Jump to content

Bytte simmering i ratt

niets
 Share

Recommended Posts

Hei,

Hornet på min BMW 1 serie 116i 2013 virker ikke når rattet peker rett frem. Det virker imidlertid når rattet vris mot en av sidene. Har hørt at det er en simmering i rattet som er slitt og må byttes. Har fått et tilbud om bytte til en pris kr 9.200,-. Synes det høres mye ut. Noen her som kan vurdere om prisen er rimelig?

Mvh

Takker for svar. 

Det tilbudet jeg har fått nevner også skifte av brytergruppe. Er det noe som normalt gjøres når man bytter slepering?

Mvh

Vanskelig å si når jeg ikke vet hvor mye delen koster, fikk du ikke overslag over delepris og arbeid? Det virker generelt høyt for denne type problem, særlig når du sannsynligvis kan få fungerende brukte deler langt billigere.

Takk for svar.

Fikk ikke spesifisert overslag over deler/arbeid. Jeg tror jeg tar en ringerunde til andre verksteder og hører hva de vil ha for jobben. Er ikke kapabel til å skru på dette selv.

Mvh

Ser at slepering og spakestell er samme delen, på en F2x. Koed.no selger spakestellet for 7096,- ink mva.

Så da er prisen du har fått på 9600,- helt OK.

Men om du hadde gjort dette privat, så hadde du kunne kjøpt en brukt del fra eBay for ca 1500,- og spart deg sikkert ca 4000,- i verste fall.

Om du feks er i nærheten av Oslo, Trondheim eller Stavanger tror jeg, så finnes det folk som kan bistå. Jeg kjenner til og med noen i Finnmark som kan bistå!