Gå til innhold

E46 M3 - G11 730d- 991.2 Carrera S


Snagg30
 Share

Anbefalte innlegg

Om det er Conti piggfrie på uoriginale felger er det noen jævlige drittdekk 😅 Jeg trivdes aldri med denne på vinteren, trodde det var bilen, men etter og ha hatt en til med samme understell kom jeg frem til at det måtte vere dekkene. 

 

Ellers, om bilen hovedsakelig skal brukes til og frakte biler og ikke familie, så ville jeg kjøpt en varebil og sett den på firmaet. Det er trist og si det, men en transporter er en ekstremt god trekkbil ( foruten motorkraft ) 

Du får vel ikke skrive av noe Mva heller på en bil med hvite skilt? Skal du kjøre typ 30-40k i året så er det jo en haug med potensielle utgifter på en bil, i tillegg til enorme mengder diesel og. Så har du i tillegg avskrivning som jo er fint og ha når året er omme og det skatten skal regnes ut 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Skulebollen hehe det stemmer, er samme dekka enda og de hadde jeg ikke tenkt å bruke. Tenker å prøve meg på noen skikkelige piggdekk, hadde du dette på din forrige og merket du stor forskjell?

 

Blir jo en del av begge dele, og skal jeg nå i tillegg ha egen frakt bil vil jeg kjøpe en nyere en og da snakker vi fort 500.000kr også skal denne lånes / driftes / verditap / utgifter og i tillegg må jeg sitte som en bussjåfør og hate live underveis - helt uaktuelt. Jeg sliter allerede med å kjøre 7-serien langt pga vond rygg, nå er dette min nye arbeids plass som blir et sted jeg kommer til å tilbringe enormt med tid og da tar jeg den kostnaden med å ha det fint :) Hva slår vell alcantara tak og B&W med litt massasje på jobb. 

 

 

————

 

Første tur unnagjort med henger, bilen har fungert som befrakter av kompiser men nå som BE og kroken er på plass ble det en skikkelig tur på 12t totalt - må si å jobbe på denne måten for seg selv er så forbanna givende! :) Dette kan jeg like 

 

forbruk til Lillehammer endte på 0.61L med henger (0.52L ca uten).  Ikke den mest spennende lasten men der står 40k i fortjeneste bakpå IMG_4485.thumb.jpeg.2c452ccfda4d5a32eda3d4b7e1423f50.jpegIMG_4497.thumb.jpeg.d1c5886003e1ccd293254f18abe66df9.jpeg

 

Ved bjorli hadde forbruket steget til 0.96L, om dette er mye vet jeg ikke. Kanskje mangler den litt effekt? Tror 750i’n havnet på 1.3L om jeg husker riktig. IMG_4513.thumb.jpeg.fe3e4318704c21b01d91fe0734549dad.jpeg

IMG_4503.thumb.jpeg.2972852aa9d239f1346a20305bb278cb.jpeg
 

Her trodde jeg vi skulle få svar på om Krok vekt teller eller ikke, jeg var i overlast men jeg gamblet - ble dessverre ikke huket inn. IMG_4507.thumb.jpeg.89aaf9924f49b4a0426adee8d519a8b3.jpeg
 

Snitt forbruket på hele turen ble 0.8LIMG_4518.thumb.jpeg.c02726c8b9a49ee5a938b3e563960f91.jpeg

 

Nå har jeg overhode ingen erfaring å snakke utifra men hengeren opplevde jeg som svært fin å kjøre med, lavt tyngdepunkt og stabil. Synes dog at hengeren var mye mer stabil en når jeg fikk hjelp i sommer til å frakte M3’n til Lillehammer for bytting av kammer. Da reagerte jeg på mye rykning og napping under kjøring, var hengeren feil lastet kanskje? Tok meg 15 min å få lastet på bilen og stroppet den ned, var fine feste måter som fulgte. IMG_4524.thumb.jpeg.422b35eb90f8c2666fcbde61b316d3c2.jpeg
 

Neste søndag fyller jeg opp bilen med kompiser og leier henger på ny før det blir en Trondheim tur! :) 

 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Snagg30 changed the title to E46 M3 - G11 730d.

Blir det ikke veldig tidkrevende å kjøre rundt å hente biler på egenhånd? Det går jo mye tid på å kjøre Sør Norge på kryss og tvers samtidig som du skal håndtere salg av biler og privatliv i tillegg. Har du prøvd Axess Logistics? De er faktisk ikke så gale på pris, betalte 3000,- eks mva for å få en bil fra Bergen til Arendal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 Jo det vil ta tid, men jeg prøver alltid å kombinere det med at jeg har med folk slik vi tar med flere biler. Da reduserer jeg antall turer betraktelig, også alltid ta med en bil til dit vi skal. 
 

