Gå til innhold

Daniel's 530d F11 LCI | Solgt


Daniel.
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen hadde frist for EU kontroll den 12. januar, men siden det var mindre enn 2 måneder igjen, så tok jeg det like gjerne denne uken.

Av med spacers, vakkert 😄

IMG20221126132449.thumb.png.4b40198049454030157a17e0ba50636d.png

EU-kontrollen endte med kun én 2er feil, som var som følger;

5.3.2 Støtdempere - Støtdemper ikke tilstrekkelig festet til understell eller aksel, Høyre, Fremre, Slak i nedre innfestning

Både jeg og en kollega syns den var noe rart formulert, men antok at det gjerne var foringen i bærearmen som demperen er festet i var sluppet eller noe slikt.

Fikk løftet opp bilen, og så ganske fort hva som var galt 😅

Untitled-1.thumb.png.30c048ff4fb97d49b62ddae568924359.png

Her har noen slurvet 😬 Venstre side er slik den skal være, og jeg trenger vel ikke si hva som er gale på høyre side 😂

På den positive siden så kostet det meg i det minste ikke noe å fikse dette 🤷‍♂️

I går ble i hvertfall bilen godkjent for 2 nye år 😀

IMG20221202183020.thumb.png.bb0694bdcdfd7936704614a8aa038dc6.png

Ble og en beskjeden liten bestilling fra KOED på dette Black Friday styret som var

0123456789.PNG.c43b0881fc549349c20d4179b79f870e.PNG

Har til tider fått Drivetrain Fault varsel som forsvinner igjen etter noen sekunder, og feilkodene peker på EGR ventilen, så den ble bestilt samt ny O-ring og 2x klemmer siden det går kjøleslanger inn på den.

Skal snart ta oljeskift også, så bestilte filteret i samme slengen.

Tviler på at det blir før over nyttår, men må få fikset eller i verste fall byttet bakfangeren også. Virker som det blir en dyr affere uansett 🙃

Når alt det er gjort, så skal en ikke se bort i fra at bilen blir lagt ut for salg.

Om den blir solgt i disse tider er jo en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Daniel. changed the title to Daniel's 530d F11 LCI | EU-kontroll
5 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Ingenting er som godkjent bil for småpenger :) Gratulerer med to nye år!

Spent på hva neste eierskap blir og hvor lenge det varer 🤓

4 timer siden, sveigis skrev:

Gratulerer med en grei eu kontroll 😊

Er alltid en lettelse at ting seiler gjennom greit liksom .

4 timer siden, papertiger skrev:

Gratulerer med fin PPK. Hva tenker du kan være aktuelt som neste bil da? 

Takker 😄

Kjekt med kjapp og grei EU-kontroll ja. Er vel begrenset med hvor mye man kan få på en såpass "ny" bil, men den har jo gått 142k nå, så noe kunne det jo blitt.

Hva en eventuell neste bil kunne vært? Som vanlig så vet jeg ikke, og syns generelt at utvalget er dårlig her til lands.

Har lyst på en F31 330d, eller eventuelt en F11 530d til.

Men har jo og lurt litt på om jeg skal gå for noe litt billigere igjen, og da er jo E90/91 LCI et alternativ da jeg liker de godt, men jeg kjente at ryggen ikke var så kjempehappy etter lengre turer i de setene de har (dette kan jo bli et problem i F31 også).

Ellers har man jo E60/61 LCI, men å finne et bra eksemplar kan jo bli en utfordring.

Blir jo litt fristet av bensinmotorer nå når det har vært "lave" literspriser i det siste, men skal ikke se bort i fra at de plutselig skyter i været igjen snart 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med relativt problemfri EU-godkjenning! :) EGR-ventilen min tok også nettopp kvelden, så akkurat foretatt samme bestilling som deg. På min holdt den 270k km da, så ikke så overraskende med et bytte nå. 

Spennende med ny bil. Om jeg skulle valgt noe som ikke var altfor dyrt i dag så hadde jeg nok gått for en F31 LCI med bensinmotor, f.eks. 320i. Synes LCI ser ganske fresh ut enda, og med tanke på at det er lenge til ny 3-serie så vil ikke den nest nyeste modellen her bli så fort gammel. Skal ikke mye til for at disse bilene blir kule - litt senk og noen ålreite felger, så er man der allerede :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Walkabout skrev:

Deilig med relativt problemfri EU-godkjenning! :) EGR-ventilen min tok også nettopp kvelden, så akkurat foretatt samme bestilling som deg. På min holdt den 270k km da, så ikke så overraskende med et bytte nå. 

Spennende med ny bil. Om jeg skulle valgt noe som ikke var altfor dyrt i dag så hadde jeg nok gått for en F31 LCI med bensinmotor, f.eks. 320i. Synes LCI ser ganske fresh ut enda, og med tanke på at det er lenge til ny 3-serie så vil ikke den nest nyeste modellen her bli så fort gammel. Skal ikke mye til for at disse bilene blir kule - litt senk og noen ålreite felger, så er man der allerede :) 

Holdt en god stund den da 😅 Mulig den har vært renset eller byttet en gang før?

F31 LCI ser fortsatt veldig bra ut ja. Som du sier så skal det heller ikke så mye til for å løfte utseende enda et par hakk.

Skulle jeg hatt en, så må det nesten være med rekkesekser og da er vel 330d fortsatt den "billigste" av de. 335i og 340i holder seg ganske så godt i pris.

Må nesten se ting an når/hvis jeg får solgt F11n, og hva jeg får for den 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2022 den 22.46, Daniel. skrev:

Ellers har man jo E60/61 LCI, men å finne et bra eksemplar kan jo bli en utfordring.

