Gå til innhold

[solgt] Walkabout sin F82 M4 [salgsbilder s. 22]


 Share

Anbefalte innlegg

Å i satan for en pris for noen skiver 😳 Jeg viste at keramiske bremser var dyrt, men at det var så dyrt trodde jeg ikke. Skal jeg ha M bil en gang så blir det uten keramiske bremser, trenger ikke det til vanlig bruk på vei uansett 👍

Bare å få bygget om dette først som sist 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Basse Lusk skrev:

Ja, ja, en sånn bil må man også ha råd til å eie. :mrgreen:

Hva gjør du med de gamle? Selge for 20 laken? Utrolig hva det er marked for. I beste fall kan du gå i pluss.

Her handler det vel ikke om hvorvidt man har råd til å eie eller ikke, men det faktum at over 200k for et sett med fire bremseskiver som knapt holder mål er forkastelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ogee1 skrev:

Trist! Hva skjedde?

Det er ulempen med keramiske skiver. Innmari dyrt hvis det skjer noe.

Merket at bremsene hang litt innpå også skulle jeg bare dra i brekket for å se om det hjalp - da sa det pang og kom noen vanvittige lyder. Så da var det bare å parkere bilen i gata der det skjedde. Som bildene viser her ble en bit av skiva "skutt" ut gjennom bremseskjoldet. 

Ja, keramisk er ikke nødvendigvis noe must. Kunne bare ønske jeg visste hvor greit det var å få på andre og billigere skiver, så hadde jeg sluppet de timene i formiddag med høyt blodtrykk :P 

3 timer siden, laffe skrev:

Ja, det var sinnsyke priser. Eneste trøst må være at det er litt å spare på totalen om du montere skivene selv😅

M2 Competition skiver hørtes fornuftig ut. Om man ikke kjører veldig mye på bane vil det vel ha liten innvirkning på funksjon. 

Ja, jeg tror også det blir et fornuftig oppsett som mer enn nok holder mål for hva denne bilen skal brukes til :) 

3 timer siden, Snagg30 skrev:

Jeg som tok litt synd i meg selv for å fått problem med ene ballasten, tror jeg skal slutte og syte. Men kjip start på eierskapet, du får trøste deg med at bilen ellers er noe av det peneste å kjøre rundt i :) 

Hehe ja, er mange som har fått høre det av meg i dag når de tror de har en dårlig dag - bare tenk på hvordan det kunne vært :D Takk for det, pen bil der det, men en blir jo noe matt når sånt skjer, synes egentlig det er for dårlig kvalitet når det skjer etter så "kort" tid - og iallfall om en ser prisen. 

3 timer siden, sveigis skrev:

Au det var prisen sin det ...

Hadde gjort det samme selv uten tvil .

Men bortsett fra dette ,regner jeg med du smiler hver dag med denne .😊

Ja, smiles per mile har vært høyt her, utenom i dag! Så nå som det ser ut til å bli en grei ordning er jeg ikke like mye på tanken om å satse 100% på elektrisk sparkesykkel lengre - en tanke som streifet meg i morges :P 

3 timer siden, Basse Lusk skrev:

Ja, ja, en sånn bil må man også ha råd til å eie. :mrgreen:

Hva gjør du med de gamle? Selge for 20 laken? Utrolig hva det er marked for. I beste fall kan du gå i pluss.

Ja, det samme sa jeg til fruen i dag - jeg har ikke lov å være sur når det kommer kostnader på 20-25k, for det må en bare legge inn i beregningen. Men når jeg trodde det kom til å bikke minimum 50 laken her en periode så var jeg rimelig irritert :P Ja, jeg selger nok den ene skiva bak, er nok verdt en ti tusen tenker jeg. Jeg hadde iallfall kjøpt en brukt keramisk skive for den prisen om det lå på Finn nå, og heller utsatt konverteringen til M2 Competition-bremser. Burde nok få en del for settet foran også når jeg bytter til stålskriver der også etter hvert. Samt at bremseklossene er nesten kliss nye, de koster vel og en del tusen (må jo ha nye klosser til stålskivene). Så ikke umulig jeg kan ende ut i nesten null :) 

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Å i satan for en pris for noen skiver 😳 Jeg viste at keramiske bremser var dyrt, men at det var så dyrt trodde jeg ikke. Skal jeg ha M bil en gang så blir det uten keramiske bremser, trenger ikke det til vanlig bruk på vei uansett 👍

Bare å få bygget om dette først som sist 😀

Ja, jeg har også hørt at det er dyrt, mener å huske at priser som 80k for keramiske skiver når en bestiller nybil. Så at det skulle koste 240k for komplett skivebytte er bare latterlig. Kan ikke skjønne at det på noen måte reflekterer produksjonskostnadene? Når en har kjøpt bil med keramiske bremser som ny så synes jeg iallfall det burde være noen ekstra greie priser på å bytte ut disse når det er nødvendig - og med den prisen burde de iallfall ikke ryke så fort som her. 