Ja jeg vet prisene der nede er kjempe billig, ordnet nylig selv frakt fra Bergens området til Oslo og betalte nesten ingenting - problemet er at med en gang du putter inn Ålesund i kalkulatoren så skyter den opp og vi snakker svært høye summer. Frakt fra Oslo kostet 3200kr sann ca når jeg startet med dette og nå er den oppe i snart 6000kr, med en gang bilen står utenfor hoved terminalen så blir den enda høyere… så når vi kombinerer flere biler er besparelsen på 10.000kr - 20.000kr og da er det ingenting å tenke på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket også på min bilhenger når bilen min var lesset litt for langt bak og for lite vekt på kula ,då var den vinglete/slingring ved høgere hastighet  , etter litt søking fann eg den anbefalte vekta som er 50-80 kg på kule. Merket av på hengeren der bilen skal stå når eg hadde rett kulevekt (bruke nesehjuet på  baderomsvekta) , var veldig stor forskjell mtp stabiliteten då. 

Endret av Syvert
Srivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler 100kg+ på kulen, det hjelper normalt en god del på stabiliteten. Det kan også være en god del kg forskjell fra nesehjul og kulehanske, samt at vinkelen på hengeren også kan lure deg en del på hengere med flere akslinger. Derfor viktig å måle den i samme høyde som hengerfestet på bilen, og gjerne rett på kulehansken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer blir til virkelighet, jeg sa høyt at Porsche drømmen skulle realiserer innen en alder på 35 år og etter å ha satt meg ned og sett over regnestykket satt jeg igjen og tenkte "dette var da ikke så ille". Men banken måtte kontaktes og etter en kort prat med de i går er alt klart for at dette skal kunne realiseres i god tid. Og det er bare en bil som er "drømme" bilen og den har suge motor og vinge. 
 

Nå har jeg ikke riktig nok kjøpt bil for jeg må helst selge M3’n først, driver egentlig og forsøker å kjøpe @Skulebollen sin GT3 så er jeg komplett wannabe med både 7-serien og GT3’n. ;)


Men nå har en viss kjent norsk løper meldt seg på og han har neppe måttet snakket med banken og er nok vesentlig mer kjøpe klar så mulig denne glipper foran meg… Helt utrolig tilfeldighet

 

Har snakket en del med Porsche senter Son som har den røde GT3’n men den har hatt like mange eiere nå som den gjennomsnittlige F87’n. Så er skeptisk på denne, ærlig selger og bilen har stort sett vært på bane. En GT3 er jo bygd for dette men jo roligere bruk jo bedre.

 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=352494563

Så da er spørsmålet, skal man kjøpe seg en 991.2 4s og kose seg med frem til sommeren også slå på stortromma og gå over til GT3?. Eller bare vente til riktige bil kommer. Livets kvaler 

Men dette blir kjekt! :D 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Snagg30 changed the title to E46 M3 - G11 730d. Porsche planer
24 minutter siden, Orjan skrev:

Artig prosess å være i. Tror en 4S vil være et unødvendig mellomtrinn når det er GT3 som er målet. 
Hva er en «riktig» GT3 da? 

Alle GT3 er riktige. Men tenker her at en C4/C4S 991 er en trygg imvestering og 'gratis' bil frem til GT3 realiseres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ganske mye plukk på disse påkosta folkvognene , så om det er gratis bil vet jeg ikke helt. 🤪
Har er en kompis som er på sin andre 17-18 mod 911 . Første ble solgt fordi den sto mere på verksted en den ble kjørt og nå når den nye begynte likt ble det Finn.no på den også.

Så er ikke for alle, beggen bilen har hvert gått under 60tkm. (Turbo havari, olje lekkasjer)  

Porscher er kjempe morsom/gromme biler , men jeg personlig synes ikke kvalitet står stil med prisen man betaler for dem. 
så vist GT3 er drømmen , så å vent å kjøp den ,bruk tiden og pengen på nyte den:) 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vell ikke kjent for å ha ro i kroppen når jeg først har bestemt meg så det kommer nok en gul oppdatering straks! Men ikke Emil sin, den gikk til løperen. 
 

@Orjan Emil sin med 2 eiere siden ny, alt utsyr samt er i en sprek farge er min perfekte GT3. Ryddig eier historikk og sprek farge er et  must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Snagg30 changed the title to E46 M3 - G11 730d- 991.2 Carrera S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...