Jump to content

2007 E61 525d Terminal 50, dynamo signal?


Qeamer
 Share

Recommended Posts

Hei, har bytta starter på M57D30TU2 fordi den ville ikke mer i 30- i januar med booster. Er litt bekymra her nå, for det er ingen reaksjon på start knappen og jeg får opp feilkoder:
A0C1 output , terminal 50
A0C2 output, terminal 50 RS
42CE BSD-Communication with altenator

Får den ikke kontakt med dynamo? Kan det være innslaget på starter? Tok såvidt på jordingskabel til motor på passasjersiden, den så grei ut fra oven..
Har snakka litt med Otis her før, da trodde jeg det var EWS sync, det har jeg fiksa med ISTA+, men CAS, IHKA er gul på diagnose selv under sletting av koder?
Har rota litt rundt, resett CAS f.eks, fjernet IBS, tatt av - polen og de fleste kabler i sikringsboksen bak, sjekka sikringer.

Edited by Qeamer
Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, E.C. skrev:

Har du koblet noe feil på starteren? Terminal 50 er innslaget på starter. Ingen "klikk" fra starter heller?

Hei takk for svar, ehm ja kanskje? En pluss kabel fra kobling til motorrom (batteri), og en til dynamo er på samme pol. Så er det en minus kabel på en pol under. Og den til innslaget såklart.
MEN se bildene, jordkabelen så fin ut, men så morknet den opp når jeg tok på den!
 

172947997_822579845276829_8214283430266133316_n.jpg

188216425_IMG_20210412_2148091.jpg
Nei, pluss kabelen tar ikke innpå jord. Bare rar fotovinkel

Edited by Qeamer
Link to comment
Share on other sites

13 minutter siden, Netlandet skrev:

Brent CAS modul. Skjer pga. dårlig motorjording. Du må erstatte jordkabel og bytte + programmere inn ny CAS modul. Sitter i området under rattet, lukter garantert svidd.

Det gir mening mtp at jeg kjørte boosteren konstant og lenge (har lært), kan DME/DDE i motorrom være svidd også da? Har bytta blått relè

Edited by Qeamer
Link to comment
Share on other sites

Vet du hvorfor CAS blir brent av dette? Jeg skjønner aspektet med at hvis jording blir dårligere så har man høyere motstand via det som er igjen av kabelen, men blir det så ille at modulen blir stekt? Via jording? Jeg tviler ikke på at det kan skje, men er litt interessert i hvorfor og hvordan.

Link to comment
Share on other sites

Kan si at jeg brukte en stor verkstedlader/booster på 230v til 12/24v, har testet den i ettertid på ett batteri her og du kan høre syren koker med en gang på full instilling. Jeg var nok litt kjapp i svingene å lettere irritert i vinter.. Kun på vanlig boost mode her etter.

Link to comment
Share on other sites

9 timer siden, E.C. skrev:

Joda, men komponenter tar ikke mer strøm enn de skal og alt i en E60 skal tåle 16V, regner med at du ikke hadde laderen så høyt. 

Nei sant det, var på 12v men veldig høy ampere da.
Om CAS  er i tilfelle svidd her nå, kan man bare bytte en med rett delenr. Så resette den og synke med gammel nøkkel?
Må sikkert klones?

Edited by Qeamer
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har ikke skjedd noe videre enda, men lurer på:
Noen som vet om CAS kan byttes eller at den må klones mtp VIN eller lignende?
Har snakket med Tuningservice, de kan klone selv om den er svidd ut fra chippen,
 

Link to comment
Share on other sites

På 12.4.2021 den 22.27, Netlandet skrev:

Brent CAS modul. Skjer pga. dårlig motorjording. Du må erstatte jordkabel og bytte + programmere inn ny CAS modul. Sitter i området under rattet, lukter garantert svidd.

CAS ser grei ut, lukter heller ikke noe. Er den redda?

IMG_20210425_133320.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...