Gjør jo egentlig ikke noe å kjøpe brukt med keramiske skiver så lenge en vet det går greit å bytte til mye rimeligere alternativer hvis det er nødvendig - men de timene der jeg trodde dette ble fryktelig dyrt kunne jeg vært spart for merker jeg :D 

56 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Her handler det vel ikke om hvorvidt man har råd til å eie eller ikke, men det faktum at over 200k for et sett med fire bremseskiver som knapt holder mål er forkastelig.

Helt enig med deg der, hadde vært interessant å se hvor mye det faktisk koster å produsere en slik skive. Om det skal være en gimmick og at prisene derfor er høye så kan jeg skjønne det ved bestilling av nybil (eller at BMW ønsker å begrense ettermontering for å ikke stjele fra nybilbestillingene), men når en har keramiske skiver originalt burde det vært helt andre priser og ordninger når en er tvunget til å bytte slik som her - enten ved uforutsette skader eller som følge av vanlig slitasje. 

Så keramiske skiver får tommelen ned fra meg, men så lenge en kan ettermontere fra M2 Competition til en overkommelig penge så gjør det meg ikke så mye at det skjedde. Alltid greit når det finnes alternativer og valgmuligheter, verre når en er helt låst og bare "må" kjøpe svindyre deler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikker på at det ikke er en gimmick at prisene er så høye. De keramiske skivene er kompliserte å produsere.

Synd at det har blitt så kult å kjøre rundt med sånne på gata. Eneste gangen de gir noe fordel er vel når du kjører hardt på bane? Skal ikke mer til enn litt uflaks når du bytter hjul, så får du hakk i skiva og en regning på femti lapper.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ampera skrev:

Her får du helt komplett sett for det hva 2 skiver koster i Norge .

jeg har handlet fra dette firma, fikk levert hjem etter 5 dager.

https://ind-distribution.com/collections/m4-f82-f83/products/bmw-f8x-m3-m4-carbon-ceramic-brake-retrofit-kit

Takk for tips, men synes fortsatt 125 000 kroner er altfor mye for et sett med skiver, når man kan få det "samme" (altså skiver som bremser like bra til vanlig bruk) for 100 000 kroner mindre :) 

40 minutter siden, ogee1 skrev:

Ganske sikker på at det ikke er en gimmick at prisene er så høye. De keramiske skivene er kompliserte å produsere.

Synd at det har blitt så kult å kjøre rundt med sånne på gata. Eneste gangen de gir noe fordel er vel når du kjører hardt på bane? Skal ikke mer til enn litt uflaks når du bytter hjul, så får du hakk i skiva og en regning på femti lapper.

Det er litt det jeg tenker også, jeg er ikke komfortabel med å ha så dyre enkeltdeler egentlig. Heldigvis finnes det alternativer. Foruten at det er "nice to have" så gir ikke kermaiske skiver meg noe ekstra i hverdagen så det er noe no brainer for min del å bytte til stålskivene fra M2 Competition. 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Ampera skrev:

Bremseskiva ser jo uskadd ut,  er det ikke trommel til handbrekket som har laget skaden i skjoldet?

Her kan du gjenbruke skiva?

Selve bremseskive-delen (der kloss treffer flate) er uskadd ja, men der trommel til håndbrekk treffer er det skade pluss at den har delt seg rundt hele ut mot navet. Men aldri hørt at det er mulig å demonterte (eller kjøpe kun) indre del og sette sammen med ny "ytre" del...

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trasig dette. Keramiske skiver/bremser skal vel i teorien vare bilen levetid, eller tar jeg feil? Kan man skifte det som er galt bare på ene siden?
Dette er dessverre medaljens bakside med disse bilene med stor M. Det koster ofte veldig mye når ting går galt🙈

håper du finner en fornuftig og overkommelig løsning. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to [solgt] Walkabout sin F82 M4 [salgsbilder s. 22]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...