Gå til innhold

Sorte N merker på EU kontroll


bostonE36
 Share

Anbefalte innlegg

Det tror jeg ikke SVV ser noe poeng i å innføre... 

Hvorfor ikke bare sette på helt hvite merker hvis det er så fælt med blått?

Det er helt lovlig.

Vil man absolutt gjøre noe med skiltet så kjøp personlig bilskilt til 9000. Da støtter man en god sak i tillegg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt hvite merker gjør skiltet "usymmetrisk" og rart. Og fargen matcher ikke.

Hvorfor tone siderutene fremme? Hvorfor kjøre med hjul med for lavt ET? 

Kan noen av alle dere som er imot sorte N merker forklare hvorfor dere mener det er ett problem!? 

( At klistremerke lett får bobler er ikke god nok grunn til bøtlegging. ) 

Eller er det bare at det generelt er positivt med bøtesatser på alt som BT ikke godkjenner?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

 

 

Enig i at diskusjonen er latterlig, ingen tvil i at det er ulovlig, akkurat som og ligge i 83 i en 80 sone.. regelen sier en ting, men det burde kanskje vere greit om man ligger i 83 ;) Men jeg mener det burde holdt med mangellapp, eller ordne opp på stedet. Ulovlig senkesett medfører feks. Ikke 3000kr i bot.. fremruter med sot/toning medfører ikke 3000 i bot, osv. Osv. 

 

Jeg for min del syns sorte N merker ser latterlig mye bedre ut, men ikke 3000 kr bedre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke for meg at politiet skriver ut veldig mange forelegg på dette.

Er vel mer aktuelt på storaksjoner der "alt" blir vinka inn.

Jeg har personlig ikke noe imot svarte N-merker, men i en PKK-sammenheng gjør man en jobb på vegne av SVV og da forholder man seg til deres regler.

Som kontrollør setter jeg stor pris på hvis folk setter på visningshjul, visningsfjører, usota ruter, originalratt og lovlige lys før kontrollen. Det gjør ting mye enklere for alle involverte.

Om jeg personlig synes noe er tøft/fint har ikke noe med saken å gjøre. Viktig å skille på dette.

Er mye man egentlig skal få bot for som det bare blir gitt muntlig/skriftlig beskjed om, f.eks manglende lys i mørke. Dette kunne de faktisk blitt strengere på da folk er forferdelig sløve. (sorry OT)

 

 

Endret av Lars89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, HenrikSolberg said:

Gud bedre du var firkantet.

Hvor skal grensa gå? På svart som du selv mener? Hva hvis noen vil ha regnbue for å støtte LGBT da? Eller førerkortet klippet til som et bamsehode?  Har noen fått lov til noe så må andre få det også og da begynner snøballen å rulle. Derfor mener jeg at det er like greit å kutte det ved roten. Én standard som skal følges. Hvis du har veldig gode argumenter på hvorfor staten skal bruke ressurser på å løse slike i-landsproblem så får du gjerne komme med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HenrikSolberg skrev:

Det ser bedre ut 😎

Holder det?

For deg ja :) 

Personlig synes jeg sorte n-merker er en vits. Men på en annen side så gidder jeg ikke å klage på at andre liker det, jeg ville aldri satt det på mine biler bare. Om andre gjør det for være opp til dem, så får man heller ta støyten om man blir tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, E.C. skrev:

Hvor skal grensa gå? På svart som du selv mener? Hva hvis noen vil ha regnbue for å støtte LGBT da? Eller førerkortet klippet til som et bamsehode?  Har noen fått lov til noe så må andre få det også og da begynner snøballen å rulle. Derfor mener jeg at det er like greit å kutte det ved roten. Én standard som skal følges. Hvis du har veldig gode argumenter på hvorfor staten skal bruke ressurser på å løse slike i-landsproblem så får du gjerne komme med de.

Vi alle er inneforstått med at det er ulovlig.

Men det ingen vil svare meg på, står straffen i henhold til forbrytelsen? 

Det er og forblir ett lite firkantet klistremerke, Ingen tar skade av det. 

Man kan kjøre med blankslitte fremdekk midt på tjukkeste vinteren, og få samme bot..

Føler virkelig ikke folk at det er noe som skurrer der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Skulebollen skrev:

Vi alle er inneforstått med at det er ulovlig.

Men det ingen vil svare meg på, står straffen i henhold til forbrytelsen? 

Det er og forblir ett lite firkantet klistremerke, Ingen tar skade av det. 

Man kan kjøre med blankslitte fremdekk midt på tjukkeste vinteren, og få samme bot..

Føler virkelig ikke folk at det er noe som skurrer der? 

Straffen står ikke i henhold til forbrytelsen(min mening) men bøtesatsene har økt på alt og det er mulig dette går under dokumentforfalskning? Ikke vet jeg, det jeg derimot vet er at det er unødvendig dyrt om man blir tatt for det.

Som du sier så skurrer det ja men så er det Norge og staten det er snakk om 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Flataas skrev:

Straffen står ikke i henhold til forbrytelsen(min mening) men bøtesatsene har økt på alt og det er mulig dette går under dokumentforfalskning? Ikke vet jeg, det jeg derimot vet er at det er unødvendig dyrt om man blir tatt for det.

Som du sier så skurrer det ja men så er det Norge og staten det er snakk om 😅

I kjøretøyforskriften står følgende:

Integrert nasjonalitetsmerke skal bestå av den latinske bokstaven N malt i hvitt og supplert av det norske flagget. Begge symboler skal stå på blå, retroreflekterende bakgrunn. Bokstaven skal være 20 mm høy for stort kjennemerke og 16 mm høy for lite kjennemerke.

Nasjonalitetsmerket skal være plassert helt til venstre på kjennemerket. Flagget skal være plassert over bokstaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Ampera skrev:

I kjøretøyforskriften står følgende:

Integrert nasjonalitetsmerke skal bestå av den latinske bokstaven N malt i hvitt og supplert av det norske flagget. Begge symboler skal stå på blå, retroreflekterende bakgrunn. Bokstaven skal være 20 mm høy for stort kjennemerke og 16 mm høy for lite kjennemerke.

Nasjonalitetsmerket skal være plassert helt til venstre på kjennemerket. Flagget skal være plassert over bokstaven.

Antar at det går som dokumentforfalskning da 🤷🏻‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...