Gå til innhold

Webasto/dieselvarmer nyere Bmw


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Skulebollen skrev:

Vil det si jeg ikke kan fjernstarte min?? Rart det kun skal gjelde g30?

Min kompis sin norsksolgte v60 kunne han starte via app på tlf. Originalt fra fabrikk

Jeg var i kontakt med BMW angående min F90, da fikk jeg svaret som jeg skrev tidligere. Jeg hadde lest på BMW forumet i USA at flere hadde denne funksjon / mulighet for å starte bilen fra display nøkkel / app. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Nye Ford Kuga PHEV kan også fjernstartes, men da med app på telefonen. Veldig rart at BMW som premiumprodusent ikke tilbyr dette.

BMW tilbyr også dette til alle PHEV-modeller, ink. 225xe og har gjort det lenge. Med app på telefon ja. 

Edit: leste litt kjapt, trodde det stod fjernvarmes :) my bad

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ampera skrev:

Jeg var i kontakt med BMW angående min F90, da fikk jeg svaret som jeg skrev tidligere. Jeg hadde lest på BMW forumet i USA at flere hadde denne funksjon / mulighet for å starte bilen fra display nøkkel / app. 

Men bilen kan jo rygges utfra parkeringsplass uten at noen sitter inni bilen, derav må den jo kunne startes fra nøkkel? ( Dog usikker på om bilen får stå og gå på tomgang )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Skulebollen skrev:

Men bilen kan jo rygges utfra parkeringsplass uten at noen sitter inni bilen, derav må den jo kunne startes fra nøkkel? ( Dog usikker på om bilen får stå og gå på tomgang )

Jeg prøvekjørte en 530d før jeg kjøpte 540en som hadde Remote Parking. Det som skjer når du skal bruke dette så holder du inne en knapp på nøkkel (Dispaly Key)...noen sekunder går før motoren starter. Så når motoren har startet så trykker du på en pil om bilen skal gå forover eller bakover. Når manøveren er utført så setter bilen på parkbremsen og slår av motoren....why?? Dette synes jeg var en dårlig løsning ettersom man da setter seg i bilen for å kjøre og da må starte motoren på nytt. Om dette er tilgjengelig i USA så bør det jo kunne kodes? 

Noe annet som ikke er tilgjengelig på disse bilene i Norge er at du via Connected appen kan bruke kameraene rundt bilen til å følge med om noen parkerer nærme eller at bilen står greit. Pga personvern så fås ikke dette i Norge, selv om bilen er importert så er appen på telefonen din smart nok til å forstå at du er i Norge og da ikke gi deg tilgang. Dette er en funksjon jeg gjerne skulle hatt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Skulebollen skrev:

Vil det si jeg ikke kan fjernstarte min?? Rart det kun skal gjelde g30?

Min kompis sin norsksolgte v60 kunne han starte via app på tlf. Originalt fra fabrikk

Kvalitet med Volvo veit du, standard med Webasto der :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, GtiGtr skrev:

Kvalitet med Volvo veit du, standard med Webasto der :D 

Poenget var at han kunne fjernstarte bil, ikkje Webasto. 

Skjønner jo det at Webasto må være standard på biler med sånne fisemotorer, er vel eneste måten og få varme i kupeen💁 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke webasto på noen av skolebilene (F30 320d og G20 320d), aldri vært et problem.

Bor i nord og sist vinter hadde vi en kuldeperiode som varte nesten 2 måneder hvor temperaturen lå på mellom 10-20 minusgrader konstant. 

Tilogme 2.0 dieselene blir fort varme i -20 🥶😁👍

Endret av Kolstad Jr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.10.2021 den 13.45, Ingvaldsen skrev:

Vet nøyaktig ved hvilken temperatur den skal starte? 

Lovlig sent svar her. Jeg sjekket dette ut da jeg byttet brennkammer på min. Jeg fant aldri ut ved hvilken utetemperatur den starter sammen med motoren. Det eneste jeg fant ut angående utetemperaturgrenser var ved start med fjernkontroll. Da er det et skille på 15 grader. Under 15 grader starter webasto (independent heating), over 15 grader starter kun ventilasjon i kupeen (independent ventilation). Dette er hentet fra newtis.info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Andreas_R skrev:

Lovlig sent svar her. Jeg sjekket dette ut da jeg byttet brennkammer på min. Jeg fant aldri ut ved hvilken utetemperatur den starter sammen med motoren. Det eneste jeg fant ut angående utetemperaturgrenser var ved start med fjernkontroll. Da er det et skille på 15 grader. Under 15 grader starter webasto (independent heating), over 15 grader starter kun ventilasjon i kupeen (independent ventilation). Dette er hentet fra newtis.info.

 

tok kontakt ved et par sikre kilder og kom fram til at webasto ikke går som kjørevarmer i det hele tatt på f serie biler, den går kun som parkvarme.... 

 

men det er jo da veldig rart om din skulle starte samtidig som du starter motor vist ingen f1x diesel skal ha denne funksjonen, for det kunne heller ikke kodes inn.

her blir det jo såpass kaldt at min forrige e39 530d fikk bruk for hjelp fra webasto både under kjøring og tomgang, så det blir spennende å se hvordan 550'n vil fungere i 35 til 40 minusgrader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var jo rart.. Jeg synes det er best å starte bilen og la den stå å gå på tomgang sammen med webasto i ca 15min før kjøring. Webastoen starter nesten med en gang etter bilen er i gang. Bilen blir fort gjennomvarm!

Min erfaring med å bruke kun webasto, enten via timer eller fjernkontroll, er at den varmer kupeen ok, men så snart man starter motoren sirkuleres den kalde kjølevesken fra motor inn i systemet, og det blir et "kaldras" en stund etter oppstart. Litt irriterende.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...