Gå til innhold

📻Trafikkmeldinger (Tips ønskes)


Anbefalte innlegg

Jeg har en 2017 modell F45

Trafikkmeldinger virker ikke , når jeg lytter på en NRK kanal.

TP knappen er på, men til ingen nytte.

 

9ECC6E00-A39A-412C-A856-1053D4049393.thumb.jpeg.dac5c14adac893efed8fb76908e20845.jpeg

Mvh.
T-H

Endret av T-H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • T-H changed the title to 📻Trafikkmeldinger (Tips ønskes)

Jeg har vært på verksted 3 ganger.

Siste gang ble hovedenheten byttet, men jeg får fremdeles ikke lyd på trafikkmeldinger. 🤬

Er det flere som har dette problemet eller som kan gi meg noen tips?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde, men ikke nå og er ikke interessert i å betale noe, så lenge ikke alt fungerer som det skal.

Trafikkmeldinger går via radio og NRK.

Kanskje et lite problem  for mange, men du verden så irriterende, når alt ikke fungerer som det skal.

Mange takk for ditt bidrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, men da skal jo det avbryte enhver NRK-sending og varsle. Hører du på andre kanaler eller egen musikk så vil du ikke høre noe. Jeg vet ikke hvor ofte det avbrytes, det er jo når det skjer noe, men jeg fikk bare trafikkmeldinger en eller to ganger i året kanskje da jeg hadde betalt RTTI på min gamle F45. Selv om det skjedde mer enn det jeg fikk med, var vel sikkert varslet før jeg satt meg inn.
 

Er det ikke bare at det ikke har vært noen meldinger når du kjører? Eller at meldingen har vært?

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK sendinger blir avbrutt med trafikkmeldinger. Normalt også hvis du hører på musikk.

Jeg får i perioder tekst på skjermen, men radiosendinger blir ikke avbrutt med lyd.

 

Dette er tydeligvis et problem hos flere.

https://elbilforum.no/index.php?topic=52895.0

 

"Har ikke fått dette i i3 (2017 94ah FC). Har prøvd "trafikkmelding-knappen". Noen som vet hvordan/om dette virker i i3?"

 

Endret av T-H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må høre på NRK DAB for å få trafikkmeldinger fra NRK. Om det er det du gjør så vet jeg dessverre ikke hva årsak er.

 

Edit: På en annen side så er RTTI mye bedre tjeneste. Den benytter navigasjonen seg av når du har lagt inn reiserute, den kan dynamisk endre reiserute ved mye trafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for din tilbakemelding.

NRK finnes kun på DAB. Hvis en lurer på om det er DAB+ i bilen, så se etter NRK P13

Kilde: 

https://www.bmw.no/no/topics/fascination-bmw/all-news/dab-radio-i-din-bmw.html

Vedr. RTTI så bruker jeg ikke kart, så lenge jeg vet hvor jeg skal.

Dessverre så er det mange tunneler i distriktet, som har ofte problemer, når det gjelder uhell o.a.

Trafikkmeldinger er viktig, noe NAF også er opptatt av.

Selv, så synes jeg dette blir som å kjøpe nytt TV, men uten nyhetssendinger 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Kjennern skrev:

Får lytte på NRK Trafikk kanalen da… Den er vel tilgjengelig med regionsbaserte meldinger.

Den er lagret.

Uansett, når jeg kjøper et produkt, så er jeg av den formening, at alt skal fungere.

Jeg har hatt mange biler oppigjennom årene og det er alltid noen feil som dukker opp, men i dette tilfellet, så er jeg lei både bilen og besøk på verksted.

Ingen, selv teknikere på BMW verksted vet hva trafikkmeldinger er!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@T-H jeg vet selvsagt ikke, men det ser ikke ut til at det er BMWen som ikke fungerer i dette tilfellet, men NRKs trafikkmeldinger og deres avbrudd i deres sendinger. Kjøper du BMW RTTI så vil dette fungere mye mer sømløst og du får det slik du ønsker, da jeg skjønner at RTTI er viktig for deg og et tilbud du setter pris på :) 

Av nysgjerrighet, da jeg har hatt samme bil og har nesten samme bil nå, hvilke andre feil har du?

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marius2002 Jeg forstår RTTI er et bra produkt, men av prinsipp, så fornyer jeg ikke abonnementet på nåværende tidspunkt.
 

Jeg har vært i kontakt med andre BMW verksted, som igjen har kontaktet NRK. Trafikkmeldinger bør fungere i bilen.

Jeg har hatt to stk VW golf før denne bilen og der fungerte trafikkmeldinger veldig bra.

Jeg er ellers svært fornøyd med bilen, som har Navigasjon Plus, HUD m.m.

Har ikke hjemmelader, så jeg lader der jeg kan, når tiden strekker til.

Vedrørende feil, så har navigasjonen hengt seg opp i perioder.  (Foreløpig fungerer det bra etter verkstedbesøk)
 

Talefunksjonen fungerer bra, men har sluttet å virke når jeg ønsker å spille musikk. Dette ble borte etter at det ble skiftet hovedenhet.
Det går greit å bruke mod, men jeg foretrekker tale.

Jeg har reagert på noen dunkelyder bak, når jeg kjører, så jeg kommer til å ta en NAF garantiutløpstest.

Endret av T-H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...