Gå til innhold

Noen som har bestilt iX?


Pekka
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Jan E-28 skrev:

Da blir det altså slutt på å si internkode på Ix når en snakker med folk. For enten tror de du snakker om en Hyundai eller en 2-serie 😅

Eller folk kan tro du kjører en gammel E30 325ix eller E34 525ix hvis du sier du kjører iX. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Eller folk kan tro du kjører en gammel E30 325ix eller E34 525ix hvis du sier du kjører iX. 

Jeg har ikke skjønt før de siste par månedene hvorfor 325Ix og 525Ix er blitt så populære igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom Bilia nå nettopp. Snakket med selgeren min om iX, tilfeldigvis hadde han vært i Sverige igår for å kjøre akkurat denne bilen. 
Det ble naturlig nok endel spørsmål og svar, her kommer det lille jeg husker 😅


Min største bekymring - setene, kunne jeg glemme å engste meg for, setene tilpasset seg sjåføren, nærmest som adaptive seter. De ser flate, kjedelige og konturløse ut, men de var i realiteten veldig komfortable og stoffsetene (han prøve flere ulike versjoner med og uten skinn) var svært luksuriøse og overbevisende. Han trakk spesielt frem stoffsetene som noe av et høydepunkt. 


Ellers var rattet uvant i begynnelsen, men det gikk seg til etterhvert, selv syns jeg det ser tøft ut.

Ellers var det ulike batterier/moduler i hhv 50 og 40 modellen, bestiller man førstnevnte i dag snakker vi om levering i Q1 2023, grunnen til det er tilgang på batterier.
Ellers ble det fremhevet at iX er smått utrolige 99.6% resirkulerbar, dvs av bilens 2000 kg (utenom batteripakka), var det en - 1 kilo som ikke lot seg resirkulere, utrolig!

Det var også noe BMW fremhevet som noe av det vesentlige med modellen. Et parameter som stadig blir viktigere, uansett om hva ulike segmenter/kunder/land måtte mene.

Ellers er det avduking i November, jeg fikk dato men fikk ikke lov til å nevne det ennå.
Bilia Skien fikk 3 farger, Sophistogrå, hvit og signaturfargen i rødt. 

Det gledes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Ellers ble det fremhevet at iX er smått utrolige 99.6% resirkulerbar, dvs av bilens 2000 kg (utenom batteripakka), var det en - 1 kilo som ikke lot seg resirkulere, utrolig!

For noe vas...man kan jo ikke utelukke batteripakka i ett slikt regnestykke. Da er det jo ikke noe rakettforskning å lage en bil som er 99 prosent resirkulerbar. Hvor skal man gjøre av batteriene når resten av bilen skal resirkuleres? Er ingen som går å samler på batterier fra Nokia 3310 i dag, 20 år etter. 

Nå skal jeg begynne å si at min 5-serie diesel har null utslipp, akkurat som en elbil. Jeg må bare sette den i fri og dytte den rundt 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

For noe vas...man kan jo ikke utelukke batteripakka i ett slikt regnestykke. Da er det jo ikke noe rakettforskning å lage en bil som er 99 prosent resirkulerbar. Hvor skal man gjøre av batteriene når resten av bilen skal resirkuleres? Er ingen som går å samler på batterier fra Nokia 3310 i dag, 20 år etter. 

Nå skal jeg begynne å si at min 5-serie diesel har null utslipp, akkurat som en elbil. Jeg må bare sette den i fri og dytte den rundt 🤪

Kvaliteten på innleggende dine når stadig nye høyder 👍🏻

Men siden din interesse for elbil og da i særdeleshet gjenvinning er såvidt stor, kan jeg opplyse (eller berolige deg med) at batteriene kan resirkuleres med ca 80%. 


Sånn, nå kan du dytte bilen din videre, god tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Kvaliteten på innleggende dine når stadig nye høyder 👍🏻

Men siden din interesse for elbil og da i særdeleshet gjenvinning er såvidt stor, kan jeg opplyse (eller berolige deg med) at batteriene kan resirkuleres med ca 80%. 


Sånn, nå kan du dytte bilen din videre, god tur.

Artig du 😂

Men ærlig talt, når man serverer svada så bør man ikke bli overrasket over at det kommer reaksjoner. Vi kan ikke alle bjeffe opp etter samme tre 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhandler kunne opplyse om at BMW AG har sendt ut skriv om at eSIM ikke vil bli levert i Skandinavia og Baltic 😪

De har fått beskjed om å fjerne dette på eksisterende kontrakter, samt foreløpig ikke tilby det på nye.

 

Håper virkelig da at det blir en smertefri automatisk oppkobling på tlf 🙄 Når en bruker telefon i dag så er det jo ikke så ukjent at en må inn i menyen på tlf å slå det av og på igjen for enheter å oppdage hotspottet igjen. Utrolig kjipt om en må inn på tlf hver gang en setter seg i bilen, spesielt om en da også må inn i en meny i bilen å velge på nytt 😞  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...