Gå til innhold

danskiii's Alpina D5 Biturbo F11 LCI


danskiii
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
34 minutter siden, danskiii skrev:

Om det er noen som har innspill på annonsen(e) så kom gjerne med det. Om den ikke blir solgt i denne omgang så blir det ikke lagt ut før sommer igjen tenker jeg :) Da med bilder igjennom fotograf også.

Har kiket mye på de annonsene her, synes de er bra. Men jeg personlig liker bilder i en annonse hvor alle bildene er tatt fra samme plass og dag. Så jeg hadde fjernet bildene nede i garasje anlegget for der synes jeg ikke bilen skinner så mye som den burde. Bildene som er tatt ute er mye penere :) 

Når været letter opp hadde jeg og muligens shinet bilen og tatt bilde av bilen i mer sol lys, for å få frem bilens farge og linje enda mer.

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med @Snagg30 vedr. bildene. Kan la ett bilde være igjen fra garasjen som viser vinterhjulene. Synes førstebildet rett og slett ser veldig trist ut. Skiller seg ikke ut i mengden. Dette er en spesiell bil, og bildet burde være deretter. 

Sett bilde nr. 9, 11 eller 15 som førstebildet. Mer blikkfang i søkeresultatet. Sett bilde nr. 4 helt til slutt kun for å vise vinterhjulene. Slett alle de andre fra garasjen. 

Ellers ville jeg fokusert på bilder av HELT ren bil både utvendig, innvendig og i motorrom. Samt i skikkelig lys og med sommerhjulene hvis du må ta ny runde med bilder. Du må få frem den spesielle fargen på lakken. 

Vedr. tekst. Ta en korrekturlesing og rydd opp i litt grums. Jeg personlig ville utelatt pris på vinterhjul. Holder med å skrive at det er nytt for sesongen. Ha evt kun med dekktype og dim.  

 

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil!

Jeg ville droppet mesteparten av teksten nederst i annonsen.  Datoen viser at bilen har ligget ute lenge, og det åpner for mer pruting/flere skambud.  Diameter på dekk og felger samt type felger er ikke så interessant.  At dekalene er nye bør heller synes på bildene enn beskrives i teksten.  Forslag: "Vinterdekk og felger er helt nye i vinter, Goodyear Ultra Grip Arctic 2 vant NAFs dekkstest i 2021."

Oppdatering 28.10.2021.
Kjøpt helt nye felger og dekk for vintersesongen som følger mer salg. Pris 18.300,-
Dekk er testvinner fra NAF 2021.
Dekk: Goodyear Ultra Grip Arctic 2. 245/45R19 foran og bak.
Felger: PH Edition II - Breda. 19x8" ET27 foran og bak.

Originale alpina striper montert på sidene og byttet alle gamle dekaler mot nye.

 

 

Hvis du har lagt ned ekstra tid/penger på vedlikehold/pleie så vil det trekke opp.  Hvis bilen har kraftig motor, noe det ser ut som den har, så kan akselerasjon/drag e.l. også fremheves.

Ellers enig med herrene over, dropp alle bilder av møkkete bil.  Bilde #1 kan være siste utvendige bilde for å vise vinterhjulene da bilen ser ren ut fra denne vinkelen.  Bilde #7 er tøft, jeg ville brukt det som blikkfang - altså som det første bildet.  Ideelt sett skulle du hatt solskinnsbilder så brunfargen kommer frem.  Bilde #21 og 22 viser begge motorrommet, #22 holder.  Bilde #25 og 30 viser møkkete gulvmatter, samtidig som du har mange flotte interiørbilder å ta av.  #25 og 30 burde derfor utgå sammen med 26 og erstattes av 27.

#33 og 34 er veldig bra og jeg ville ha lagt dem rett etter de første eksteriørbildene av hele bilen (der du har gått en hel runde rundt bilen med kameraet) og før detaljbildene.  Det er så mange, både bilbutikker og privatpersoner, som dropper å legge ut bilde av setevangen på førersetet -noe som alltid vekker min mistanke om mye slitasje.  Du viser at det er null/lite slitasje der, så det er flott.  Bildene som viser at bilen er autentisk, plakettene, er viktige.

