Gå til innhold

[solgt] Walkabout sin F82 M4 [salgsbilder s. 22]


 Share

Anbefalte innlegg

Nydelig bil som blir brukt på rett måte, men som også blir dokumentert og fulgt opp eksemplarisk!

Åmli traktene har jeg hytte, frisk kjøring på langslettene her ja, deilig å la S55 strekke litt på seg.

Fantastisk tråd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herligt arbeid og herlig bil Raymond! 
 

Ang. Setene, er det ikke lurt å sette de inn med noe etter rens? Skinnmelk er muligens ikke det beste om de blir blanke i etterkant, men Colourlock sin Shield er som vann i konsistens og å påføre, og etterlater ingenting annet enn en beskyttende hinne uten noe glanshet. Har brukt den på rattet, og del følger med skinnpleiekitet både for seter og ratt, og etter påføring ser jeg ikke at jeg har tatt den på etter at den har tørket. Mulig den kan være noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, sveigis skrev:

Å få den nylakkert fra topp til tå må jo være helt skjønt .

Ser jo perfekt ut .😊

Er så mye detaljer på denne bilen som er så fine synes jeg .

Må være en viss forskjell å gå over til m4 kontra f11 520 😎.

Nei dette ble bra ,ikke minst at du bruker bil på turer osv .

👍 opp herifra .

Tusen takk! Ja, veldig deilig med helt strøken lakk, endte veldig greit til slutt det :) 

Ja, er ganske stor forskjell mellom F11 520d og F82 M4, men synes likevel F11'en er god å kjøre. Selv etter å ha kjørt litt M4 først så savnet jeg aldri krefter fra F11'en på Norgesferien. Med 218 hk, senk, EDC, sportsgir og brede dekk er det fortsatt en fornøyelig bil å ratte rundt i :) 

20 timer siden, mslello skrev:

Vanvittig lekkert 😊 artig at du tar deg tid til å dokumentere alt du gjør. Bra inspirasjon 👏😎

Hjertelig takk. Tar litt tid å knipse og legge ut, men synes det er moro å kunne bla bakover og se hva som er gjort. Kjekt å kunne dokumentere ting og tang senere også :) 

20 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Flott update, og endelig kom de skiltene på bilen 👍 Hvordan er det å kjøre en M bil med over 100 000 km på tellern? Alle er jo allergiske mot denne type biler med litt km stand, men jeg mener at disse bilene er som alle andre biler og dermed fint tåler litt km uten at det forringer bilen eller måten den oppleves på 😀

Jeg kjenner jeg blir litt sugen på en hobbybil/kosebil selv når jeg ser hvordan du styrer og diller med felger og andre detaljer. Jeg gjør jo dette med G30en, men det er ikke det samme når det er en helt vanlig bruksbil liksom.

Uansett, lekker bil som du gjør de helt riktige modifiseringene med 👍

Takker så mye! For å være ærlig synes jeg denne bilen føles helt ny ut. Virker å være meget godt vedlikeholdt, og med mye nye deler, blant annet er alt av turboer, coils osv. nettopp byttet. Estetisk ser den jo tilnærmet ny ut og, og føles tilsvarende. Har aldri vært redd for å kjøpe bil med høy kilometer så lenge jeg vet de er godt holdt. Så min oppfatning er at det føles helt likt ut som da jeg prøvde en flett ny F80 Competition i 2019 - men man må bare være mentalt innstilt på at det kan (les: vil) komme høyere vedlikeholdskostnader :P 

Selv om jeg alltid har styret og dillet med F11'en også må jeg si det er enda kjekkere med denne. Må ikke kjøre den hvis det er dårlig vær eller hvis jeg skal kjøre på grisete veier. Har kjørt ca. 5000 km med denne nå og fortsatt ikke fylt spylervæske, så den blir mest brukt i finvær for å si det sånn :D 

19 timer siden, HenrikSolberg skrev:

Ser så perfekt ut og kjør på med sorte n-merker! :D 

Sett denne i en av videoene til Blckmny på youtube, ekstremt grom lyd! 

Takk skal du ha! Sorte N-merker er på, kommer bilder snart ;) Ja, jeg har også sett den videoen nå etter jeg handlet bilen, lyden er enda grommere på ekte. Var noe av det som gjorde at jeg handlet fossil sportsbil nå, med de stadig strengere begrensningene som kommer på lyd. Er nå eller aldri :) 

6 timer siden, Mikael-B skrev:

For en flott bil! Nydelig farge også 👍
Denne fortjener en god coating når lakken er klar for det 😄

 

Tusen takk :) Fargen gjør at den virkelig skiller seg ut. Var egentlig aldri et alternativ for meg å kjøpe noe annet enn Austin Yellow, det var kjærlighet ved første blikk da jeg så den fargen. Litt usikker på om det blir coating, synes det er koselig å dille med voks også en gang i halvåret. Mulig jeg fortsetter med Swissvax Shield, det er lett å legge og da kan jeg gjøre det selv også :) 

2 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Nydelig bil som blir brukt på rett måte, men som også blir dokumentert og fulgt opp eksemplarisk!

