Gå til innhold

Løst - ICOM Next problem


Otis
 Share

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Otis skrev:

Ja, jeg forstår alt dette, men jeg kan jo ikke se ICOM i connection manager.

Dog så fungerer det superfint i ISTA /P.

Har dere en link eller noe til deres versjon av ISTA da?

Jeg har opplevd at det noen ganger tar veeeldig lang tid før den dukker opp i ISTA... Hvis du kobler til ICOM også venter du til PC har identifisert nettverket også starter ISTA. Finner dukker den opp i ISTA da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet litt mer. Lastet ned ISTA+ 4.31.31. Installerte det, men samme feil med ICOM.
Den vises i iToolRadar, jeg kan bruke både ISTA/P, INPA og NCS, men med engang jeg starter "connection manager" i ISTA+, så slutter ICOM å svare på alle måter.

Kan noen ta skjermbilde av sine innstillinger på ICOM IP:58000 og ICOM IP:60080 og legge til her?
Bruker dere fast IP på PC og kabel til ICOM?
Hva er dere IP på PC?
Eller bruker dere en router?

Da kan jeg sammenligne med det jeg har.

La til ny firmware i dag, men det var samme som jeg hadde lagt til i går. Så ingen endring der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Otis skrev:

Har testet litt mer. Lastet ned ISTA+ 4.31.31. Installerte det, men samme feil med ICOM.
Den vises i iToolRadar, jeg kan bruke både ISTA/P, INPA og NCS, men med engang jeg starter "connection manager" i ISTA+, så slutter ICOM å svare på alle måter.

Kan noen ta skjermbilde av sine innstillinger på ICOM IP:58000 og ICOM IP:60080 og legge til her?
Bruker dere fast IP på PC og kabel til ICOM?
Hva er dere IP på PC?
Eller bruker dere en router?

Da kan jeg sammenligne med det jeg har.

La til ny firmware i dag, men det var samme som jeg hadde lagt til i går. Så ingen endring der.

Slet med dette en gang, og endte opp med å laste inn en eldre Ista og da fungerte det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ICOM rett i nettverkskortet med en TP-kabel, ISTA 4.24 med nettverksinstillinger oppgitt på forrige side. Aldri hatt behov for å gå inn på ICOMen via nettleser, men jeg har kun brukt ISTA+ og ingen andre 3. parts verktøy som reserverer den. Ikke testet med EDIABAS-pakka eller ISTA/P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var løsningen, sette PC til DHCP, og ikke ha fast IP.

For når jeg setter fast IP, så finner jeg ICOM. Men når ISTA+ starter connection manager, så begynner ICOM å endre IP range, å hopper 192.168.1.x range. Da sier det seg selv at PC ikke kan finne ICOM.

Så det virker som ICOM har innebygd DHCP i seg, og dermed er svaret gitt.

Takk for input folkens!

Jeg burde dog skjønt dette selv, men det var et overveldende flertall instruksjoner på Internett sier statisk IP. Så jeg "lurt" der.

Har ikke endret noe på ICOM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Otis changed the title to Løst - ICOM Next problem

Joda, nå er WLAN neste jobb. WLAN var enten grået ut eller så stod det en beskjed på skjermen der, da jeg trykte der. Men ICOM NEXT skal ha integrert WIFI.

Men ja, kabel går fint det.

Når man skal slå av ICOM, så napper jeg bare ut OBD kontakten. Er det rett måte? Ser for meg filsystem feil etterhvert her...?

Endret av Otis
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle originale ICOM Next har innebygd Wlan. Har du en "kina" ICOM så har den ikke wlan kort.

Ipadresse etterfulgt av :58000 så kommer du inn i menyen hvor du konfigurerer wlan. Har man wlan dekning i garasjen så er det et must å koble den opp mot trådløse nettet. ISTA trenger ikke noen konfigurasjon for å få kontakt med ICOM på trådløst.

Eneste måten så "skru den av" på er å dra den ut av OBD kontakten. Og sopm E.C skrev så er det lurt å avslutte økten i ISTA før man kobler av ICOM.

Endret av Øyvind L.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg kan vel alltids slå på WLAN/WiFi, men foreløpig så ser jeg ingen grunn til det. Og jeg har ingen egen garasje mht bosituasjonen. Har dog felles garasje, uansett for langt bort fra min bopel. Kabel fungerer fint det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Otis skrev:

Joda, jeg kan vel alltids slå på WLAN/WiFi, men foreløpig så ser jeg ingen grunn til det. Og jeg har ingen egen garasje mht bosituasjonen. Har dog felles garasje, uansett for langt bort fra min bopel. Kabel fungerer fint det.

Du må ha at et trådløst nettverk å koble den opp til så hvis ikke du har det så er det ikke noe vits. Den må via en router.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...