Gå til innhold

Webasto/dieselvarmer nyere Bmw


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Otis skrev:

Webasto er kjørevarmer på F serien. Det er derfor man har en vannventil. 

Nekter å gå som kjørevarmer på min f11, bimmerupgrade sa at det ikke skulle være kjørevarmer på bilen og at det ikke kunne kodes

 

kan det ha med 4sona klima å elektrisk varme å gjør siden det blåser varmt fra første minutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ingvaldsen Pussige greier. Jeg er enig i at det er lite dokumentasjon rundt sudo varming, som det kalles, når webasto varmer opp motor etter start. Men det står skrevet at når auxillary heating er aktivert, så skilles motor og webasto kretsen fra hverandre.

Om du har 4 sone klima, så vil det jo bli varmt uansett i kupé. Svært fort også.

Har det på min e70, funker helt flott. Men webasto skal monteres i dette året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg husker rett, så vil biler med utstyrskode for webasto automatisk deaktivere PTC elementet. Den ligger som " ikke aktiv" i IHKA modulen. Kan være verdt noe å gå inn i modulen og aktivere den.

 

Edit:

Jeg husket rett :)

743254824_Screenshot_20211021-094550_SamsungInternet.thumb.jpg.bf131218b02f7ffa134c64a495946488.jpg

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Om jeg husker rett, så vil biler med utstyrskode for webasto automatisk deaktivere PTC elementet. Den ligger som " ikke aktiv" i IHKA modulen. Kan være verdt noe å gå inn i modulen og aktivere den.

 

Edit:

Jeg husket rett :)

743254824_Screenshot_20211021-094550_SamsungInternet.thumb.jpg.bf131218b02f7ffa134c64a495946488.jpg

kan det gjøres med mhd blåtann obd og bimmercode på iphone ? vil det komme i konflikt med elektriske varmen å skape problemer ? 

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 21.10.2021 den 10.05, Ingvaldsen skrev:

kan det gjøres med mhd blåtann obd og bimmercode på iphone ? vil det komme i konflikt med elektriske varmen å skape problemer ? 

Litt sent svar, beklager den:P

Bimmercode + expert mode skal kunne gå inn IHKA modulen og endre parameteret der. 

Jeg regner med at den står som "nich aktiv" grunnet at PTC varmeren trekker ganske mye strøm og at stort strømtrekk ikke helt passer BMW's mål om å ha effektive motorer med tilhørende lave utslipp. Å kjøre Webasto og samtidig tilføre bilen større elektrisk "load" er vel ikke heldig kombinasjon sett med slike øyne. 

Dog kun en teori fra min side 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Litt sent svar, beklager den:P

Bimmercode + expert mode skal kunne gå inn IHKA modulen og endre parameteret der. 

Jeg regner med at den står som "nich aktiv" grunnet at PTC varmeren trekker ganske mye strøm og at stort strømtrekk ikke helt passer BMW's mål om å ha effektive motorer med tilhørende lave utslipp. Å kjøre Webasto og samtidig tilføre bilen større elektrisk "load" er vel ikke heldig kombinasjon sett med slike øyne. 

Dog kun en teori fra min side 🤷‍♂️

Skjønner!

kunne jo deaktivert ptc, stas å få motor varm raskt å ikke bare kupe når det er 30 minus

vell, for nøye meg å evt ta ut innmaten på ventilen til webasto så jeg får motorvarmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...