Gå til innhold

BMW iX testet


Ron Jeremy
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg prøvd X5 45e, kommer ikke bort fra at jeg får mer premiumfølelsen av den, men jeg skal heller ikke legge skjul på at det gode inntrykket mitt av IXen fra i går er styrket. Det som skuffet med X5en var innvendig plass, foran sitter du som en konge, bak er det begredelig plass for en med litt høyde, legger ved bilde som kan sammenlignes med IXen som jeg la ut bilde av tidligere. Tror faktisk jeg skulle klart å fått inn mer bagasje i IXen og. Men jeg heller fortsatt mot X5, for det første ser den fantastisk ut, med denne motoriseringen er den langt fra noen sinke, i tillegg så fikk jeg det jeg manglet i forhold til setene i IX, selv om jeg satt godt i den og. 

D422C616-C7B3-4C2A-95D4-5F9553E1BF9E.jpeg

364D852D-EC1D-490D-9422-CAFAA0A3EA6C.jpeg

9A297F36-18F5-4E49-A2F5-602EC9F61975.jpeg

5DA2A80F-EED3-4867-90B1-68DBAD8F811D.jpeg

8CB526CB-B155-44F3-8AC4-7D3F2238B749.jpeg

3C6E0D65-363E-431D-95B2-FED01E298A80.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Mikael-B skrev:

Med så dårlig plass til beina må det vel bli veldig dårlig plass for eventuelt barneseter også?

Det går med to bakovervendte barneseter i en i3, så det går nok veldig fint i både iX og X5. ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er iallfall ikke noe problem med stort bakovervendt barnesete i G05 X5. Vi testa dette med vårt sete da jeg prøvekjørte en G05 X5 for moro skyld, så bakseteplassen i G05 X5 bør holde for de fleste. Men folk liker jo å sitte forskjellig i bilen, jeg har en kollega som nesten ligger å kjører...da går det jo ut over bakseteplass. 

Ellers så bekrefter @Olaandref noe av det jeg mener med at G05 X5 er mer luksusbil for pengene i den grad at man får bedre seter blant annet. Som sagt man sitter ikke dårlig i iX, men man sitter bedre i X5. Og det skyter ned det argumentet fra BMW om at iX skulle være det nye flaggskipet, synes bilen fremsto som for "spartansk" til å kunne kalles flaggskip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hallgrim86 skrev:

 

Jøss, det så ikke bra ut - men du har jo setene ekstremt langt bak om ikke helt bakerst? Var det for å sjekke hva slags benplass man får om man måler 235cm på sokkelesten :)  Fyren på videoen er visst 181, og her er bilder av at han sitter bak seg selv. Du kan tydelig se setet er mye lenger fremme

Edit: Jeg er 189, kan godt ta bilder av hvordan jeg sitter bak meg selv i denne bilen om det er av interesse - står rett her ute.


image.png.80760e8c846de592e347fbefac9067ec.png

image.thumb.png.8cf6c87b3e6e1db43b5b577ae81f5e14.png

Setet er plassert der jeg forlot det når jeg flyttet bak, altså etter mine 192 cm, samme som i IX, jeg kunne klart meg med 5 cm mindre når jeg kjører, men på lengre turer så liker jeg å ha litt plass. Men om du ser på bildene tidligere i tråden så er førersetet ganske likt plassert på bildet både fra IX og X5, så det viser forskjellen på bakseteplassen på disse to. I følge selger så har bilene omtrent samme utvendige størrelse, men coupeen på IX er lengre enn på X5. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Olaandref skrev:

Setet er plassert der jeg forlot det når jeg flyttet bak, altså etter mine 192 cm, samme som i IX, jeg kunne klart meg med 5 cm mindre når jeg kjører, men på lengre turer så liker jeg å ha litt plass. Men om du ser på bildene tidligere i tråden så er førersetet ganske likt plassert på bildet både fra IX og X5, så det viser forskjellen på bakseteplassen på disse to. I følge selger så har bilene omtrent samme utvendige størrelse, men coupeen på IX er lengre enn på X5. 

