Gå til innhold

Sølvpilen


 Share

Anbefalte innlegg

Fin bil! Kjør på med sort tak, det er stilig. Gjorde det på min, og angrer ikke et sekund. Men ville vurdert å droppe å foliere/lakkere "takspoileren" over bakruten, er finest når den er i bilens farge - eller går taket og bakruten i ett :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Walkabout said:

Fin bil! Kjør på med sort tak, det er stilig. Gjorde det på min, og angrer ikke et sekund. Men ville vurdert å droppe å foliere/lakkere "takspoileren" over bakruten, er finest når den er i bilens farge - eller går taket og bakruten i ett :) 

Takk takk! Har du noen bilder av bilen her på forumet så jeg kan sniktitte litt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, smashy skrev:

Takk takk! Har du noen bilder av bilen her på forumet så jeg kan sniktitte litt? :)

Det ligger en del bilder i tråden min - på siste side her er det noen bilder fra reisebrevet som viser det ganske greit :) Siden jeg har panoramatak stoppet jeg midt på taket (der panoramataket slutter), akkurat slik Mercedes gjør på sine biler. Synes det ble det peneste i dette tilfellet. Uansett ekstremt sjeldent man ser bilen fra fugleperspektiv :D 

 

Tak.jpeg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutes ago, Walkabout said:

Det ligger en del bilder i tråden min - på siste side her er det noen bilder fra reisebrevet som viser det ganske greit :) Siden jeg har panoramatak stoppet jeg midt på taket (der panoramataket slutter), akkurat slik Mercedes gjør på sine biler. Synes det ble det peneste i dette tilfellet. Uansett ekstremt sjeldent man ser bilen fra fugleperspektiv :D 

 

Tak.jpeg

Grom bil 🙌 Fantastisk flott i hvit. 😍 Taket ser veldig bra ut. Uvant ved første øyekast, men det vokser på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

På freddan fikk jeg assistanse av en hyggelig kar her på forumet @bmwe84

Trengte hjelp til auto start/stop og noen dekktrykksensorer. Det ble litt mer enn det ja! :-) Fikk tatt en ordentlig diagnose, som viste diverse feilkoder som han ordnet opp i! (takker og bukker nok en gang). Alt grønt, yay!

Dekktrykksensorene var det verre med. De er ikke kompatible med bilen. Så da blir det å flytte sensorene fra orginalfelgene over når jeg er vestpå i sommer. Stikker litt i øynene det gule lyset og trekanten, men men. Får lide i et par uker til 🤣

Batteriet begynner er begynt å slite litt, så det blir bytte av det før vinteren kommer.

Slettet adopsjoner på girkassa. 

@bmwe84, du er gæern ass. I positiv forstand 😅 

 

Ellers ble natta tilbrakt i hengekøye, før det ble en liten cruisetur til østfold på lørdag for å hente frontsplitter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fornøyd med passformen på splitter så det blir innkjøp av orginal m-performance etterhvert. Synes også fronten forsvant litt med helsort splitter så vurderer å få lakkert de øvre delene i bilens farge slik at det kun er den nedre delen som er sort. 
 

Forsøkte repro, men det blir nok kun OEM heretter 🙈😅

Kikket på m-performance eksos, er det noen som har erfaring med den? Hvordan er den kontra andre alternativer? Pris, funksjon? 
https://www.bmw.no/no/topics/offers-and-services/bmw-tilbehor.m-performance-eksosanlegg-diesel1.html

Dette vil vel ikke skape noe trøbbel med biltilsynet mtp at det er orginalt? 


Diffuser blir kjøpt sammen med eksos. Liker egentlig at eksosen er mer anonym enn tidligere med utgang på hver side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2021 den 15.19, smashy skrev:

På freddan fikk jeg assistanse av en hyggelig kar her på forumet @bmwe84

Trengte hjelp til auto start/stop og noen dekktrykksensorer. Det ble litt mer enn det ja! :-) Fikk tatt en ordentlig diagnose, som viste diverse feilkoder som han ordnet opp i! (takker og bukker nok en gang). Alt grønt, yay!

