Gå til innhold

Hjelp til og se på Audi A6 3.0 TDI 2012 modell


mrkzie
 Share

Anbefalte innlegg

Man kan si hva man vil om M57, men de er vel ikke kjent for å ryke register? Pleier ikke turboene på disse å holde ganske bra også, så fremt bilen har blitt brukt fornuftig og fått det stellet den skal. Jeg tar heller ett turboras enn ett registerbytte hvor motor og girkasse må ut av bilen. Jeg møtte jo i sommer på en kar med en E60 535d som hadde gått 630 000 km på orignale turboer og drivlinje. 

Men etter å ha eiet en A6 i C6 generasjon (2004-2010) så kan jeg overhode ikke stille meg bak at dette er solide biler. Jeg hadde en 2006 modell i 2010, som altså var kun 4 år gammel....tenkte det kunne vært kult å teste Audi etter å ha kjørt E39. Det ble en dårlig erfaring, takk gud for at bilen hadde garanti. E60en jeg har nå, som er A6 C6 sin samtidige konkurrent fremstår som en mye bedre og feilfri bil...så mange år senere til og med. Men nå skal det sies at A6en det er snakk om i denne tråden er er C7 generasjonen (2011-2018) og det er etter hva jeg har forstått en bedre bil enn A6 C6 som jeg hadde. Men så er jo også F10/11 en vesentlig bedre bil enn E60/61 også.

Det er sikkert mange som har gode erfaringer med Audi, men om man hører litt rundt så danner man seg ett annet innrykk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner et par stk som har hatt C6 allroad 2.7 tdi (mener å huske det er samme motor med mindre volum) og de hadde begge turboras og girhavari pluss mye annet tullball før passert 200k.
Begge kjører F31 idag :) 

 

Edit; beklager, ser nå jeg snakker om feil generasjon A6……

Endret av HenrikSolberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og påstå m57 er feilfri er så som så..  sprekt eksosmanifold, egr trøbbel, turbohavari, swirlflaps som løsner og havarerer motor(!) Dyser som takker for seg osv. 

Har hatt to biler med ekstremt mye tull,

05 e61 530d. Denne skrudde jeg på konstant. Og er latterlig mye skralere interiørkvalitet enn tilsvarende 05 mod. A8. 

 

Og deretter en f11 520d. Denne fikk bl.a turbohavari på 97000(!)

Skjedde noe konstant på denne også, heldigvis så ny at mye gikk på garanti. 

 

Min oppsummering, tipper det er litt hipp som happ hva man velger. Enten er man heldig eller uheldig, dyrt og drifte er både Audi og Bmw 😅

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skulebollen skrev:

Og påstå m57 er feilfri er så som så..  sprekt eksosmanifold, egr trøbbel, turbohavari, swirlflaps som løsner og havarerer motor(!) Dyser som takker for seg osv. 

Har hatt to biler med ekstremt mye tull,

05 e61 530d. Denne skrudde jeg på konstant. Og er latterlig mye skralere interiørkvalitet enn tilsvarende 05 mod. A8. 

 

Og deretter en f11 520d. Denne fikk bl.a turbohavari på 97000(!)

Skjedde noe konstant på denne også, heldigvis så ny at mye gikk på garanti. 

 

Min oppsummering, tipper det er litt hipp som happ hva man velger. Enten er man heldig eller uheldig, dyrt og drifte er både Audi og Bmw 😅

 

 

Ingen som har sagt at M57 er feilfri, bare så det er sagt. Men M57 er en bedre motor enn 3,0 TDI...med god margin. Alt du nevner der som kan skje på en M57 skjer likegodt på en 3,0 TDI...og det skjer også på en M57 hvis man bruker den som en tulling og ikke vedlikeholder motoren slik den skal. Ser du nevener swirl flaps, nå er det vel sikkert 10 år siden sist en M57 havarerte på grunn av Swirlflaps som havna i innsuget. 

Kan ikke sammenlikne E61 og A8, to forskjellige bilklasser. Men ja, jeg har hatt A6 C6 og E60 og jeg skal gå med på at Audien har bedre interiørkvalitet. Men det er en fattig trøst når resten av bilen faller sammen, her er E60en overraskende mye bedre...E60 som alle mener er en drittbil.

Alle dere som sier at BMW er så veldig dyrt å drifte, åssen er det dere bruker bilene deres egentelig? Nå har jeg hatt E90 med M57, F10 med N57, G30 med B57, E39 med M54, E34 med M50 og E60 med N62...kanskje en av de værste i følge "alle". Ingen av disse har havarert for meg, ingen av de har kosta meg store summer å holde på veien ut over småting, ingen av de har kosta noe mer å drifte kontra andre merker jeg har hatt samtidig. Og jeg bruker bilene mine altså, jeg tuner dieselbilene og kjører de hardt på Autobahn og Nurburgring de to til tre gangene i året jeg kjører der. Jeg må tydeligvis har vært heldig jeg, selv ikke N62 som aaaallle sier er en drittmotor. Går og går...bruker ikke olje  og sviver klokkerent 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...