Gå til innhold

[KJØPT] Firehjulstrekker med krok <100k


E.C.
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har noe på Østlandet som ikke ligger på finn? Ser for meg biler som folk har hatt en stund, slik at evt. historikk og problemer er kjent.

Absolutte krav: 4wd og krok, PKK minst til neste sommer. Ikke en rusthaug eller større feil som må fikses omgående.

Pris: under 100k, hele prisspennet kan være aktuelt i grunn.

Aktuelle biler: E46 med 6'er, E83 med 6'er eller M47. E9x og E6x med 6'er. Noe annet som møter krava kan selvfølgelig vurderes, men ønsker ikke N47. 

Endret av E.C.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, E6x som seiler litt opp. M57 og generelt bra for rust. Vært et par gode 525xd facelift til salgs, den ene var veldig interresant, men dessverre i Trondheim. "Kjipe" girkasser på de, men har ikke tenkt å trimme, så bør vel være greit så lenge folk har byttet olja.

Jeg henger litt mellom det å kjøpe noe billigere nå eller å kline til med M550d. Burde kanskje høre hva jeg kan få i innbytte for Model3-en ved kjøp av M550, mulig det kan være noe bra deal å oppdrive.

E53 kan vurderes ja, de har vel slitt med girkasser, men det ble vel bedre på facelift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.C. skrev:

Stemmer, E6x som seiler litt opp. M57 og generelt bra for rust. Vært et par gode 525xd facelift til salgs, den ene var veldig interresant, men dessverre i Trondheim. "Kjipe" girkasser på de, men har ikke tenkt å trimme, så bør vel være greit så lenge folk har byttet olja.

Jeg henger litt mellom det å kjøpe noe billigere nå eller å kline til med M550d. Burde kanskje høre hva jeg kan få i innbytte for Model3-en ved kjøp av M550, mulig det kan være noe bra deal å oppdrive.

E53 kan vurderes ja, de har vel slitt med girkasser, men det ble vel bedre på facelift?

Skal du ha billigere premiumbil med motor, krok og 4wd så er e6x 530xdat det billigste/beste du kan eie på lang sikt!

det dyreste som kan skje på den er vanligvis å bytte ut sliten turbo til maks 20k, ingen regras ellet cp4 ras til 100k

heller ikke fjærbein til 8k per stk!

mange er hinsides bra utstyrte og voksenkjørt, e60 er også veldig rustbestandig om den er stelt! Men pass opp for rusta falser på bakluke på touring

i 2006 kom også 530d og xd med facelift motoren på 231hk 

beste er jo å sedan så slipper du å bekymre deg for vannlekasje å ledningsbrudd

noen tilfeller må du kanskje strekke deg litt over budsjett for en slik bil, men det er ikke noe bedre alternativ i denne prisklassen

e60 begynner å bli gammel, større engangs utgift i injektorer kan skje, men ofte holder det med å bytte 1-2 stk.

 

e53 preface hadde den nitriste gm kassa, facelift har 218hk motor med zf6hp26 som er ei kasse som fungerer veldig bra i utgangspunktet!

men på en suv blir det jo uansett større utgifter til hjul og foringer skal dem være optimal, men en god bil er en god bil😁

MEN, e53 ruster på lik linje med e39 osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ingvaldsen Vi tenker nok mye likt her. Det eneste er at jeg allerede har en E61 som jeg har tenkt å ha lenge, så det blir neppe enda en langtids E6x. Bilholdet kan nok gjøres relativt rimelig, men det flyr fort ut en del penger når man gjør det skikkelig. Samtidig hadde kanskje ikke jeg tatt ting så grundig på en bil jeg tenker å ha i 1-2 år vs. på en som jeg tenker å ha i 5+ år. Ledningsbrudd greier jeg å fikse, men en sedan kunne faktisk være kjekt, liker egentlig de best. Riktig det med E53 og rust.

Prisen er ikke hugget i stein, så litt ekstra for "riktig bil" kan jeg alltid bla opp. Det er dog greit å ha litt i baklomma til uforutsett.

@Evopower vurderer du å selge din? Snakk om langt over 100k?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har en e61, hvorfor ikke bare bruke den?

Jeg ville ha bil med 4x4 og hengerfeste og trekkraft over 2 tonn. Endte opp med Audi A8 :D

E53 x5 facelift er nok en god bil. Men er vanskelig og finne en oppegående en, og syns over 100k er for mye for en e53.. ( Da er den fortsatt langt fra strøken )

05 mod. A8 med 3.0 tdi v6, ny eu, nye dekk, fulgt alle servicer, 4x4, nylakkert halve bilen. Aluminiums karosseri så ingen rust.  alt fungerte som det skulle. Fantastisk bil med mer utstyr enn nye biler! Jobbet med selger lenge og fikk den for latterlige 70k.. Men, det blir nok ingen billig bil og eige lenge :P Feillamper kommer og går, men gått 7K på noen mnd. nå.. Mye med vogn, og ingen graverende feil, Enda :D

 

Hadde jeg ikke hatt behov for over 2 tonn, hadde jeg uten tvil valgt en e38 eller e61. Men er neggu ikke billig og drifte en sånn med lang km og xDrive heller.. 

Syns det er synd eneste Bmw har som leverer over 2 tonn hengervekt er X5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, E.C. skrev:

 vurderer du å selge din? Snakk om langt over 100k?

Tanken har slått meg ja, men det blir i så fall om jeg får et bra bud. Må ikke selges og kommer sikkert til å ha den lenge😅 Nå er den jo også nullstilt med alt av slitedeler nye. Sliter med å finne noe annet som gir like mye og like allsidig bil til under 150k. 

OM den selges så er det for å eie noe gøy nå før alt er slutt med ny regjering 😅😳 alt ifra yaris gr til dodge ram srt10 står på drømmelista. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker nå fortsatt BMW gutta :)

Selv om andre merker kan være ålreite kjøp så er det (for meg) fortsatt en fordel å kjenne til hele diagnosesystemet, ETK og hvor man bestiller deler om noe skulle oppstå, samt å ha et svært bruktmarked og internettmiljø som det er med BMW. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt e53 i 2.5 år ca og er veldig fornøyd med den. Lite trøbbel, god framkommelighet og i mine øyne pen å se på. Min er preface, har ikke hatt noe trøbbel med girkassa til tross for snart 325000 km. Men @sveigishar en maken som har hatt litt problemer med girboksen de siste ukene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • E.C. changed the title to [KJØPT] Firehjulstrekker med krok <100k

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...