Gå til innhold

Vine/ulelyd fra drivverk 530d f11


matros72
 Share

Anbefalte innlegg

Var på sulland med bilen i går, for ny sjekk. Ba de omstendig om å kjøre en test prosedyre på dynamic drive systemet, noe de selvfølgelig ikke gjorde. Begrunnelsen var at de hadde funnet feilen som skulle være frihjule på reima. Dette nektet jeg kunne stemme, da jeg hadde sjekket dette når jeg byttet reim og strammer. Men tok uansett å byttet dette nå, da d ikke koster all verden, men ble som forventet ingen forskjell på denne forbannede ulingen. Jeg begynner seriøst å tro lyden kommer fra fordelingskassen🤔 finnes det noen enkel løsning på å sjekke om det er der lyden kommer fra? Ta strømmen på fordelingskasse f. Eks? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fordelingskasse er utelukket. Servosystemet drar tydeligvis på seg luft en eller annen plass. ved oppstart av motor,er servotanken full i luft bobbler,men gir seg etter en stunds gange. Finner ingen synlige lekasjer,og servo veske er stabil å rett mengde. Det er tydelig at dette systemet er full i luft,og skaper en kavitasjons lyd. Blir ikke klokpå dette!! Er det noen her med samme bil som kan bekrefte at systemet lager en svak shhh lyd ved sakte kjøring?? inne i kupen kan man høre en viss ulelyd i turtalls område 1200-2500 rpm? altså alle disse lydene blir borte når reima taes av.alle hjul er byttet,dynamo sjekket,servopumpe er helt stille når bilen ikke ruller. Ac kompressor er det heller ikke. Va i he....e er det som lager denne irriterende lyden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Altså, lyden er fra pumpe pga luft i systemet. Det svetter såvidt rundt adaptiv drive motor som står på stab staget foran, ellers ingen lekasjer å finne. Kan lufte systemet på vanlig måte, å d blir det stilt en liten stund, så kommer det tilbake. Svak uling inne i cupe, hører ingenting på utsiden. Uling bare i turtallsområde 1200-1500 rpm,både under kjøring og når bilen står i nøytral. Ved oppstart når bilen har stått o er natten, er servobeholder full i skum/luft. Etter noen min kommer d bare en og annen boble. Hører ingen spes lyd når jeg står stille å dreier på rattet, så det må være den delen av pumpa som går på adaptive drive som kuker. Denne svake ulingen er til å bli tullete av! Skulle tro d sto en symaskin fra singer under panseret,å ikke en diesel 6er🤮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...