Gå til innhold

E61 520d - Treg akselerasjon - DPF Rens?


Peak
 Share

Anbefalte innlegg

Mål/logg baktrykket før og etter for å sammenligne om det har hatt noe effekt. Hvis du sliter med det samme etter at du har puttet gugge i eksosen så er det i det minste greit å se om gugga faktisk har gjort noe eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Peak skrev:

Ser jeg svarte i tråden uten å sett din respond. 
Da handler jeg Motip sin og skrur ut Lambda, er det denne som blir demontert i filmen i linken i innlegget jeg skrev over her?

Nei, de skrur ut tempsensoren på DPF. Av min erfaring er den ganske vanskelig å få ut og går lett i stykker. Anbefalt er lambda, men på to biler har jeg tatt ut trykkslangen for dpf og spylt inn der. Dumme der er at man er ikke sikker på at man får fylt alle delene av dpf med vesken. 

Men om dette løser dine problemer er jeg ikke sikker på, jeg vet at denne metoden har fungert mot de tilfellene jeg har hatt med dpf problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, dette kan vel neppe gjøre skade om det mot formodning ikke skulle hjelpe(?) 

Har som sagt lite / ingen kunnskap om hvor lambda sitter, anledning til å vise til et bilde her @ahj evt. hva kalles denne på engelsk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Peak skrev:

Altså, dette kan vel neppe gjøre skade om det mot formodning ikke skulle hjelpe(?) 

Har som sagt lite / ingen kunnskap om hvor lambda sitter, anledning til å vise til et bilde her @ahj evt. hva kalles denne på engelsk? 

Ikke lett å finne bilder av dette. Men lita et kan jo hjelpe 

447B- Oxygen sensor fault - E60/E61 2004-2010 - BMW 5 Series Owners Board

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter pris på bildet @ahj Forstår jeg deg rett så demonterte denne og spylte Motip DPF rens direkte inn her? -Dette med gode resultater? Klart jeg ikke kan være sikker på at dette hjelper mitt tilfelle, men om motor ikke tar skade på noe vis er det virkelig vært å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Peak skrev:

Setter pris på bildet @ahj Forstår jeg deg rett så demonterte denne og spylte Motip DPF rens direkte inn her? -Dette med gode resultater? Klart jeg ikke kan være sikker på at dette hjelper mitt tilfelle, men om motor ikke tar skade på noe vis er det virkelig vært å prøve.

Helt riktig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...