Gå til innhold

Daniel's 530d F11 LCI | Solgt


Daniel.
 Share

Anbefalte innlegg

Utrolig lekker denne F11'en. Veldig fint spill i lakken på de første bildene (før lakk), nesten som det er litt grønnskjær i rette lyset også. 

Men ja, ser også at det er noe nyanseforskjell på noen av bildene. Som sveigis sier, er du ikke helt fornøyd er det bare å gå tilbake med en gang - husk at du skal leve med dette en stund :) Jeg har tydelige fargeforskjeller på F20'en, både etter opplakkering av bakfanger fra når vi leaset den, og opplakkert frontfanger og panser i andre sitt eie. Det irriterer skikkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sveigis ja, jeg hadde da håpt at det skulle være enklere for de å treffe riktig når bilen er såpass ny som du sier, og i tillegg så er det ikke mange månedene siden den ble polert og coatet, så da skal det liksom ikke være noe slitt lakk å ta høyde for?

Ja det var noe appelsinhud lignende struktur i lakken der, og sikkert flere steder.

@Skulebollen hehe, er litt vanskelig ja. Var ikke det beste lyset å studere dette i heller, men var i hvertfall nok til å se at ting ikke var helt rett.

@papertiger takk for det :) Har egentig fått et helt annet inntrykk av carbonsvart etter jeg kjøpte denne bilen, i hvertfall denne nyansen. Veldig fin blåfarge som dukker opp.

Det blir nok til at jeg går å "klager" til de, ja. Har dog ikke så superhøye forventninger til at de kommer til å ordne opp, men lov å håpe :)  Slike ting irriterer meg også, i hvertfall når jeg først har blitt oppmerksom på det, da går det ikke an å glemme det :lol:

@Reef89 ...nei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Daniel. Ikke utenkelig at lakken på forskjermen (som det er lettest å se fargeforskjellen mot) burde hatt en runde med korrigering for å få en dypere farge. Det er jo ikke helt utenkelig at lakken blir mattere (og oppleves lysere) med årene ettersom ting blir slitt. 

Det sagt - jeg fikk opplakkert fordørene på 7-serien sommeren året etter at de ble lakkert grunnet stor fargeforskjell. Dørene ble da lakkert på garanti grunnet korrosjon. Fargeforskjellen oppdaget jeg i sommersollys, hvilket var grunnen til at det tok så lang tid å oppdage.

Personlig hadde jeg nok forsøkt meg i første omgang på en korrigering av skjermene. Det som er trist er at liten fargeforskjell er noe BMW mener er en preakseptert løsning. På M550en valgte jeg å få lakkert tilstøtende flater for en liten sum ekstra også i frykt for fargeforskjell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen som jeg sa til Sveigis og har nevnt tidligere i tråden så har bilen vært korrigert og coatet i fjor sommer..

Se på bildene lengre opp på forrige side..

Det nylakkerte var hadde en del svake swirls eller riper (sånne man ser når man f.eks lyser med tlf lommelykt), mens forskjerm og egentlig ellers av bilen var uten dette.

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Daniel. skrev:

 

@Reef89 ...nei?

Nei for husker da jeg lakkerte front og sideskjørt på E60en og der og var det fargeforskjell, som forsvant etter en kraftig polering og voksing. Eller det ble så liten forskjell etterpå at jeg klaget ikke på arbeidet.  
Det er jo klart at ny lakk ikke er lik som den originale på bilen som gjerne er lenge siden den har blitt behandlet osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Reef89 skrev:

Nei for husker da jeg lakkerte front og sideskjørt på E60en og der og var det fargeforskjell, som forsvant etter en kraftig polering og voksing. Eller det ble så liten forskjell etterpå at jeg klaget ikke på arbeidet.  
Det er jo klart at ny lakk ikke er lik som den originale på bilen som gjerne er lenge siden den har blitt behandlet osv. 

Ja, dette opplevde jeg på 335en da ene bakdøren måtte lakkeres opp igjen. Var jo ikke i nærheten av å være lik til resten av bilen, for den hadde nok ikke hatt noe behandling på hvem vet hvor lenge.

 

Men som jeg nå har sagt flere ganger her i tråden, denne bilen var korrigert og coatet i sommer 2021, så dette skal da virkelig ikke være problemet her?

Ser bilen virkelig så sliten ut i lakken på de andre bildene? 🤔

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Mye kan jo skje med lakken på et års tid, og mine tanker er at du ikke har noe å tape på å gi det et forsøk. Om du likevel mener at lakken er top notch, så ville jeg reklamert fortløpende. 

Sier ikke at den er top notch, men har vanskelig for å tro at bilen plutselig er såpass sliten i lakken at dørene nå ikke skal matche.

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karbonsort være den verste fargen til BMW både å treffe på ved lakkering samt å holde pen. Har hatt 5-6 kundebiler med denne fargen, og jeg har hver gang brukt mye mer tid på disse enn BMWer med andre farger. Flere hadde omlakkerte paneler som vistes godt. 

Vil nok hjelpe litt med glans og dybde i lakken med polering. Men ved en glanspolering etterfulgt av voks eller coating vil jo ofte resultatet bli enda mørkere farge/dybde.

Men det jeg biter meg mest merke til på bildene er det som ser ut som elendig grunnarbeid med slipespor og struktur i klarlakk. 

Her ser det ut som det er slipespor helt oppe i hjørnet nedenfor lista hvor lyset faller på (hvite feltet). Må zoome godt inn. 

IMG_20220125_170019.png

 

Samme her oppe i venstre hjørnet. Synes også det er mye struktur i forhold til tilstøtende panel. Ser ut til at det også allerede har kommet en fin liten ripe der i tillegg. 

IMG_20220125_165758.png

 

Og for meg ser det ut til at det er masse slipespor her i tillegg til forskjellig fargenyanse og mattere lakk. 

IMG_20220125_165834.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Daniel. Istedenfor at vi skal komme med våre synspunkter på bare noen bilder som er tatt med telefonen din, så synes jeg at du tar med bilen tilbake igjen og forteller om din misnøye. Jeg hadde noe problemer med lakkslipp på e91n, dro tilbake igjen og de ordnet opp uten å diskutere på det. Matcher ikke fargen så må dem ordne opp. 

@StigJ Du kan umulig se om det er slipespor i lakken fra noen bilder, du av alle vet at dette må du se live. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ahj skrev:

 

@StigJ Du kan umulig se om det er slipespor i lakken fra noen bilder, du av alle vet at dette må du se live. 

for meg ser dette ut som slipespor ja. 

IMG_20220125_170019.png.a309551ea7697a8bedae2bda8e21c6c0.png.e6c1ac21346e0dc3951a2c723032a08e.png

 

Øverste ring: slipespor

Midterste: Ripe

Nederste: elendig struktur i klarlakk og forhold til samme gjenskinnet til venstre på andre panelet. 

IMG_20220125_165758.png.265144cda3b40d2a98de6ef6c4132cfb.thumb.png.0899c398e222c856c24f560c65cadf2a.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ahj skrev:

@StigJ altså en elendig lakkjobb som trådstarter ikke skal ta regningen for. I mine øyne er det bedre at lakkverksted fikser dette på sin kappe enn trådstarter begynner å polere. Enig? 

Det er jeg helt enig i. Jeg skrev aldri at han burde prøve å polere opp dette. Jeg bare poengterte at her virker det som om det er dårlig lakkjobb ute og går. Det sier seg jo da selv at dette må reklameres på ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Daniel. changed the title to Daniel's 530d F11 LCI | Solgt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...