Gå til innhold

Første møte med minusgrader i en 225xe


Mons1
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg gir meg ikke på dette. All dokumentasjon i ISTA tilsier at dette (varme i speil) er automatisk styrt, slik det har vært i en årrekke på BMW.

Det er ingen referanser på noe som helst styring av varme i speil skjer fra en knapp, alle plasser er det skrevet automatisk ved rett temperatur.

Jeg kan videre si at jeg har det slik på min X5 E70, min forrige E61 og min forrige E39. Automatisk styrt varme i speil.

Så hvor dette med at varme i speil styres av en knapp for bakrute varme kommer fra, det skjønner ikke jeg.

Misforstå meg rett, jeg vil gjerne forstå dette, men jeg sliter mtp fakta i ISTA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har egentlig ikke noe svart på hvitt at han prøvde dette med en utetemp på < 3 grader. Jeg gikk ut i dag til is og dugg på ruta jeg også, men da var det allerede +3. Så det avhenger litt av hvordan bilen står og faktiske værforhold.

Han har vel alt han trenger for å teste videre selv. Både temperatur for når det skal skrus på av seg selv og en måte å tvangsaktivere det på. Da bør det være mulig å konkludere om de fungerer eller ikke, samt om automatikken fungerer eller ikke. Spylerdyser går også på automatisk ved 3 grader, de er veldig lett å legge merke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2021 den 16.13, E.C. skrev:

Vi har egentlig ikke noe svart på hvitt at han prøvde dette med en utetemp på < 3 grader. Jeg gikk ut i dag til is og dugg på ruta jeg også, men da var det allerede +3. Så det avhenger litt av hvordan bilen står og faktiske værforhold.

Han har vel alt han trenger for å teste videre selv. Både temperatur for når det skal skrus på av seg selv og en måte å tvangsaktivere det på. Da bør det være mulig å konkludere om de fungerer eller ikke, samt om automatikken fungerer eller ikke. Spylerdyser går også på automatisk ved 3 grader, de er veldig lett å legge merke til. 

Jeg er også av den oppfatning at det er merkelig at på F45 så er det manuell styring, men på min tidligere nesten 20 år gamle E46, så er det automatisk.

Det er kanskje både og, men jeg ringte til Bavaria og de sier at speilene aktiverer ved å slå på varmetrådene. Vi har nå testet "Tidsstyrt klimatisering" og den aktiverer verken varmetråder eller speilvarme.
Og temperaturen var nede på minusgrader, så det burde være godt under 3-graders grensen.

Men men, vi har i allefall fått konstatert at det faktisk er varme i speilene. Det er kona som bruker bilen om morgenene og det var hun som reagerte på dette med speilene og at det "måtte være noe feil" for på den gamle F11 opplevde hun ikke slike problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...