Gå til innhold

Sølvpilen


 Share

Anbefalte innlegg

8 hours ago, papertiger said:

Mitt tips er originale felger fra F10/11 eller F06/13. som de Style 373 som@Ingvaldsen selger. Søk på Google, de sitter som støpt på F30/31. Kunne selv tenkt meg den felgmodellen, men da stjernemerkede nona-runflat dekk til F30 kun fås i 19" (så langt jeg vet), har jeg skygga banen på 20". 
Evt hjul fra F80/82 som du nevnte selv. Mye brukt da.

Jeg kjører med 19" hjul fra F34 3GT, synes de har perfekt OEM+ innpress for F30-36. 

Har sett på noen 513 og det er helt klart med i vurderinga. Da blir det eventuelt stjernemerka dekk. På 373 er jeg tilbøyelig å kjøre samme dimensjon på alle 4. Gjør det på 441 felgene nå med vinterdekk, og det er ikke mye forskjell i utseende. 225/40-18 på 8 og 8.5J. Vanskelig å finne tak i 513 som er uten sår, det er mye som er behandlet dårlig dessverre 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjul fra F10/11 synes jeg passer veldig fint på F3x. Jeg satt på et sett med Style 332 som jeg synes passet veldig godt på F30en. Fikk dessverre ikke sett den med senk da jeg satt tilbake understellet til OEM og leverte bilen i innbytte dagen etter jeg fikk de på. 

51617763628_006cffce15_h.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, StigJ said:

Hjul fra F10/11 synes jeg passer veldig fint på F3x. Jeg satt på et sett med Style 332 som jeg synes passet veldig godt på F30en. Fikk dessverre ikke sett den med senk da jeg satt tilbake understellet til OEM og leverte bilen i innbytte dagen etter jeg fikk de på. 

51617763628_006cffce15_h.jpg

Satt bra de der ja 😍 

Nå endte det med salg, så nå må handle nye. 🙈 saumfare Finn og se hva som finnes. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene fikk ny eier idag. Vært på tur og sett på diverse, men dessverre ikke noe som endte med kjøp. Rart hvordan alt ser pent ut på bilde. Skulle nesten tro det var tinder 🙈

Vurderer sterkt 351M. Synes de ser bra ut og sitter godt.

313, umulig å oppdrive i Norge. Kan importere fra England. 10k ish + frakt. Blir vel nesten 20k da @StigJ😅

437M, altfor seint ute nå. Ligger til doble prisen på Finn kontra 2 måneder Siden 😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutes ago, Daniel. said:

Hva med Style 302 fra F0x 7-serie?

1223387581_FullSizeRender(7).thumb.jpg.d7293b87ebdee085990bcb17d3b2350c.jpg

Ikke sånn super WOW felger, men syns de ser greie ut på F3x, spesielt når den er senket.

Ikke helt strøkne, men her er et sett til 6k.

De så ganske ålreite ut! Er ikke på jakt etter noen spesiell wowfaktor, men mer ordentlig. 437M er definitivt ikke det men 🙈😅

Går det med 8.5J ET25? Synes at ET35 var pent, men det var med original høyde vel og merke.

Blir jo forfjamset over hvor mange gode design bmw har på felgene og hvor godt de passer overens på tvers av generasjonene. 😍 takk for godt innspill @Daniel.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2022 den 21.11, smashy skrev:

De så ganske ålreite ut! Er ikke på jakt etter noen spesiell wowfaktor, men mer ordentlig. 437M er definitivt ikke det men 🙈😅

Går det med 8.5J ET25? Synes at ET35 var pent, men det var med original høyde vel og merke.

Blir jo forfjamset over hvor mange gode design bmw har på felgene og hvor godt de passer overens på tvers av generasjonene. 😍 takk for godt innspill @Daniel.!

Er ikke så veldig kjent med F3x når det kommer til hva som passer av bredder og innpress osv, men ser ut til at det blir ganske kant i kant (eller "flush" fitment som folk sier) med disse hvis du ser på denne linken her:

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1104654

Mulig det hadde vært lurt å gått et hakk ned i bredde, eventuelt gå for noen dekk som er litt smalere enn Michelin 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2022 den 21.11, smashy skrev:

De så ganske ålreite ut! Er ikke på jakt etter noen spesiell wowfaktor, men mer ordentlig. 437M er definitivt ikke det men 🙈😅

Går det med 8.5J ET25? Synes at ET35 var pent, men det var med original høyde vel og merke.

