Jump to content

87 325i lader ikke


E39_Cato
 Share

Recommended Posts

Hei!

Har en 87 325i som ikke lader. Den ladet heller ikke når den gikk med S62b50.

 

Lade lampe lyser ikke.

 

Forsøkt 3 forskjellige dynamoer og like mange børster.

Fra dynamo D+ og til Coil er det kontakt.

Og fra B+ til batteri er det kontakt.

 Motor er jordet ordentlig. Forsøkt med nytt punkt i tillegg.

 

Virker som om lyspære ikke får strøm, men vet ikke helt hvordan jeg skal få feilsøkt dette riktig. Ser man inn i stikket som puttes inn i instrument er det 3 rader opp og til høyre 12V.  Denne går til ene siden av pæren såvidt jeg klarer å forstå.

 

Noen som har noen tips? Evt er det mulig å legge opp noe slik at den lader?

 

Mvh Cato André Skotte

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener å ha lest Cato at på disse må ladelampe være iorden for at den skal lade .

Er nok mulig du kan ha et brudd inn til instrument evnt et defekt panel .

Disse er jo kjent for å være ikke bra med årene .

Til info måtte jeg bygge fire instrumenter til et for å få alt iorden her .

 

Link to comment
Share on other sites

48 minutter siden, sveigis skrev:

Jeg mener å ha lest Cato at på disse må ladelampe være iorden for at den skal lade .

Er nok mulig du kan ha et brudd inn til instrument evnt et defekt panel .

Disse er jo kjent for å være ikke bra med årene .

Til info måtte jeg bygge fire instrumenter til et for å få alt iorden her .

 

Ja stemmer det Jan. Forsøkt med forskjellige instrumenter med samme utfall. Pærer er ok.

 

Så lurer på muligheten for å legge opp nytt 🤔

Link to comment
Share on other sites

Det kommer litt an på årsmodellen om pæren må være i orden. De la inn en mostand rundt 86/87 engang for at den skulle lade uansett. Er dynamoen jordet til motoren?

Men det er jo ikke mye som kan være feil. Lyser lampen når du slår på tenningen? hvis du tar av den tynne blå ledningen fra dynamoen og slår på tenningen så skal du måle ca. 12 volt på ledningen. Hvis du ikke har 12 volt her så er det instrumentene eller ledningen fra instrumentene som har feil.

En annen ting du kan gjøre er og ta en ledning fra + på batteriet til den blå ledningen på dynamoen også starter du motoren. Hvis den begynner og lade da så er dynamoen i orden. En gammeldags prøvelampe er ypperlig og teste dette med. Du finner også denne tilkoblingen i diagnosekontakten. Det er pinne 12 på både den store og lille kontakten.

Link to comment
Share on other sites

Det går ikke noe fysisk jordingskabel til motoren, men den er jo boltet fast i brakett som sitter på blokk. så er vel samme greia?

Lampe lyser ikke når jeg slår på tenningen. Forsøkt forskjellige instrument. Så regner med at det er der problemet ligger.

Noen tips til hvordan jeg da evt kan legge opp ny sløyfe, eller en annen løsning for å få det i orden? :)

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...