Pm meg om min 530xd kunne være av interesse :)

Har lest gjennon tråden din. Ser ut som denne f11 er i gode hender. Jeg liker spesielt godt at det er rwd. Liker ikke cp4 pumpa 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evopower skrev:

Pm meg om min 530xd kunne være av interesse :)

Har lest gjennon tråden din. Ser ut som denne f11 er i gode hender. Jeg liker spesielt godt at det er rwd. Liker ikke cp4 pumpa 😅 

Bilen din virker som et veldig bra eksemplar, spesielt sammenlignet med hvordan det meste av E6x her til lands ser ut for tiden, men xDrive er dessverre uaktuelt for min del 😅

Hyggelig at du gjorde det :) Jeg liker å tro at bilene mine er i gode hender hos meg, så kjekt at andre har samme inntrykk 😄

Det gjør jeg også. Har et lite håp om at det kan gjøre den noe mer attraktiv i et hav av xDrive biler, men det vil tiden vise.

CP4 pumpen er det vel ikke mange som liker, utenom i tuning sammenheng 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Daniel. skrev:

Bilen din virker som et veldig bra eksemplar, spesielt sammenlignet med hvordan det meste av E6x her til lands ser ut for tiden, men xDrive er dessverre uaktuelt for min del 😅

Hyggelig at du gjorde det :) Jeg liker å tro at bilene mine er i gode hender hos meg, så kjekt at andre har samme inntrykk 😄

Det gjør jeg også. Har et lite håp om at det kan gjøre den noe mer attraktiv i et hav av xDrive biler, men det vil tiden vise.

CP4 pumpen er det vel ikke mange som liker, utenom i tuning sammenheng 😂

Nå kjører jeg xdelete, men hvis du foretrekker rwd pga styrefølelse og enklere/billigere forstilling å vedlikeholde så forstår jeg den :) merket faktisk en del mindre styrefølelse med xdriven enn den forrige e60 som var rwd.

Det begynner å bli få f11 diesel lci rwd. Faktisk bare 5 stk på finn og kun 1 om man skal ha en som er rullet mindre enn 200k.. Det blir utfordring å finne nyere bmw rwd i det hele tatt uten å importere tror jeg. Synd at alle som kjøper ny bmw blir prakket på xdrive. 4x4 er fint til sitt bruk, men hadde nok sett fordelen av at flere valgte rwd ja :)

Så prismessig kan det slå positivt ut å selge en rwd nå. Mens på g30 lci 530e er det motsatt. Ligger en rwd ute til rundt 100k mindre enn xdrive modellene. 

Er i bilbyttefasen selv og nettopp en slik g30 530e rwd lci frister. Er den ene på finn nå som er av interesse :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Evopower skrev:

Nå kjører jeg xdelete, men hvis du foretrekker rwd pga styrefølelse og enklere/billigere forstilling å vedlikeholde så forstår jeg den :) merket faktisk en del mindre styrefølelse med xdriven enn den forrige e60 som var rwd.

Det begynner å bli få f11 diesel lci rwd. Faktisk bare 5 stk på finn og kun 1 om man skal ha en som er rullet mindre enn 200k.. Det blir utfordring å finne nyere bmw rwd i det hele tatt uten å importere tror jeg. Synd at alle som kjøper ny bmw blir prakket på xdrive. 4x4 er fint til sitt bruk, men hadde nok sett fordelen av at flere valgte rwd ja :)

Så prismessig kan det slå positivt ut å selge en rwd nå. Mens på g30 lci 530e er det motsatt. Ligger en rwd ute til rundt 100k mindre enn xdrive modellene. 

Er i bilbyttefasen selv og nettopp en slik g30 530e rwd lci frister. Er den ene på finn nå som er av interesse :)

Ser mange som bruker xDelete ja, men jeg personlig kommer til å kjøpe bakhjulstrekk så lenge det er tilgjengelig. Er det en modell som kun fåes med xDrive så blir det jo naturligvis noe annet.

Enklere/billigere forstilling, mindre styr med dekkdimensjoner/rulleomkrets, drivaksler foran for de som sliter med det, samt fordelingskasse osv. Bare syns det blir så mye mer styr med det.

Er kun én 530d LCI med bakhjulstrekk til salgs på Finn nå, og det er kanskje ikke så rart fordi det er kun 11 stykker av de registrert i Norge per dags dato, og to av de var nylig solgt av MB Auto. :)

Jeg vil tro at F1x 530d i likhet med F3x 330d kun ble tilbydd med xDrive av BMW Norge, noe som etter min mening er veldig teit.

xDrive er naturligvis fint til sitt bruk som du sier, men for meg som stort sett bare kjører rundt her på Vestlandet og ikke reister til fjells eller noe slikt, så holder bakhjulstrekk med gode vinterdekk mer enn godt nok for min det 😅

Det kan jo være positivt for deg at de ligger lavere, selv om du får svi litt for det igjen ved salg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Var på tide med et oljeskift på motor, så det ble utført i dag :)
Har kjørt ca. 12.000km siden sist, men det er jo allerede et år siden.

IMG20230126181148.thumb.png.3936fcbf6f4e3c53d8d933b203554b39.png

EGR-ventil ble byttet før jul, og har ikke sett noe mer til Drivetrain fault så det er nok ute av verden :)

Nå gjenstår det vel bare å få reparert bakfangeren, eller i verste fall finne en brukt en 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Daniel. changed the title to Daniel's 530d F11 LCI | Solgt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...