Gå til innhold

Lodding av gløde rele 525 e61


Kevinchri
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har demontert og åpnet glødereleet på min 525 e61. Ser det er flere ledninger som er avgått inni der, tenkte jeg skulle lodde det.

men plages med og få det nok rent til at loddetindet vil legge seg. Releet er fylt med gulaktig silikon, har prøvd og pusset og gjort rent.

 

Noen som har gjort dette før?

178A33A6-9AEB-48DA-AE8D-D8B64FA1ECBA.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg er helt ferskt medlem og lurer på om det er OK å hive seg på denne tråden med et spørsmål som er litt relatert til dette temaet?

Jeg tar sjansen:

Når jeg ser du har demontert releet lurer jeg på om du også har pinout for kontakten til pluggene?

Jeg har lite lyst å stå ute i vinterkulden å demontere innsuget for å få sjekket glødepluggene og tenker at det smarte er å måle motstanden til pluggene gjennom kabelen fra releet (samtidig får jeg sjekket at kabelen er i orden, det hjelper lite med gode glødeplugger om kabelen er dårlig). For å gjøre dette trenger jeg å vite hvilke pinner på kontakten til releet som går til glødepluggene. Jeg har søkt på nett etter glow relay pinout og lignende uten å finne noe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Skal sjekke dette i løpet av helgen. Viktig å få orden på dette både p.g.a. startproblemer i kulda, men også fordi regenerering av partikkelfiltret ikke startes uten fungerende gløding. Regner med at regenerering av DPF er en fordel før avgasser skal måles i EU-kontrollen om et par måneder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...