Blir jo forfjamset over hvor mange gode design bmw har på felgene og hvor godt de passer overens på tvers av generasjonene. 😍 takk for godt innspill @Daniel.!

Tipper det blir for aggressivt.

Har selv 8J ET35 felger foran, med 12mm spacer. Så det vil si effektivt ET23 som er helt kant i kant, og kanskje en tanke utenfor. Du vil da få 3mm lenger ut enn meg, så kommer det litt annpå dekk osv. Bak vil det gå om du skal ha like rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
On 4/5/2022 at 8:30 AM, Geir Anders said:

Tipper det blir for aggressivt.

Har selv 8J ET35 felger foran, med 12mm spacer. Så det vil si effektivt ET23 som er helt kant i kant, og kanskje en tanke utenfor. Du vil da få 3mm lenger ut enn meg, så kommer det litt annpå dekk osv. Bak vil det gå om du skal ha like rundt.

Æsj, det var kjedelig. Hadde nok gått med litt overbevisning, men men. 😊

Nye felger er på vei. Det er noe usikkerhet knyttet til kjøpet siden det er langt unna og ikke fått sett på annet enn bilder. Håper det passer 🤞I utgangspunktet et staggered sett, men med 4x 19x9J. I følge apex så skal 9J ET28 passe fint både foran og bak. Agressiv fitment. https://support.apexraceparts.com/hc/en-us/articles/360002945034-F3x-3-4-Series-Wheel-Tire-Fitment-Guide
 

Det store spørsmålet er vel om det er nok klarering til caliper 🙈

Bilder og type kommer etterhvert.

Endret av smashy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaa. står jo på siden dems at både negativ camber er lurt, og at hjulsubbing kan forekomme.

Men som sagt, kommer litt an på dekker og hvor mye senk man har. Ser hvertfall på min, at lavere innpress eller bredere felger hadde fort krevd justeringer. Sånn det er nå slipper man å gjøre ekstra tiltak selv med Michelin dekk. Men blir sikkert tøft! Blir vel noen bilder etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Geir Anders said:

Tjaa. står jo på siden dems at både negativ camber er lurt, og at hjulsubbing kan forekomme.

Men som sagt, kommer litt an på dekker og hvor mye senk man har. Ser hvertfall på min, at lavere innpress eller bredere felger hadde fort krevd justeringer. Sånn det er nå slipper man å gjøre ekstra tiltak selv med Michelin dekk. Men blir sikkert tøft! Blir vel noen bilder etterhvert :)

Haha ja, du har helt rett. Jeg må ha hatt et drypp ( eller bare slutta å lese etter «direct fit») for den ble lest opp og ned flere ganger 🤦‍♂️ 

Må forske på gummi. Planen var MP4s, men har ingen anelse om de faller i kategorien «brede» eller ikke. Har ikke behov for å kjøre 255 rundt baut, så det er kanskje håp 🤞

Felgene har innpress på 40, så jeg må ha spacer foran. Tips og triks mottas gjerne. Utgangspunktet er da 12mm. 

Bilder kommer etterhvert.

Edit:

Utgangspunktet mitt har vært 437m som er 9j ET29 foran. Blir vel å prøve PS4S i 245/35-19. 🤞

Endret av smashy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ikke det der. Blæh! 😔 Fikk prøvd en lånt felg, og det akkurat litt for agressivt. Camber hadde nok løst det, men det er ikke min stil. Tilbake til tegnebrettet. 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kom ut og fikk se dette etter dugnad i borettslaget. Skikkelig hyggelig gavepakke det der. 😭Det svarte er noe gummi som jeg fikk bort, men dessverre en feit og lang ripe 😭 Ganske dyp ripe i felgen også. 

Hva er galt med folk? kan jo aldri i verden ikke lagt merke til at man «kom borti». 😡

Håper det kan poleres men det ligger utenfor mine evner. Noen som kjenner en flink sjel i Grenland/Larvik/Sandefjord? 

Ps: se bort fra vinterfelger. 351 ligger klar og venter på PS4S 🥰

AF62BA7B-1BBC-4850-8478-769C79DE7D7C.jpeg

F86F97C6-1B5D-4AD9-AD9A-C50ECBF94618.jpeg

D0CCA7A8-C04C-4DEB-94F9-A41DC443BE01.jpeg

5F9C2709-872F-458E-8CC6-575A67FEA16D.jpeg

Endret av smashy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • smashy changed the title to Sølvpilen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...