Gå til innhold

F10 550i «Alpina»(Solgt) . F11 M550D nå


m-blå
 Share

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Saltkjelen skrev:

Det er Michelin Pilot Alpin 4 fra 2017 jeg har mulighet til å bruke. Antar det ikke er altfor stor forskjell mellom MPA4 og MPA5, selv om det sikkert er noe. Antakeligvis ikke merkbart i forhold til min type kjøring. Takk for input, kjenner jeg ble mindre skeptisk til europeiske dekk nå. :) 

Husk at de er vell ganske så ubrukelig om du skal på isbanekjøring. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Daniel. skrev:

Disse hadde jeg på min forrige E91 335d, og ble kvitt de "problemene" jeg hadde med Nokian Hakka R2 på en lett trimmet E90 325d.

Altså da at de føltes rar i svinger på tør/våt asfalt (myke sidevegger) samt at antispinn lampen ofte blinket under hardere pådrag.

Har nå Goodyear Ultragrip Ice 2 på F11n min og har lignende opplevelse som jeg hadde med Performance+ :) Altså da positiv. Kjennes ikke ekkel ut om jeg tar svinger med litt fart :)

Der kjenner jeg meg veldig igjen på min E90 325d med litt ekstra i, blinket antispinn og cruisekontroll datt ut pga myke dekk. Var helt ubrukelige N R2 på den bilen. Gikk til min dekkforhandler og sa at jeg kan ikke ha disse dekkene.(5 dager gamle da). Da sa han bestemt: det er Pirelli Sottozero 3 du skal ha da. Så da fikk jeg dem og ble superfornøyd.

19 timer siden, Saltkjelen skrev:

Det er Michelin Pilot Alpin 4 fra 2017 jeg har mulighet til å bruke. Antar det ikke er altfor stor forskjell mellom MPA4 og MPA5, selv om det sikkert er noe. Antakeligvis ikke merkbart i forhold til min type kjøring. Takk for input, kjenner jeg ble mindre skeptisk til europeiske dekk nå. :) 

Jeg er mer fornøyd med MPA5 enn jeg var med MPA4. Er en del forskjell på mønsteret på dem. Men nå hadde jeg MPA4 på F30 og MPA5 på F10 så det blir kanskje litt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
På 19.12.2022 den 21.05, Walkabout skrev:

Hmm…. Vinter og alt for mye fritid og blir rastløs. Er jo veldig fornøyd med bilen men snuser litt på ett annet tysk merke faktisk. Begynner på P😉. Vi får se. Er jo ikke en bil som alle kjøper og jeg blir ikke skuffet om jeg går våren i møte med samme bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da er 550i’en solgt og ny bil av annet tysk merke handlet inn. Første gang på 18 år uten BMW (har jo i3s da). Men må prøve en slik ett par år nå når jeg hadde muligheten. Kommer nok sterkt tilbake om en stund. Legger med ett bilde av den nye «kosebilen». Er en GTS med ekte «suge» V8’er med skikkelig lyd.😊 Håper jeg blir tilgitt selv på ett Bmw forum.082513C3-AE43-4DB9-A822-7D7396D825B3.thumb.jpeg.015654d2fe3801e90e51c7b5703536fa.jpeg9CBBE91E-74E6-4D7B-B71B-893B047C0225.thumb.jpeg.8704143e1012f6e9435551af45b0e50c.jpeg

Endret av m-blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • m-blå changed the title to F10 550i «Alpina»(Solgt) xdrive lci og i3s.
20 minutter siden, Lars89 skrev:

Kult!

GTS sies å være sweetspoten i Porsche-verdenen. 

Noen planer? Får plass til rimelig heftige hjul på disse.

Ja GTS’en er heftig blant annet med mellomgass og smell i eksos ved nedgiring. Ingen planer da denne har PAW (Porsche aproved waranti). Dvs den har Garanti som er nesten like god som nybilgaranti og kan beholdes på bilen inntil den er 15 år og 200000km. Forutsettningen for dette er at alle servicer og deler på bilen er Porsche original. Skifter du felger mister du denne. Dekkene må også være merket for Porsche. Felgene på bildet er vinterfelger med nye Michelin pilot alpin i 255 og 285-19». På sommer er det 11,5» breie 20» felg med 295 originalt.

09786811-39F1-4E0A-B238-B0570D239E39.png

Endret av m-blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med grom bil, har siklet på denne selv! Kjøpte meg faktisk en Panamera selv denne uka, men må ha litt mer plass til bikkja baki så da ble det en '18 Sport Turismo 4 E-Hybrid. Var ikke mye som fristet fra BMW når jeg skulle ha nyere bruktbil denne gangen. Ikke like grom lyd som suge V8'ern i din, men den nedtunede RS4 motoren med Porsche sin sportseksos uten OPF låter overraskende bra. PAW er helt genialt og overgår motor/drivverksforsikring en høy gang.

Endret av jorg1s1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, papertiger skrev:

Gratulerer med rålekker bil! Enig i GTS - det er for meg også sweetspoten. Husker godt når min tidligere kollega fikk en av landets første Macan GTS levert. Lyden i den bilen var magisk. 

Men Macan har 6'er og Panamera av denne typen har V8. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, jorg1s1 skrev:

Gratulerer med grom bil, har siklet på denne selv! Kjøpte meg faktisk en Panamera selv denne uka, men må ha litt mer plass til bikkja baki så da ble det en '18 Sport Turismo 4 E-Hybrid. Var ikke mye som fristet fra BMW når jeg skulle ha nyere bruktbil denne gangen. Ikke like grom lyd som suge V8'ern i din, men den nedtunede RS4 motoren med Porsche sin sportseksos uten OPF låter overraskende bra. PAW er helt genialt og overgår motor/drivverksforsikring en høy gang.

Takk og gratulerer med ny bil selv. Sport Turismo har ett nydeligt design  👌

18 timer siden, fupsaker skrev:

Men Macan har 6'er og Panamera av denne typen har V8. ;) 

Ja det er stor forskjell på lyd. Macan GTS er 3 liter med turbo. Tøff lyd i den men kan ikke sammenlignes med Panamera GTS som har 4.8 ltr V8 uten turbo som demper lyden. Med åpne spjeld(knappestyrt fra midtkonsoll) er den som en Rammstein konsert! 😉

For spesielt intereserte: søk på youtube 2013 porsche panamera gts sound.0132240B-77CE-4571-A758-9D296CA36F06.thumb.jpeg.105fca64a3b02e738e20caabbf789c37.jpeg

Endret av m-blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • m-blå changed the title to F10 550i «Alpina»(Solgt) . F11 M550D nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...