Gå til innhold

Noen M47 guruer her? E90 nekter og starte.


Kenneth F
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Kenneth F skrev:

Er det ventilen som åpner og lukker for egr eksosn du tenker på? Er eneste ventilen som er i "innugsrøret" du ser rett gjennom den uten med noe spjeld

Nei, din er vel for gammel til å ha dette spjeldet da. På de som har det er det skrudd på egr ventilen og slangen fra intercooler er tilkoplet dette.

Prøvd å starte uten slange fra intercooler tilkoplet? Med fastskrudd egr rør

Endret av 540is
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 540is skrev:

Nei, din er vel for gammel til å ha dette spjeldet da. På de som har det er det skrudd på egr ventilen og slangen fra intercooler er tilkoplet dette.

Prøvd å starte uten slange fra intercooler tilkoplet? Med fastskrudd egr rør

Min 118d fra 2006(M47) hadde dette nødspjeldet. Hvis det var det spjeldet du tenker på. Det lukker når man stopper motoren slik at den skal stoppe raskere.

1004388345_2016-10-2216_23_51.thumb.jpg.1ab575a31f9463881b505ca4726f419e.jpg

Endret av Øyvind L.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, 540is said:

Nei, din er vel for gammel til å ha dette spjeldet da. På de som har det er det skrudd på egr ventilen og slangen fra intercooler er tilkoplet dette.

Prøvd å starte uten slange fra intercooler tilkoplet? Med fastskrudd egr rør

Jepp, samme er det samme om intercooler er koblet til eller fra. 

Uten at jeg forstår hvorfor så virker det ikke som han får eksosen gjennom turboen å kveler seg selv. Så når vi tar av røret på EGRn så får han letta på eksostrykket. 

Er i prosessen med og plukke ut turboen å se hva som fåregår der. 

1 hour ago, Øyvind L. said:

Min 118d fra 2006(M47) hadde dette nødspjeldet. Hvis det var det spjeldet du tenker på. Det lukker når man stopper motoren slik at den skal stoppe raskere.

1004388345_2016-10-2216_23_51.thumb.jpg.1ab575a31f9463881b505ca4726f419e.jpg

Ja har dette på 525d lcien min åg, men er ikke der på E90en. Den har ikke dpf heller, kun katalysator fant jeg ut idag. 

Endret av Kenneth F
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Kenneth F skrev:

Uten at jeg forstår hvorfor så virker det ikke som han får eksosen gjennom turboen å kveler seg selv. Så når vi tar av røret på EGRn så får han letta på eksostrykket. 

Er i prosessen med og plukke ut turboen å se hva som fåregår der. 

Ville ha startet med å løst fra katalysatoren, de kan også gro igjen/ innmat løsner som vil gi forstoppelse for eksosen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutes ago, 540is said:

Ville ha startet med å løst fra katalysatoren, de kan også gro igjen/ innmat løsner som vil gi forstoppelse for eksosen

Katalysator løsna jeg når jeg oppdaga at den kun gikk når egr røret var løst. Nytta ikke, gikk fremdeles kun når egr rør va løst, selv med fri utblåsning rett fra turbo. 

Merka også at det kom vesentlig mer eksos fra egr kjølern en ifra eksos siden på turboen 🤷

11 minutes ago, Kvasi said:

Har ikke lest hele tråden men, diagnose og live-verdier? 
Snodig problem men blir litt meningsløst og langvarig prosess uten.

Har kjørt envær tenkelig live verdi å test med Ista på bilen, ingen live-verdier som tillsier at noe er galt. Eneste feilkoden som ligger inne på bilen er feil på turbo actuator, en feilkode som var siden hun kjøpte bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Kenneth F skrev:

Har kjørt envær tenkelig live verdi å test med Ista på bilen, ingen live-verdier som tillsier at noe er galt. Eneste feilkoden som ligger inne på bilen er feil på turbo actuator, en feilkode som var siden hun kjøpte bilen. 

Trykk før og etter DPF og fylingsprosent på denne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, Kvasi said:

Trykk før og etter DPF og fylingsprosent på denne? 

Er ikke DPF på denne(så fremt jeg ikke bommer noe jævlig, men er isåfall første dpfen jeg har sett med kun lamdasonde som går inn på den) , kun katalysator å kun en lamda så går inn på den. Den er uannsett tatt løs fra turbo så turbo ha fri utblås rett til friluft å bilen går fremdeles kun om EGR røret løsnes ifra innsuget så det går til friluft. Tenkte også tett dpf, helt til jeg skulle se på sotnivået å tvangskjøre regen. Men ingen verdier kom opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kenneth F skrev:

Er ikke DPF på denne(så fremt jeg ikke bommer noe jævlig, men er isåfall første dpfen jeg har sett med kun lamdasonde som går inn på den) , kun katalysator å kun en lamda så går inn på den. Den er uannsett tatt løs fra turbo så turbo ha fri utblås rett til friluft å bilen går fremdeles kun om EGR røret løsnes ifra innsuget så det går til friluft. Tenkte også tett dpf, helt til jeg skulle se på sotnivået å tvangskjøre regen. Men ingen verdier kom opp. 

Fra 2006 så har den DPF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en turbo som står bom fast? Hvis den ikke spinner normalt så er det mindre motstand for gassen å stikke ut via EGR (når den er åpen til friluft). Stenger du EGRen (som den normalt er ved oppstart) så har du for mye blokkering til at motoren kan gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutes ago, E.C. said:

Har du en turbo som står bom fast? Hvis den ikke spinner normalt så er det mindre motstand for gassen å stikke ut via EGR (når den er åpen til friluft). Stenger du EGRen (som den normalt er ved oppstart) så har du for mye blokkering til at motoren kan gå.

Kompressorhjullet spinner lett på trykk siden, men er i prossesen med å plukke ut turboen så jeg får sett skikkelig på eksos siden (var ikke all verden av plass og se noe nedi der). 

Blir meget spennede og se hvordan den turboen ser ut når jeg får den på benken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...