Gå til innhold

Skulebollens e34 M5. Bilen endelig tilbake!


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

På 25.1.2023 den 19.45, E.C. skrev:

Dæven, litt av en hendelsesrekke det har vært her. Satser på at du får tak i en fanger og at bilen er klar til sommersesongen 🤞

Siden den tidligst blir klar til påske, når den lille gule skal ut og misbrukes, tipper jeg at tiden og økonomien ikke strekker til for og få den montert sammen med det første. Satser på og ha den som neste års vinterprosjekt 😊

46 minutter siden, gnilb skrev:

Det ligger en bakfanger på finn til 8 lapper så jeg. 

 

Kult å se at du får hellakkert bilen 😁 Svært få som gidder det på E34

Ja har sett den på Finn, men den er litt for store skader på til at jeg handler den helt med det første. 

 

Så jævlig som det koster med hellakkering når man ikke driver med det selv så er det forståelig 😅 

Men ja går en del halvslitne e34er rundtom. Men verdien er på god veg oppover så endrer seg muligens etterhvert 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fortsatt på jakt etter bakfanger, skal tydeligvis ikke vere enkelt og oppdrive 😥

Skrik ut om noen har tips!

 

Ellers har jeg ett nytt problem som noen her kanskje har tips om? 

Skal trekke oppigjen taktrekket, ønsker da og få det sort. Han som trekker opp har leita litt etter stoff som kan brukes til trekking og som er sort, men sliter med og finne "glatt" stoff som det var på tidligere Bmwer.. 

Han fikk tilsendt noen vareprøver fra Usa, dette er mer som trekkene i nyere bmw, ala F serien osv.  

Ser at det er litt "knudrete" og ikke glattIMG_20230209_080448.thumb.jpg.03378f58ec2921cf116cdb3bc97baa4f.jpg

 

Så søker tips til hvor man kan få kjøpt "vanlig" sort stoff. 

Han har alcantara på lager, og har vurdert dette, men føler ikke alcantara passer helt inn i taktrekket på en 1990 modell. Så ser helst at det blir "standard" sort

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Skulebollen changed the title to Skulebollens e34 M5. Bakfanger ØK! Taktrekk trøbbel

Stemmer det at de i F serien er sånn. Ikke så glatt som dem var. Alcantara er da pent det. Vurderte det selv en stund å vurderer det til Touringen.
 

Men man får vel tak på ganske så mørk alcantara også? Tror det vil bli et lite løft av interiøret! evt høre med Bmw om de har noe "historikk" på type stoff som ble brukt ? Jeg hadde ikke gått for det rue stoffet du la ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at en meget mørk alcantara kan vere løsningen ja. Har vert inne på tanken, men hadde ett håp om og finne noe tilsvarende originalt. Synes det rue fremstår litt "kjipt" .. 

 

Litt ironisk at jeg knapt kan kjøpe "ny" bil uten Alcantara i taket, mens det er uaktuelt i eldre bil.. Kanskje jeg bare må gjøre alt vanskelig 😂

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg ein bakfangar på facebook for ei veka eller to sidan. Teinkte ikkje mykje over det sidan eg for tiden ikkje har E34, men du kan jo sjekka litt på E34-gruppa samt dei andre BMW-gruppene og sjå om du finn den? Såg óg at ein M5 blir solgt i deler innpå der her ein dag. Kanskje han har ein brukandes bakfangar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 11.2.2023 den 15.54, RF91 skrev:

Såg ein bakfangar på facebook for ei veka eller to sidan. Teinkte ikkje mykje over det sidan eg for tiden ikkje har E34, men du kan jo sjekka litt på E34-gruppa samt dei andre BMW-gruppene og sjå om du finn den? Såg óg at ein M5 blir solgt i deler innpå der her ein dag. Kanskje han har ein brukandes bakfangar?

Den som er for salg har flere tidligere skader. 

 

Men nå har jeg kommet over en m tech bakfanger. Er det noen som vet om denne er eksakt lik som m5 sin? Har kanskje samme delenr? 

Ser lik ut på bilder, og litt googling tilsier at bakfanger er identisk på mtech og m5. Men skulle gjerne vært brennsikker 🤔

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i 1990 brukte bmw semsket skinn, alcantara kom ikke før starten på 2000 i e39 m5. 

på e38 ble det brukt semsket skinn på hoveddel og nappa skinn på resten.

skulle jeg først brukt penger og energi på trekke opp et taktrekk hadde det uten tvil blitt alcantara, ser like bra ut uansett bil. 

her er når M539 gjorde jobben i en e38: 


og her har du stoffet, viktig å bruke riktig type siden det må strekkes å tøyes litt

 https://www.ebay.de/itm/175422290593?hash=item28d7fbbaa1:g:~wYAAOSwUuFWvH-1&amdata=enc%3AAQAHAAAA4FYHBCSG9nNKBnhr8xg7cDv1r6lNCdQ6bWVFDx1OQI8Vh%2Fpu2YH2T5auh9fV0eMscL%2BZLhBfglm3s9UcR0QOMn%2FKO42lg49NLB0Fawnrt6t0av1Lrke8hbPyXiSpCk0F5tE924zKVDdYk4W%2BGPXFwLg1fUsah%2FafG27ciZTPaxRdbYgNvE0Y526UJzPIboJYzw81uwxXI9ZBhwG9EgGaG7zMU5tadl%2FjkA4GRb52HzXCOBMVEJ7T9MxjQu2JWb7vuxW5ZHA5Ua%2Fh77fV0sstiBhd0mnvtgnYJVrtZl3SAAR6|tkp%3ABk9SR9CO-_7NYQ

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prata litt videre med han som skal trekke opp taket. Han var skeptisk til og trekke med alcantaraen ( som han hadde vertfall )p.g.a knekkene opp til handtakene over setene. 

 

Men han skulle prøve bestille noen nye trekkprøver så får vi ta det derifra. 

Kan leve med veldig mørk alcantara😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2023 den 19.00, Skulebollen skrev:

Prata litt videre med han som skal trekke opp taket. Han var skeptisk til og trekke med alcantaraen ( som han hadde vertfall )p.g.a knekkene opp til handtakene over setene. 

 

Men han skulle prøve bestille noen nye trekkprøver så får vi ta det derifra. 

Kan leve med veldig mørk alcantara😊

Jeg skal trekke om taket i E34en jeg kjøpte og, tenker det blir alcantara for min del. Men send meg gjerne en melding om pris og lignende der du skal få gjort det. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Skulebollen changed the title to Skulebollens e34 M5. Bilen endelig tilbake!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...