Gå til innhold

BMW e87 '06 ryggesensor funker ikke


Audiomannen
 Share

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Lysken skrev:

Interessant. Hvis jeg tolker bildene rett, så ser det ut til at vannet kommer bakfra, når du kjører i nedoverbakke (samt brems/sving om du nevner)? Hvis du nå i tillegg hadde tapet fast papir rundt de aktuelle hullene, som jeg foreslo, så kunne du kanskje lokalisert hvor det kommer fra. Et sted blir det oppmagasinert, som tømmes når bilen peker snuten nedover. Kan det være vann i lykta?

Et tips når du skal montere sammen alt igjen, er å legge PDC-boksen i en vanntett plastpose. Posene Polarbrød bruker, er tette og tykke nok til at de tåler en del. :)

 

Vannet kommer fra lufteventilen, "opp" i bildet er siden på bilen, til høyre er bak (under der lykta sitter).
Så det ser ut til at vannet legger seg på lufteventilen på en eller annen måte, og når jeg bremser/svinger så renner det inn.
Det jeg ikke helt forstår er hvordan dette skjer, så jeg kommer til å rigge meg opp etter å ha fjernet lyddemper lokket som sitter over ventilen slik jeg
får sett rett inn på den. Det ordner seg nok med en ny ventil, men nå irriterer det meg at jeg ikke skjønner hvordan dette skjer..

Så jeg skal komme til bunns i dette her.. 🤓

Når det gjelder pdc boksen så blir jeg sikkert bare å henge den opp i sida bak ledningene i toppen, har kilt den inn i mellom der nå.
Men får se hvordan det passer i hop når jeg får på dekselet og slikt. Men en pose er ikke en dom ide! Jeg skal hvertfall ikke bytte PDC igjen. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt av bakfangeren for å se hvor det kan komme inn og ligge oppsamlet?

Hvis man legger noe i en tett plastpose så sørg for noen poser med silica-gel, slik at man ikke risikerer å skape en kondens-pose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, E.C. skrev:

Har du tatt av bakfangeren for å se hvor det kan komme inn og ligge oppsamlet?

Hvis man legger noe i en tett plastpose så sørg for noen poser med silica-gel, slik at man ikke risikerer å skape en kondens-pose. 

Ja, jeg hadde den av da jeg mistenkte at vannet kunne renne inn i rammevangen, ut i fra tips jeg fant på nett over problemer flere hadde hatt.
Det ville da komme opp i hjørna på kassa der det er opninger. Men på min så det tørt ut inni der så det var nok ikke der.
Ellers så jeg ikke noe annen plass det kan komme inn heller.

Sånn det ser ut nå så er det nok denne lufteventilen som er synderen, men jeg skjønner ikke helt hvordan vannet kan samle seg der.
Så jeg vil gjerne finne ut av det før jeg bytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...