Åmli traktene har jeg hytte, frisk kjøring på langslettene her ja, deilig å la S55 strekke litt på seg.

Fantastisk tråd!

Tusen takk for hyggelige ord, trivelig! Synes det er moro når andre oppdaterer her på forumet, så da må jeg gjøre en liten innsats selv også :) 

Det som overrasker meg mest er kanskje hvor mye oppmerksomhet bilen får. Haugevis av ungdom, barn og også voksne som kommer bort, tar bilder av bilen også videre. Trodde det var mer forbehold Lamborghini, Ferrari og andre superbiler. Men er nok noe med fargen og lyden som gjør det. 

1 time siden, papertiger skrev:

Herligt arbeid og herlig bil Raymond! 

Ang. Setene, er det ikke lurt å sette de inn med noe etter rens? Skinnmelk er muligens ikke det beste om de blir blanke i etterkant, men Colourlock sin Shield er som vann i konsistens og å påføre, og etterlater ingenting annet enn en beskyttende hinne uten noe glanshet. Har brukt den på rattet, og del følger med skinnpleiekitet både for seter og ratt, og etter påføring ser jeg ikke at jeg har tatt den på etter at den har tørket. Mulig den kan være noe?

Takk så mye for det!

Og takk, for tips, den skal jeg sjekke ut :) Tenkte uansett å sette alt skinn inn med Swissvax sin lærmelk før vinterlagring, tenker det bør gjøre susen. Så lenge skinnet ikke blir utsatt for veldig mye bruk eller slitasje i form av stekende varme så burde det holde seg fint uten stadig beskyttelse. 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang du skal i krig med loddlim anbefaler jeg på det varmeste dekorfjerner til drill, det fungerer helt fantastisk. Fåes både på biltema og wurth o.l, har prøvd både dyre og billige men dem er egentlig like :)

https://www.biltema.no/verktoy/poleringstilbehor/poleringsverktoy/dekorfjerner-2000032675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en liten "oppgradering" på gang her nå.

Oppdaget at da interiør og fremseter ble byttet så er det brukt knapperekke fra standard seter med sidestøtte og korsryggstøtte (nr. 4 på bilde), mens Competition-setene ikke har korsryggstøtte, kun sidestøtte (nr. 3 på bilde). Derfor er det nå "full" knapperekke inkl. korsryggstøtteknapp, men ingen korsryggstøttefunksjon. Knappetrimming går jo selvsagt ikke an - alle knappene må ha en funksjon ;) 

Etter kyndig ETK-hjelp av @ahjble det en tur inn på eBay, og etter mye om og men fant jeg et sett som har de rette funksjonene (nr 3 på bilde). Litt ergelig at en tusenlapp i USA blir til to i Norge med frakt og mva., men nyprisen på disse er faktisk nærmere 4000 kroner stykket (!). Kunne også oppgradert til LCI-knapperekke med blanke knapper, men det er på ingen måte verdt tre tusen kroner ekstra...

seat switch.png

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke akkurat si jeg har veldig flaks med denne bilen. Oppstod en vibrasjonslyd etter lakkeringen, så satt den inn hos en bekjent til å ta en titt på hva det kunne være, antakelig noe klirring i varmeskjoldet over eksosen eller lignende. Han skulle da prøve bilen en tur for å lokalisere lyden - og da han kom tilbake var diffuseren ramlet av og borte vekk😒

Så da må det handles ny diffuser. I påvente av å få på noe nytt i karbon så fant jeg en snill sjel som ville selge sin originale plastdiffuser for noen hundrelapper. Flaks at den var Austin Yellow også.

Liker egentlig den jeg har hatt fra Turner da den bygger godt ned og ser aggressiv ut, men så er jeg også litt originalpolizei. Så gjort en deal på en brukt original M Performance diffuser som kommer på etter hvert. Da blir også hele karbonpakken utvendig original M Performance.

Så får jeg heller kjøre rundt med den kjipe standarddiffuseren i påvente av den nye :) 

44D234FD-1D13-4A42-9C72-1F3DA39DE49C.jpeg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, laffe skrev:

Fant du ut hva vibrasjonslyden var da? Var det at diffusoren var løs eller var det noe annet? 

Ikke løst det helt enda, men virker å være noe med en eller flere av eksostuppene. Det er iallfall teorien foreløpig, og skal undersøkes litt nærmere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Walkabout skrev:

Ikke løst det helt enda, men virker å være noe med en eller flere av eksostuppene. Det er iallfall teorien foreløpig, og skal undersøkes litt nærmere :) 

Ok. Ekstra kjedelig da - hadde jo hjulpet litt om lyden også forsvant sammen med diffusoren😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to [solgt] Walkabout sin F82 M4 [salgsbilder s. 22]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...