Gå til innhold

Nybilen Carbonsort iX3


Ron Jeremy
 Share

Anbefalte innlegg

Da skal jeg hente ny bil idag. I den forbindelse er det jo endel nytt å sette seg inn i.

Som anbefalt lading, aldri hørt noe om i3’n.
Den har alltid blitt ladet til 100% hjemme hvertfall.

VAG vil jo at Q4 e-tron skal lades maks til 80%, selv om boost funksjonen krever 88% eller mer…

😂

Håpet på andre felger, men med leasing blir det jo litt vanskelig, det sagt, så er sommerfelgene helsvarte sies det, men det som er sølv er kun foliert? 
 

Henter ikke ut nye biler ofte, selv om dette er BMW nr 19, blir det kun den andre nye BMW’n jeg kjøper.
Noe jeg bør spørre selger, sette meg inn i ved overlevering tro?

😅😇👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Ron Jeremy changed the title to Nybilen Carbonsort iX3
26 minutter siden, KireS skrev:

Det er som sølv på hjulene er bare aero kapsler. Skal være å bare nappe de av så har du sorte felger

Det tror jeg gjelder vinterfelgene, de var resta, så det var ikke noe tema ennå. Trenger ikke de på et par uker ennå håper jeg? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ron Jeremy skrev:

Det tror jeg gjelder vinterfelgene, de var resta, så det var ikke noe tema ennå. Trenger ikke de på et par uker ennå håper jeg? 😅

Ah, ok. Da har jeg misforstått. Ja vi håper du slipper det😬

 

lykke til med en flott bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ron Jeremy skrev:

Noe jeg bør spørre selger, sette meg inn i ved overlevering tro?

😅😇👍🏻

Spennende dag!

Å koble sammen app og bil er relativt enkelt, du har kanskje bruker og app allerede?  Hvis ikke kan det være greit å gjøre dette sammen med selger.

Kos deg med godfølelsen av å ha splitter ny bil 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil! Eneste du må tenke på er at det bare er bakhjulsdrift selv om den ser ut som en firehjulstrekker. Men det har kanskje noen fortalt deg allerede? :-D

Tror dette blir veldig bra. Jeg er enig med @Walkabout, de ser utrolig bra ut på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ogee1 skrev:

Gratulerer med ny bil! Eneste du må tenke på er at det bare er bakhjulsdrift selv om den ser ut som en firehjulstrekker. Men det har kanskje noen fortalt deg allerede? :-D

Tror dette blir veldig bra. Jeg er enig med @Walkabout, de ser utrolig bra ut på veien.

Det var opprinnelig grunnen til at jeg avskrev bilen, den åpenbare mangelen på X-drive. 
På pluss siden gjør RWD den mer leken og sporty, den tar krappere svinger og ikke minst rekkevidden og effektiviteten er bra.

124AF1B1-D3D2-43A9-9021-A4E3828241E7.thumb.jpeg.72950e1d1f233e12fda089f1219b4baf.jpeg

34046C33-5F6C-43BE-B59A-04653ABB4D4C.jpeg

1C9D9C78-1927-4425-9795-CDEA26ECB981.jpeg

D21A9439-00FD-4ECA-9663-CDB9D884AA34.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøkt å sette opp bilen med vi som kommer (samboer og meg selv) til å kjøre bilen. Fremdeles kun en som kan være tilknyttet bilen via connected drive, lite imponert! Fikk høre at BMW jobbet med dette for over et år siden, fremdeles ikke kommet på plass…

Profilene er satt opp, Apple car play virker bra. 
Er også et dedikert kort som følger med som kan aktiveres til å fungere som en nøkkel.

Det kan i tillegg skapes en nøkkel dedikert til en mobiltelefon, uten at jeg har gjort det pr nå.

Endel å sette seg inn i, fikk også en forklaring på manglende frunk.

Spurte om det ville komme mulighet til å benytte seg av tomrommet under panser, som er under plastlokket. Men det var visst fy fy.

BMW har bevist gått vekk fra frunk fordi de ikke vil ha uønsket vekt over forhjulene.
De ønsker å ha kontroll på hvor ballasten i bilen kommer. Antagelig også grunnen til at iX ikke har muligheten til å åpne panseret i det hele tatt, litt usikker på hvordan dette er med i4? Stadig noe nytt å lære. 

Ellers så er det (kan være) greit med M drive recorder, ikke sett så mye på alt av det andre utstyret, men kjører på adaptiv rekorporasjon, virker meget bra. 

Fungerer slik at har man en bil foran seg, ruller bilen hvis man slipper gassen, bremser bilen foran, eller man tar igjen biler foran seg, får man ulik grad av regenerering. Virker overraskende bra.


Men ser varsling for rødt lys ikke er aktivert i Norge? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...