Gå til innhold

M47 / Gløder ikke, verkstedet har "gitt opp"..


Kolstad Jr.
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg får "spader" av Carly, men hvis gløderelee er byttet, så gjenstår vel kabelen til denne, sikringer og selve glødepluggene. Personlig syns jeg det er litt rart av verkstedet som byttet relee at de ikke sjekket med diagnose at dette faktisk fungerte. Tar jo trossalt ikke mange minuttene. Angånde turbo, så føler jeg at ISTA diagnose ville ha hjulpet betraktelig mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at Carly ikke er den beste redakapen her, men den sa jo at det var noe med actuatoren, deviation.

Her er dagens funn:

Staget fra wastegate til actuatoren har jo hoppet av og låseclippet(?) Er borte 🤔 Staget går helt fint og fritt, sitter ikke fast, bare så det er nevnt. Ny låseclip for å holde på plass her, så bør ihvertfall actuatoren og WG ha et samarbeid igjen 😅 

IMG_20211127_100336.thumb.jpg.b621c3748ec38bbb060df56b46d16bb9.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Kolstad Jr. changed the title to M47 motorvarmer/ Oppdatering: diagnosetråd - utvikling i saken..
  • 2 weeks later...

Har nå byttet alle glødepluggene (Bosch) og ingen endring, sliter fortsatt med å starte når den har stått en stund.

Får også opp feilkode på alle 4 glødeplugger. 

Modulen ble byttet i høst, dog en brukt modul, men fra en bil hvor glødesystemet fungerte. 

Hva bør jeg gjøre nå? Har jo hørt en del snakk om ledninger, men hvilken eller hvilke ledninger er det snakk om? 🤔 M47TU2 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Kolstad Jr. changed the title to M47 motorvarmer/ Byttet glødeplugger, ingen forbedring.

Jeg ville nok først fått bekreftet at glødeplugger faktisk var defekt først.

Men siden du allerede har skiftet de og det ikke ble noen bedring på du sjekke om det faktisk går noe strøm til glødepluggene. Det letteste er enten å måle strømtrekket på aktuell ledning med en tangamperemeter. Er det ingen strømtrekk, som jeg antar, så må du sjekke om relè faktisk er OK.
Da kan du først måle styring av relè, ved å koble på en lyspære eller måle med voltmeter. Om det er OK, noe jeg antar, så må du skifte relè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
7 timer siden, E.C. skrev:

Går strøm dit? Som i at releet trekker en del ampere når du forsøker å starte eller som at det får signal fra DDE? Eller hva mener du? 

Får signal fra DDE og pluss fra starter.

7 timer siden, 540is skrev:

Noen nye ideer? 😳🤔

Du har sjekket den 20A sikringen for glødemodulen som sitter i elektronikkboksen foran frontruta ? 

Alle sikringer her er sjekket ja. 

Endret av Kolstad Jr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt rundt på forum, fant dette:

Screenshot_20211219_214440_com.android.chrome.thumb.jpg.fbd3925827429cd112ba625708457eb6.jpg

Noen som har noen tnaker rundt dette? Er kanskje verdt å prøve.. Altså hvis jeg har forstått det rett:

Koble fra kontaktene til gløderele, slett feilkode, så start opp. Feilkode kommer så. Deretter koble på kontaktene igjen, mens tenninga er på. Så sletter man feilkoden igjen og starter opp?

Han beskrev samme problem som jeg opplever i den tråden. 🤔🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Kolstad Jr. changed the title to M47 / Byttet glødeplugger og rele, ingen forbedring.
  • Kolstad Jr. changed the title to M47 / Gløder ikke, verkstedet har "gitt opp"..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...