Gå til innhold

danskiii's Alpina D5 Biturbo F11 LCI


danskiii
 Share

Anbefalte innlegg

23 timer siden, danskiii skrev:

Takker :) Men det er nå ikke et preface ratt, det er bare ikke et m-sport ratt :)

Dette er Biturbo, bygget på 535d. Her er en del endringer som @fupsaker skriver fra arbeid i topp, innsug, innsprøytning, intercooler, radiator, ECU, understell, interiør, utvendige detaljer osv.

Jeg har en oversikt over hva Alpina leverer til disse i preface, usikker på hvor mye den pakken er utvidet til facelift utgaven som jeg har.

Ok, artig oppsett 👍 hadde vært morro å sett den ved siden av M550d! Vil tro lavere vekt og RWD kanskje gjør opp for xDrive og 30hk mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, papertiger said:

Hvordan er understellet på disse kontra «vanlige F11»? Alpina har jo rykte på seg for å levere utrolig kompetente understell som kanskje ivaretar komfort/sport-balansen enda bedre enn BMW selv gjør?

For å sammenligne så har jeg kun hatt min egen 525d og så har jeg prøvd litt av m550d og 530d.

Forskjellen på understell er en del vil jeg si, her er noe Alpina spesifikke komponenter men også deler fra F12 650i.
Vedlagt PDF viser litt hvilke komponenter som er brukt på pre-face modellene. Her er noe endringer på facelift men det dokumentet har jeg ennå å klare finne i åpent forum :P

Som jeg har sagt før så er den en drøm å kjøre og man merker stor forskjell på eco, comfort+, comfort. Stor forskjell over fra disse til sport og sport+. Understellet blir mye hardere, legger seg mye mindre i svinger, rattet blir hardere og gassen har en utrolig respons. Noe av dette vil man jo selvfølgelig ha på en ikke Alpina modell også men vil si det er mye mer markante forskjeller her.

D5_BITURBO_F1x_Englisch.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, kkmE30m50 said:

Blir bra med striper👍😃 men du har litt arbeid forran deg med de😛

Hehe det har du rett i, men hekkan med greier som følger med. Skalpel, rens, ekstra striper osv osv.

Men tror nok muligens jeg vil ha et firma til å ta jobben.

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lite å rapportere for tiden. Annonsen er gått ut så blir vel lagt ut på nytt om ikke så lenge. Tenker å legge ut under bmw istedenfor alpina denne gang. Innspill på det?

Ihvertfall, vasket bilen i kveld. Hater å vaske bil i kulden men måtte klargjøre litt for morgendagen. Da blir bilen endelig levert inn for å få på folie langs siden og bytte stripene på frontfanger :D

DE4870DE-DC44-43BF-BD0F-30636BB64569.thumb.jpeg.078be95183d28a1f5ebfc8fc7cdcabf6.jpeg

Ellers sitter nye dekka som et skudd på vinterføre og bilen fungerer utmerket! Har dårlig samvittighet for å ikke ha skrevet sammendraget jeg sa jeg skulle skrive enda men har vært særdeles lite innpå her for tiden. Det blir mer men ikke noe skruing denne vinteren så godt med en liten pause :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Saltkjelen said:

Er det noen spesiell grunn til at du egentlig ønsker å selge bilen så fort? Eller ser du et snitt til en flipp og tjene noen kroner?

Planen var å ta den inn for å så selge den igjen ja. Bilen er helt mega den men vil gjerne prøve på importere litt og se hvordan det går. Kan ikke si det er en stor fortjeneste i dette men heller en mulighet til å prøve meg på noe jeg liker og har stor interesse av :) 

Dama vil ha hus så alle ekstra små kroner kan komme godt med 😅 50kvm har holdt oss lenge nok nå, vil ut fra blokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal legge den under 535 👍🏻 Som vi snakka på så tror jeg søket blir større for vanlig mann i gata ! Men vent nå til ny året kanskje. Lite bil handel før Jul blandt folk kanskje .. 

 

gledes til nye striper da det vil løfte den opp mye mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, liffi said:

Synes du skal legge den under 535 👍🏻 Som vi snakka på så tror jeg søket blir større for vanlig mann i gata ! Men vent nå til ny året kanskje. Lite bil handel før Jul blandt folk kanskje .. 

 

gledes til nye striper da det vil løfte den opp mye mer

Ja er det som blir tingen tror jeg :)

1 hour ago, E.C. said:

Det går treigt å selge spesielle biler i vinterhalvåret. Vanskelig å få sett bilen ren og i godt lys, testet skikkelig på vei, etc. Så du bør nok bare ta tiden til hjelp.

Ja klar over dette er ikke akkurat tiden å selge på men har det ikke travelt, bilen er jo helt topp! :D Spesielt når striper kommer på nå så blir det mega!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • danskiii changed the title to danskiii's Alpina D5 Biturbo F11 LCI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...