Men vi sitter nok alle litt forskjellig, som Fredrik nevner. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Fredrik 90 skrev:

...synes bilen fremsto som for "spartansk" til å kunne kalles flaggskip.

Hva utstyr mangler den annet en mer variabler på setene? Må huske at BMW har gjort mye for at denne skal fremstå så clean og "spartansk" ut som mulig.

 

Edit: Og selvfølgerlig fargevalg som forhåpentlig fremtidig individual løser.

Endret av Jan E-28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutes ago, Jan E-28 said:

Hva utstyr mangler den annet en mer variabler på setene? Må huske at BMW har gjort mye for at denne skal fremstå så clean og "spartansk" ut som mulig.

 

Edit: Og selvfølgerlig fargevalg som forhåpentlig fremtidig individual løser.

Finnes jo enda de som mener at «ett flaggskip» skal være utstyrt med båtinteriør, altså dette er høyst subjektivt.

 

BMW har vell aldri påstått at verken IX, X5 eller 5 serien for den saks skyld er noe flaggskip. Uten at det er noe galt i det for den saks skyld.

Men sånn generelt er jo den moderne trenden at ting skal være minimalistisk/spartansk som noen kaller det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, CrZyWiz skrev:

Ja, er ikke IX det mtp. Teknologi?

Jo, dermed har BMW kalt iX for et flaggskip. Jeg skjønner hva du mener, er helt med, det var postet med glimt i øyet en sen torsdag kveld. :) Tar det til etterretning og så legger vi akkurat denne død her. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Jan E-28 skrev:

Hva utstyr mangler den annet en mer variabler på setene? Må huske at BMW har gjort mye for at denne skal fremstå så clean og "spartansk" ut som mulig.

 

Edit: Og selvfølgerlig fargevalg som forhåpentlig fremtidig individual løser.

Det er vel ikke det at bilen mangler utstyr, for min del er det mer hvordan bilen fremstår. Når ting ser clean og spartansk ut så mister jeg helt premiumfølelsen, å få resirkulerbare materialer til å fremstå som eksklusivt går ikke. Jeg skrev jo lenger opp her at bilen føltes som en diger i3, særlig når man sitter bak rattet og kikker seg rundt. Og det er jo ikke en følelse jeg ønsker i en bil til en million. Jeg synes en premiumbil først og fremst skal ha ett utseende som fremstår lekkert, elegant og sobert, fargesammensetningene skal være harmoniske og smakfullt. Interiøret like så, det skal være skinn...gjerne nappa, polerte flater, høyglans, knapper og brytere som er behagelige å betjene og linjene i interiøret skal harmonere med bilens øvrige inntrykk. G05 X5 er jo egentlig skoleeksempelet på hva jeg mener her, den beskriver hvordan jeg synes en premiumsuv skal være. Men dette er så klart helt subjektivt.

Når det gjelder bruken av begrepet "flaggskip" så er det vel riktig at BMW brukte denne i forbindelse med ordet teknologi. Men det ga noen BMW entusiaster og nyfrelste elbilfanatikere litt vann på mølla og da ble plutselig iX definert som BMW sitt flaggskip...noe den langt ifra er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Når det gjelder bruken av begrepet "flaggskip" så er det vel riktig at BMW brukte denne i forbindelse med ordet teknologi. Men det ga noen BMW entusiaster og nyfrelste elbilfanatikere litt vann på mølla og da ble plutselig iX definert som BMW sitt flaggskip...noe den langt ifra er. 

Kjære deg. Ordet flaggskip blir brukt i overført betydning om for eksempel en bilfabrikks ypperste modell - "fabrikkens flaggskip". Et flaggskip kan, som du allerede er inne på, være basert på teknologi, luksus m.v. Uansett hvor mye vi måtte mislike iX, er iX et av BMWs flaggskipmodeller - sammen med blant annet BMW 7-serie. At BMW 7-serie og iX tilsynelatende fokuserer på to forskjellige områder, er bilmodellene like mye flaggskip. Det er med andre ord ikke meg ("noen BMW entusiaster") eller "nyfrelste elbilfanatikere" som fikk vann på mølla og egenrådig bestemte at iX var et av BMWs flaggskip. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...