Gå til innhold

Pekkas 545e


 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Pekka skrev:

Enig, føles som man har skutt gullfuglen 😊 

Har vært inne på tanken å selge til fordel for I4 M50, som var en del av den opprinnelige planen, men akkurat nå er jeg veldig glad for at det ikke ble noe av. Både fordi jeg er veldig fornøyd med bilen, samt at det ser ut for at de som har bestilt dessverre må vente ekstra i tillegg til den allerede lange leveringstiden. Blir nok derfor å beholde denne til den uansett skulle byttes inn (3-4år). Frem til det skal jeg bare kose meg videre 😎 Fikk omsider testet den med litt uvettig kjøring her forleden også på svingete veier ❤️ *hysj*

Endret av Rita G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å kjenne på 5-serie-DNA'et med inspirert kjøring ;)  I4 M50 ser ut til å være både pen og god å kjøre, men det er ikke aktuelt for min del å sette kona i baksetet hver gang familien skal bruke bilen (ettersom hun er kortest).  Hadde barna vært små enda så hadde saken stilt seg annerledes.

Det ser for øvrig ut som om bilene har holdt seg godt i pris foreløpig, ref. finn-annonsene (Nå er det ikke sikkert at det er fasiten for hva de blir solgt for :) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pekka skrev:

Deilig å kjenne på 5-serie-DNA'et med inspirert kjøring ;)  I4 M50 ser ut til å være både pen og god å kjøre, men det er ikke aktuelt for min del å sette kona i baksetet hver gang familien skal bruke bilen (ettersom hun er kortest).  Hadde barna vært små enda så hadde saken stilt seg annerledes.

Det ser for øvrig ut som om bilene har holdt seg godt i pris foreløpig, ref. finn-annonsene (Nå er det ikke sikkert at det er fasiten for hva de blir solgt for :) ).

Latterlig pris på finn ja 😎😁 Får håpe de holder seg ok i pris en stund til. Det blir vel aldri noen volummodell, så kanskje den kan være litt spesiell i ettermarkedet om et par år også. Her er det kun 99% to voksne personer (eller stort sett bare undertegnede i hverdagen) som bruker bilen, så I4 M50 hadde fungert konge her. Var jo strengt talt hos forhandler for å bestille M2 da 545e'n ble bestilt, men det viste seg jo at den gikk ut av Norge noen måneder for tidlig. Angrer ikke på det egentlig, for da hadde det kun vært "galskap" og ingen fornuft. Når jeg ser på forbruket til og fra jobb nå (ligger mellom 2,5 til 3,2, avhengig av hvor mye jeg lader på jobb og om jeg kjører til andre kontor lenger unna), er jeg i alle fall ikke i tvil om at det var det mest fornuftige valget ;) Når den i tillegg er ganske så moro den også, er det kun vinnvinn :) Når det er sagt, her hadde ikke kona havnet i baksetet da, all den tid at hun selv kjører bilen 99,9% av tiden 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nær perfekt timing av 15.000km-service:

20220323_101126.thumb.jpg.45a8c680666a85625a8538a5b638dd4c.jpg

 

Bilen selv mener det er 19.000 km igjen til service, og det er sikkert riktig det, spesielt når bensinmotoren har gått drøyt 6.000 km.  Penger ut av vinduet å bytte olje og filter nå?  Trolig, men hvis man skal ha bilen lenge eller ha god samvittighet når man selger den videre så er det verdt pengene for min del.

Ser frem til håndvask og sommerhjul snart:

20220323_074132_2.thumb.jpg.31b5060b60a8feea1809eb911b34541e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt fra Drive Recorder, selve videoene er for store til å legges ut.

Veldig uheldig sjåfør som kom fra det uten fysiske skader:

Picture2.png.a25e9134c766ca4e070abc763e246945.png

En annen uheldig sjåfør som hadde strødd 500 meter av begge felt på motorveien med...korn?

Picture3.png.06d6aafe78215165cc1d881b94b96bc4.png

En av flere små elbiler som slip streamer lastebiler 20 km/t under fartsgrensen:

Picture4.png.0f54fa2f4d786c612b5f350fb2caa836.png

Et par rådyr på tur:

Picture5_LI.jpg.a5b1ff27ec1b7a5941fa5edf6606459d.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...