Gå til innhold

Marius2002s F46 220d xDrive - Et avsluttet kapittel


Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Marius2002 skrev:

Har du et fraktselskap å anbefale? :) Prøvde å google, men ble ikke klokere. De der var ikke ille overhodet og noe ala det jeg ser etter. Ser de er 235 brede dekk og jeg skal ha 225, men det utgjør sikkert ingenting. Innpress er vel rett :) 

Det du kan gjøre er å kjøpe på Posten 4 stk Norgespakke og sende de som 4 enheter. Norgespakke er inntil 35 kg.

Når jeg jobbet på dekksjappe for mange år side, brukte vi dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, uken er ikke over enda så det måtte dukke opp enda noe i går kveld. Setebeltefeste på begge framsetene registrerer plutselig ikke at beltet er plugget i. Så alarmen går. Løsner jeg setebeltet kommer det fortsatt en liten pling mellom alarmbipingen, så noe registrerer den. Har sjekket sikringene og de var i orden, men byttet for ordens skyld. Jeg sjekket alt av ledninger og de så fin ut. 
 

Noen forslag?

 

Edit: Idag var alt i orden, kanskje den trengte å hvile 🤷🏼‍♂️ Da håper jeg det fortsetter slik.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere igjen med ny bil, var artig å følge med på dramatikken på snap 😂 jeg var noe overrasket når du brått sendte bilde av en BMW, men kjekt du er tilbake! Du har vært god reklame for denne type bil, også er det artig med god variasjon her inne. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Marius2002 said:

Har du et fraktselskap å anbefale? :) Prøvde å google, men ble ikke klokere. De der var ikke ille overhodet og noe ala det jeg ser etter. Ser de er 235 brede dekk og jeg skal ha 225, men det utgjør sikkert ingenting. Innpress er vel rett :) 

 Norgespakke som nevnt over her, selv har jeg brukt freight forwarderen vi bruker på jobb, fått gode priser der (type 600kr fra Oslo til Stavanger, bedrift til bedrift). Ingen kontakter via bedrift du kan bruke?. Ellers betalte vi 1500kr for frakt av en Peel-stol fra Oslo - Stavanger dør til dør med et budbilfirma som kjørte faste ruter, var ikke ille det. Tipper fra Tønsberg er kanskje Posten/Bring det beste alternativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2021 den 10.49, Snagg30 skrev:

Gratulere igjen med ny bil, var artig å følge med på dramatikken på snap 😂 jeg var noe overrasket når du brått sendte bilde av en BMW, men kjekt du er tilbake! Du har vært god reklame for denne type bil, også er det artig med god variasjon her inne. 

Takk. Haha, ja! :D Dagene mot og selve tirsdagen var stress!

21 minutter siden, StigJ skrev:

Grattis med ny bil, og godt det ble en kort seanse med smørgåsvagn :P  Ser ut som er kjekk bil du har fått deg nå.  

Takk! Det var kort seanse, den var ikke slik den skulle være så da ble det slik. F46en er en mye finere og kjekkere bil. :) XC60 har holdt seg kunstig høyt i pris på bruktmarkedet selv om jeg føler jeg fikk min billig, og prisforskjellen opp til F46en var ikke avskrekkende :) 
 

@Hpi Takk :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivelig å se at den føres tilbake der den skal være mtp non lilla look og andre felg.

Er liksom så rart det med hjul ,det gjør alt på bil og vi som Bmw eiere er jo kjempeheldige😊

Vi har jo et hav av flotte originalfelg som vi kan mikse og trikse fra andre modeller .

Ellers hyggelig å ha en tråd om 2 serie og følge igjen .😎 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sveigis Det blir bra :) "Problemet" med F45/F46 er at de har boltsirkel 5x112 og ikke 5x120 som man er vant med. Joda, nyere 5-serie osv. har også 5x112, men F45/46 har ET57. Det er 225/45-18 som er vanlig. Så G30-hjul har vel ET20(?) eller noe og gjerne 245-dekk. Jeg kan bruke enkelte Audi/Skoda/VW-felger også, men det dukker opp litt slike problemstillinger der også. Og jeg må ha navåpning på 66.6, som også bremser opp litt. Jeg vet at felgbredde også er vesentlig og den burde ligge på 7.5-8.5 ettersom 8.0x18 er normalt. Idag er det 8.5x19 ET45 225/40-19 og det er på grensen av hva som blir godkjent tror jeg :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med BMW og riktige blinklyshendler, Marius! :) 

Med felgproblematikken du har her, må vel noen litt smalere i8-felger (evt. i3S :D) kunne passe? Da gjør det jo fort ikke noe om innpresset er en del lavere, da felgene i utgangspunktet er relativt smale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Saltkjelen skrev:

Gratulerer med BMW og riktige blinklyshendler, Marius! :) 

Med felgproblematikken du har her, må vel noen litt smalere i8-felger (evt. i3S :D) kunne passe? Da gjør det jo fort ikke noe om innpresset er en del lavere, da felgene i utgangspunktet er relativt smale.

Takk takk :) De hendlene var sårt etterlengtet. Har tittet på i8-felger, etter det vi pratet om i fjor, men drøyer litt til. Jeg er litt ubesluttsom. 

22 minutter siden, awt skrev:

Gratulerer med nok en "raritet" (i det minste her på forumet). 😛

Haha, takk :D Vel, det er greit å skille seg ut(her inne), selv om den kanskje ikke står folk nærmest. Jeg tåler å høre hva folk mener både positivt og negativt og det var litt ymse rundt F45en og jeg laget ikke tråd i håp om at det blir noe bedre i denne. :lol: I fare for å trekke linjer mellom min og din så skiller du deg ut også med din flotte X4 :D  Jeg skal iallefall forsøke og fortsette å spre positive 2-serie-vibber! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@papertiger vedkommende som solgte de felgene var svært medgjørlig og vi fant ut at Nimber, etter tips fra @humpfy, var lettest for selger. :) Frakten var ikke ille overhodet, så jeg økte prisen med 200,- fra anbefalt fraktpris. Fikk tilslag med en gang. Da skal de dukke opp her ila. neste uke :) Takk for tips og det viste seg at dette er jo da Style 485 som er beregnet på nettopp F45/F46. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Marius2002 said:

@papertiger vedkommende som solgte de felgene var svært medgjørlig og vi fant ut at Nimber, etter tips fra @humpfy, var lettest for selger. :) Frakten var ikke ille overhodet, så jeg økte prisen med 200,- fra anbefalt fraktpris. Fikk tilslag med en gang. Da skal de dukke opp her ila. neste uke :) Takk for tips og det viste seg at dette er jo da Style 485 som er beregnet på nettopp F45/F46. 

Bare hyggelig! Ja har sett de på et par 2AT, men ikke mange. De skal nok sitte som et skudd på denne :) og etter en kjapp sjekk på innpresset på 18" på F45/46 så skulle det være helt riktig det ja - ET57 var det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Marius2002 changed the title to Marius2002s F46 220d xDrive - Et avsluttet kapittel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...