Dekktrykksensorene var det verre med. De er ikke kompatible med bilen. Så da blir det å flytte sensorene fra orginalfelgene over når jeg er vestpå i sommer. Stikker litt i øynene det gule lyset og trekanten, men men. Får lide i et par uker til 🤣

Batteriet begynner er begynt å slite litt, så det blir bytte av det før vinteren kommer.

Slettet adopsjoner på girkassa. 

@bmwe84, du er gæern ass. I positiv forstand 😅 

 

Ellers ble natta tilbrakt i hengekøye, før det ble en liten cruisetur til østfold på lørdag for å hente frontsplitter. 

Hehe ,Takker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen en liten tur på verksted idag ifm kampanje på EGR som endte med et bytte. Slipper jeg å bytte kjølevæska selv iallefall 😎

Litt kattevask av krinkelkroker og slikt her om dagen i finværet. 🙌 Har utsatt dette litt, men nå var det virkelig på tide 😅

 

 

 

2B974543-DAD7-4CD9-98FD-3FF46922E7E5.jpeg

E7A2293C-9659-4FAC-8712-07D04ED3A96D.jpeg

ABBE1BAF-884C-4A20-90AD-8540F5D353CF.jpeg

7DFF1298-0CDC-4306-8355-98508EAD6663.jpeg

19830A28-0B86-46CE-ADB9-A137C6DD4BF4.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Har ikke skjedd så mye her de siste månedene bortsett fra bilvask og oppstart i ny jobb. 
 

Handla inn ODBII adapter og kjøpt BimmerLink for å ha anledning til å ta en diagnose ved behov, samt for batteribytte nå snart.

 

Har snust litt på xHP, men har null erfaring med dette. Any takes? Lest litt rundt hos rbttuning, og søkt her men fremdeles usikker. Er dette noe som kan brukes uten tuning, eller er det forbeholdt tuningoppsett? 

Endret av smashy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet til xhp steg3 etter anbefaling fra @TRF ! Fungerer veldig bra, føles veldig originalt! 550’n min gira veldig hardt i sport med med vestfoldtrim og originalt program på gir, ble umiddelbart bedre med xhp. Men uten tvil dag å natt med både xhp å trf steg 2. 

At den giret hardt hadde nok mest med hvor dårlig vestfold chippen var.

vil tro det har en liten misjon uten tuning, vertfall med steg 3 om du vil ha launch control

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Ingvaldsen said:

Byttet til xhp steg3 etter anbefaling fra @TRF ! Fungerer veldig bra, føles veldig originalt! 550’n min gira veldig hardt i sport med med vestfoldtrim og originalt program på gir, ble umiddelbart bedre med xhp. Men uten tvil dag å natt med både xhp å trf steg 2. 

At den giret hardt hadde nok mest med hvor dårlig vestfold chippen var.

vil tro det har en liten misjon uten tuning, vertfall med steg 3 om du vil ha launch control

 

Høres ganske bra ut det. 🙌

Ble solgt på muligheten for å kunne ha forskjellige oppsett basert på modus og at det er anledning for å tweake litt om det skulle være behov. 

Hvordan ble sluringa på første og andre gir? Synes min er veldig komfortorientert der og den virker lat om jeg ikke tråkker litt ekstra. 

 

(Snuser litt på steg 2. tok ikke mange månedene før jeg fikk lyst på mer krefter 🙈)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har XHP stage 3. Min ærlige mening er at det oppskrytt. Det girer mye smoothere i normal modus og D, som forsovit er positivt. Men up og downshift i sportmodus og manuell med paddels... meh. Det er knapt merkbart mener jeg. For å si det på en annen måte, det er ingenting negativt, men jeg tenker.. var det verdt pengene? Njaaa. Det står også hvilket gir man har til enhver tid i displayet når man har i D. Det skal også være bedre lock på gira, dvs den holder lenger på giret ved aktiv kjøring. 

Mulig jeg egentlig burde fått satt den til original igjen, for å faktisk merke stage 3. Blir litt som når man har ESS/TRF/BM3 tuning eller hva som helst, og tilbakestiller. Først da merker man at bilen var litt sprekere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • smashy changed the title to Sølvpilen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...