Gå til innhold

Kode DRL på E9X med Bimmercode


Kvasi
 Share

Anbefalte innlegg

Regnet med at det var enkelt og logisk å få AE, tåkelys og baklys som DRL men der tok jeg feil. Har valgt det jeg syns ser sannsynlig ut skal aktiveres men no go, det blir uansett nærlys og ikke tåkelys foran. 
Er det ikke mulig, noen som har fått det til og har oppskrift for dummies? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Kom til å tenke på dette igjen og forsker litt på www. Ser helt klart ut som AE kan kodes som DRL, og iflg bimmercode ser det ut til at tåkelys også kan komme på sammen med de hvis man har FRM2:

Daytime running light Angel Eyes

Use the Angel Eyes as daytime running light. Please note that “Daytime running light used lights” has to be set to “Additional lights only”.

Values:
  • Active
  • Not active
     
Daytime running light Angel Eyes brightness

The brightness of the Angel Eyes when used as daytime running light.

Values:
  • Off
  • Very low
  • Low
  • Relatively low
  • Medium
  • Relatively high
  • High
  • Very high

     
Daytime running light fog lights

Use the fog lights as daytime running light. Please note that “Daytime running light used lights” has to be set to “Additional lights only”.

Values:
  • Active
  • Not active

 

Får vel gidde å bruke litt mer tid med tlf i hånden i bilen ser det ut til for å finne ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det er mange valg i Bimmercode som tilsynelatende lar seg gjøre, men som ikke lar seg gjøre. E9x pre-LCI har en 5w-pære til parklys (lysringene), mens LCI har en 35w H8-pære. Du greier ikke få lysringene på pre-LCI til å bli DRL uansett hvor mye du prøver. I USA er for øvrig fjernlysene på redusert styrke DRL på eldre utgaver.

img_0848-jpg.133757
121677d1306962557-angel-lights-gone-when

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Saltkjelen skrev:

E9x pre-LCI har en 5w-pære til parklys (lysringene), mens LCI har en 35w H8-pære. Du greier ikke få lysringene på pre-LCI til å bli DRL uansett hvor mye du prøver.

I mine ringer er det LED som er sterk nok til å bli ansett som DRL, og uavhengig av hva man kaller det så er altså målet å få ae og tåkelys til å skru seg på når det er lyst ute og bryteren står på auto.
Ser det er mange som har fått kodet det med div andre programmer så da skulle man tro det er mulig med Bimmercode også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Du kan kode at parklysene fungerer som «DRL» i auto-modus, men det forutsetter FRM2 eller nyere. De vil uansett lyse i parklysstyrke, da pre-LCI har en helt annen setup enn LCI. Du burde kode i Expertmodus hva gjelder dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Kom på at jeg får svare meg selv her i tilfelle noen andre har nytte av tråden. Ja, DRL på E9X med FRM2 kan kodes til ca det man måtte ønske med Bimmercode.
På min lyser nå alt som det ville gjort hvis jeg skrur på park og tåkelys foran når jeg starter bilen, minus instrumentbelysning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...