Ville droppet de to første detaljbildene av fronten (17 og 18, pluss 20) så lenge bilen ikke er nypolert og tørr, de bidrar ikke med så mye.

Just my 2 cents.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dropp bildet av oljeservicelappen. Det er snart to år og 20k km siden. 

 

Enig med @pekka i alt utenom forslag til førstebilde. Kun front blir litt kjedelig. Fremhev sommerhjulene som gjør halve looken på bilen og ikke minst fremhev at disse er ORIGINALEEE (skriv det akkurat slik i teksten :P

Sett gjerne også litt detaljtekst på bildene.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • danskiii changed the title to danskiii's Alpina D5 touring facelift
19 hours ago, Snagg30 said:

 

 

18 hours ago, StigJ said:

 

 

17 hours ago, Pekka said:

 

 

17 hours ago, StigJ said:

 

 

 

Takker for alle innspill! Har lenge hatt dialog med fotograf for bilder til annonse, men jeg vil gjerne ha litt himmel med på bilder og det har jeg ikke sett på lange tider. Snø, regn og storm har dominert en god stund men vi håper få til snart :)

Skal også se på tekst slik dere foreslår, lager en god blanding av innspill :) 

Takk igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg endret smålig på annonsen. Har ikke enda bydd seg bedre vær akkurat så bildene er enda de samme men tatt bort noen og endre rekkefølge. 

Blir også bremse skift foran nå, skiver, klosser og slitasjevarsler.

Bremsevæske er også for tur så blir en tur inn til Bavaria snart tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Skifte av brems foran idag. Skiver var langt ifra slitt så det holdt med klosser og sensor :) Neste blir å booke en time for bremsevæske, så er det ikke så lenge til oljeskift heller :)

D6145C08-5BBE-407E-B663-DA55B288E7D8.thumb.jpeg.3a6be55d7ed96ccae76b5ce764ebfdcc.jpeg
DED161E7-7433-4F4D-917E-90631D7F8BD8.thumb.jpeg.eb474825770ea4b09a8ae5eaf0440b7e.jpeg

FBDB31DC-F5FC-46F5-9134-5C3446BF410A.thumb.jpeg.929db917b86e24adb31de6ee0d59c9b1.jpeg

2DDCB4BD-9DF0-4FC1-BE0D-8F37748065E7.thumb.jpeg.85129c41e627bae854e30dbb17f93f6e.jpeg

I passelig tide før tur til østlande til @liffi og en kjapp sverige tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, danskiii skrev:

Skifte av brems foran idag. Skiver var langt ifra slitt så det holdt med klosser og sensor :) Neste blir å booke en time for bremsevæske, så er det ikke så lenge til oljeskift heller :)

D6145C08-5BBE-407E-B663-DA55B288E7D8.thumb.jpeg.3a6be55d7ed96ccae76b5ce764ebfdcc.jpeg
DED161E7-7433-4F4D-917E-90631D7F8BD8.thumb.jpeg.eb474825770ea4b09a8ae5eaf0440b7e.jpeg

FBDB31DC-F5FC-46F5-9134-5C3446BF410A.thumb.jpeg.929db917b86e24adb31de6ee0d59c9b1.jpeg

2DDCB4BD-9DF0-4FC1-BE0D-8F37748065E7.thumb.jpeg.85129c41e627bae854e30dbb17f93f6e.jpeg

I passelig tide før tur til østlande til @liffi og en kjapp sverige tur :)

Da synes jeg du skal stoppe innom Moss så jeg får tatt skuta i øyesyn! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, fupsaker said:

Da synes jeg du skal stoppe innom Moss så jeg får tatt skuta i øyesyn! 😁

Vi får se om det blir tid på vei tilbake fra sweeeeden, kan ikke garantere noe der med tettpakka skjema før dåp. Gir en lyd jeg om det går seg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • danskiii changed the title to danskiii's Alpina D5 Biturbo F11 LCI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...