Gå til innhold

kjøper nekter å betale


Robin L
 Share

Anbefalte innlegg

On 7/15/2021 at 9:22 AM, macrorain said:

Det er fristende å tenke balltre eller gå og være bitter over slike ting som dette, men man har det nok bedre om man klarer å tenke "det var dumt gjort, dette skal jeg lære av", eller alternativt "nå var jeg uheldig, det skjer mest sannsynlig ikke igjen" (hvis man ønsker å fortsette å la folk komme tvilen til gode), og så gå videre med livet sitt. 3000kr er ikke nok penger til å gå rundt og bruke energien sin på.

 

Problemet er at du selv fremstår som en taper, en som er lett å dominere og overkjøre. Det er nettopp slike mennesker svindlere spekulerer i å lure

Som jeg sa tidligere, denne underdanige holdningen din vil kun føre til at du blir rævkjørt. Hvor lenge skal du fortsette med det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Werther skrev:

Problemet er at du selv fremstår som en taper, en som er lett å dominere og overkjøre. Det er nettopp slike mennesker svindlere spekulerer i å lure

Som jeg sa tidligere, denne underdanige holdningen din vil kun føre til at du blir rævkjørt. Hvor lenge skal du fortsette med det? 

Fremstår ovenfor hvem? Han vil vel neppe møte denne personen igjen. Og når man neste gang sier, "Ingen penger, ingen bil", hvordan er det underdanig? Og hvordan fører det til at man blir lurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 14.7.2021 den 2.00, Werther skrev:

Det er kanskje ikke verdt bryderiet opp mot det økonomiske, men noen av oss har faktisk integritet.  Sett klare linjer og regler med en gang, slik at ting ikke får anledning til å skli ut. 

Jeg ser poenget, men det økonomiske er faktisk underordnet i forhold til de problemene man kan få hvis man står opp og hevder integritet i slike tilfeller. Hvis man har mye å tape som f.eks jobb ved at arbeidsgiveren ikke aksepterer at man er/blir straffet og familien ved at det ikke kun er far som blir straffet (sosialt) hvis han f.eks havner i fengsel for vold er det ikke verdt bryderiet (like meget om man er såkalt underdannig i situasjonen). Det er definitivt bedre å vike unna og ta det derfra via en anmeldelse og evt. rettssystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...