problemet med tunellen heller. Midtsetet blir jo sjelden noe behagelig opplevelse selv med flatt gulv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, mslello skrev:

Ja, forbruket på iX3 er ganske imponerende med tanke på størrelse og fasong.

Jeg for min del skjønner ikke problemet at man mangler frunk og har tunell i gulvet.

Er man på langtur så benytter man jo som regel hurtiglader med fast kabel. Nødlader ska det nå nå være mulig å få med seg uten frunk. Og bilene har jo stort sett dører på hver side. Så jeg ser heller ikke problemet med tunellen heller. Midtsetet blir jo sjelden noe behagelig opplevelse selv med flatt gulv.

 

Frunk var veldig stas i begynnelsen med elbil, ser ut til at flere og flere (bl.a VAG) ikke prioriterer dette.

Selv bruker jeg det svært sjelden på vår i3.

Er vel faktisk en dedikert elbil som har laget en «kardangtunnel» for å stive av konstruksjonen.

Og det er som du sier, ungene går inn og ut av hver sin dør, på hver sin side. Det er når man er 5 evt det blir knot og det er sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Ron Jeremy changed the title to Nybilen Carbonsort iX3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...