Gå til innhold

danskiii's Alpina D5 Biturbo F11 LCI


danskiii
 Share

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, danskiii skrev:

Nå som vinteren er fremme og kikker så må jeg ha vinterhjul. Men, jeg klarer ikke helt finne 100% om jeg kan ha 18" eller om jeg må gå for 19" minimum.. 374mm bremser er det vel pluss kaliper

Kan du ikke bare kjøpe løse dekk til felgene som er på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, danskiii skrev:

Nå som vinteren er fremme og kikker så må jeg ha vinterhjul. Men, jeg klarer ikke helt finne 100% om jeg kan ha 18" eller om jeg må gå for 19" minimum.. 374mm bremser er det vel pluss kaliper

Har fått 18" schnitzerhjul over 380mm 8 stempla brembo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Snagg30 said:

Ikke relatert til dit spørsmål, men hvordan er det å selge Alpina i Norge? :) 

Nei vil si det kommer veldig an på hvem en treffer på. Det er jo et merke de fleste sikler på men de færreste vil betale for 😅 Nå har jeg ikke akkurat gjort mer med promotering enn å lage annonse på finn for det er en så god bil å ha selv 😂

2 hours ago, fupsaker said:

Kan du ikke bare kjøpe løse dekk til felgene som er på? :)

Har vurdert det men det er ikke sååå store forskjellen på pris for nye 19" med nye dekk og da slipper jeg risikere de dyre alpina hjula på vinteren :)

45 minutes ago, Ingvaldsen said:

Har fått 18" schnitzerhjul over 380mm 8 stempla brembo

Se der ja. Var å prøvde 18" style 400 her idag, det skrapa akkurat borti så valgte å ikke gå for det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vinterhjul og dekorstriper bestilt :D

Felger ble PH edition II - Breda.

ph-breda-silver.jpg.63f57ca970f935b279c3d65386dbeee5.jpg

Dekk ble årets testvinner for piggdekk - Goodyear Ultragrip Arctic 2 245/45R19

425_1555923627.jpg.4601590b5ae6d7e06a843bc1d3fc70c0.jpg

Dekorstriper blir satt på straks de ankommer tenker jeg, må bare få tak i enten mal eller mål fra Koed eller Alpina.

 

EDIT: Fikk tegning med mål fra Koed så da er vi klar straks det ankommer :)

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • danskiii changed the title to danskiii's plukk og mix. Alpina D5 lagt på finn.no. For god til å selge?

Er det dårlig respons på annonsen? Det er kanskje det som er utfordringen med Alpina; det er jo fantastiske biler, men det er ikke så mange som vet det, og dermed leter potensielle kjøpere etter 535 og 550 i stedet for D/B5. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Orjan said:

Er det dårlig respons på annonsen? Det er kanskje det som er utfordringen med Alpina; det er jo fantastiske biler, men det er ikke så mange som vet det, og dermed leter potensielle kjøpere etter 535 og 550 i stedet for D/B5. 

 

Lite respons ja men en del som er inne å ser. Så er det som jeg sa sist også, er mange som liker Alpina men ikke alle som vil betale for Alpina :)

Tenker jeg legger den under BMW kategori istedenfor Alpina om den ikke blir solgt før annonsen går ut, var bare 220 som fikk e-post på den når annonsen gikk ut, kontra flere tusen når jeg solgte 525d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALPINA er noe helt eget, og om pris/årsmodell/km-stand var nogenlunde lik for M550d og D5 hadde jeg definitivt valgt sistnevnte - dersom den hadde hatt xDrive (personlig preferanse). Ikke til forkleinelse for din annonse, men å betale nærmere 600k for en 7-8 år gammel bil er ganske heftig. M550d markedet nyter også godt av at de har xDrive, som jo alle skal ha om dagen - spesielt på en familiebil i den prisklassen er nok det ønskelig. Jeg var skråsikker på at D5 også hadde det, men tydeligvis ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, papertiger skrev:

ALPINA er noe helt eget, og om pris/årsmodell/km-stand var nogenlunde lik for M550d og D5 hadde jeg definitivt valgt sistnevnte - dersom den hadde hatt xDrive (personlig preferanse). Ikke til forkleinelse for din annonse, men å betale nærmere 600k for en 7-8 år gammel bil er ganske heftig. M550d markedet nyter også godt av at de har xDrive, som jo alle skal ha om dagen - spesielt på en familiebil i den prisklassen er nok det ønskelig. Jeg var skråsikker på at D5 også hadde det, men tydeligvis ikke?

Bare D5S fra G31.. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, papertiger said:

ALPINA er noe helt eget, og om pris/årsmodell/km-stand var nogenlunde lik for M550d og D5 hadde jeg definitivt valgt sistnevnte - dersom den hadde hatt xDrive (personlig preferanse). Ikke til forkleinelse for din annonse, men å betale nærmere 600k for en 7-8 år gammel bil er ganske heftig. M550d markedet nyter også godt av at de har xDrive, som jo alle skal ha om dagen - spesielt på en familiebil i den prisklassen er nok det ønskelig. Jeg var skråsikker på at D5 også hadde det, men tydeligvis ikke?

Nei forstår det ikke er for å si noe på annonsen, men ja det er høyere pris enn en "standard" ja. :)

Ingen xdrive på F11 som @fupsaker nevner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk bil! Elsker utseende både på eksteriør og interiør (bortsett fra Alpinas bruk av preface ratt 😛)

Denne er vel bygd på N57D30B av det jeg kan se, er det tri-turbo som M550d (N57S) eller singel turbo? Vet du eventuelt hva annet som skiller den fra 35d/40d motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Mikael-B skrev:

Fantastisk bil! Elsker utseende både på eksteriør og interiør (bortsett fra Alpinas bruk av preface ratt 😛)

Denne er vel bygd på N57D30B av det jeg kan se, er det tri-turbo som M550d (N57S) eller singel turbo? Vet du eventuelt hva annet som skiller den fra 35d/40d motoren?

Denne er vel basert på 535D, annen ECU, større intercooler, litt andre oppdateringer i form av innsprøytning osv. :) På F30/31 sier Alpina den er basert på 330d, gjort samme oppgraderinger som på den over, samt bygget om til biturbo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Mikael-B said:

Fantastisk bil! Elsker utseende både på eksteriør og interiør (bortsett fra Alpinas bruk av preface ratt 😛)

Denne er vel bygd på N57D30B av det jeg kan se, er det tri-turbo som M550d (N57S) eller singel turbo? Vet du eventuelt hva annet som skiller den fra 35d/40d motoren?

Takker :) Men det er nå ikke et preface ratt, det er bare ikke et m-sport ratt :)

Dette er Biturbo, bygget på 535d. Her er en del endringer som @fupsaker skriver fra arbeid i topp, innsug, innsprøytning, intercooler, radiator, ECU, understell, interiør, utvendige detaljer osv.

Jeg har en oversikt over hva Alpina leverer til disse i preface, usikker på hvor mye den pakken er utvidet til facelift utgaven som jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, danskiii skrev:

Takker :) Men det er nå ikke et preface ratt, det er bare ikke et m-sport ratt :)

Dette er Biturbo, bygget på 535d. Her er en del endringer som @fupsaker skriver fra arbeid i topp, innsug, innsprøytning, intercooler, radiator, ECU, understell, interiør, utvendige detaljer osv.

Jeg har en oversikt over hva Alpina leverer til disse i preface, usikker på hvor mye den pakken er utvidet til facelift utgaven som jeg har.

På F31 er de eneste endringene nye lykter, og kanskje utforming av enkelte deler i interiør. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • danskiii changed the title to danskiii's Alpina D5 Biturbo F11 LCI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...