Saltkjelen Skrevet April 17 Skrevet April 17 Du har en fantastisk flott ekvipasje! 6-serie GT må være en fabelaktig bil å travle slik rundt med. Hva er hengervekten på denne siden du drar rundt med biltralle?
Snagg30 Skrevet April 17 Forfatter Skrevet April 17 3 timer siden, skoglund skrev: Herlig turer, men jeg kan ikke la være å spørre hva svensken skulle ha for fartsovertredelse med henger. Rykte sier det er kjempe dyrt? ang tempo 100 har jeg en kompis som kjøpte henger med tempo 100 for å bruke i Sverige , så når han kom hjem fant vi ut at det gjalt kun Norge og Danmark Jeg fikk brevet i dag fra Polisen og nei bøtene hos naboen er ingenting i forhold til Norge 3 timer siden, Saltkjelen skrev: Du har en fantastisk flott ekvipasje! 6-serie GT må være en fabelaktig bil å travle slik rundt med. Hva er hengervekten på denne siden du drar rundt med biltralle? Takk for det Lasse! hengervekta er 2100kg så det går sann passe greit
skoglund Skrevet April 17 Skrevet April 17 2 timer siden, Snagg30 skrev: Jeg fikk brevet i dag fra Polisen og nei bøtene hos naboen er ingenting i forhold til Norge Takk for det Lasse! hengervekta er 2100kg så det går sann passe greit Nei , vet at fôr overtredelse med bil ikke er dyre, men har jo gått rykter om 1000kr per km/t med camping vogn over 80kmt . Så derfor var jeg veldig nysgjerrig:) pen sum du hadde fått da:)
Werther Skrevet April 18 Skrevet April 18 8 hours ago, Snagg30 said: Jeg fikk brevet i dag fra Polisen og nei bøtene hos naboen er ingenting i forhold til Norge 2300 SEK... Har du vurdert å ignorere det, slik som med fotoboks-bøter fra Sveits og Tyskland? Gi det tid. Ignorer purringer og inkassovarsler. Mulig det forsvinner.
Fredrik 90 Skrevet April 18 Skrevet April 18 Kjempeflott reisebrev, ser ut som dere fikk en fin og innholdsrik tur. Det å ta bilen på henger ned til Flensburg og sette trekkbil og henger igjen der var faktisk ikke en dum ide 👍 Å reise såpass tidlig på sesongen kan føre til litt usikkert vær, men jeg har aldri opplevd utfordringer med snø på de årlige påsketurene vi pleier å ta. Du burde jo gjort sørlending av deg du som er så glad i å farte nedover. 40 min hjemmefra til ferga, og to og en halv time fergetur over. Neste år åpner det ferge fra Arendal til Tyskland. Det er faktisk veldig praktisk 😉
skoglund Skrevet April 18 Skrevet April 18 6 timer siden, Werther skrev: 2300 SEK... Har du vurdert å ignorere det, slik som med fotoboks-bøter fra Sveits og Tyskland? Gi det tid. Ignorer purringer og inkassovarsler. Mulig det forsvinner. Norge har samarbeidets avtale , så havner fort på den lokale stasjon. og hvorfor stikke av fra 2-3 lapper? Det er jo en del av kostnaden av å være på veien når man ikke følger loven 100prosent . Saltkjelen reagerte på dette 1
Lars89 Skrevet April 18 Skrevet April 18 Ser ut som en flott tur! Viktig å unne seg litt ekstra når man er på farta. Pent tilbehør du har handla også!
Snagg30 Skrevet April 19 Forfatter Skrevet April 19 @Werther kommer nok bare til å betale ja, er jeg som har tabbet meg ut og bota er såpass lav det neppe bikker årets budsjett. @Fredrik 90 tusen takk for det! Kommer vell kanskje litt fra deg snart på deres påske tur er spent på hvilke steder du fant der. Var ingen utfordring ellers med tanke på snø for vår del heller, men for å komme oss til Italia måtte vi over Wassen som går under Gotthard passet og der er det relativt høyt. Har faktisk booket ny plass på samme måte i Flensburg på turen i juni. Ja sier det til meg selv på hver tur "skulle bodd i oslo" for da kan men i teorien stå opp tidlig og ta første båt og da er man i Italia samme dag om man gidder. @Lars89 takk for det Lars! laffe og Ampera reagerte på dette 2
Snagg30 Skrevet April 23 Forfatter Skrevet April 23 (endret) Jeg og @Eystein Ose har startet sesongen tidlig og fått gjort et par turer i lokale omgivelser, han har vært turist guide og jeg har hengt på slep. her fra en tur til Vestkapp, turist guiden bommet litt her da veien opp var stengt 😂 Ble godt og varmt her i Ålesund april måned og vi tok ny tur til hotellet union øye ikke langt unna Volda hvor guiden er fra. Sinnssykt tøft hotell på innsiden! Her må jeg tilbake med annet følge en Eystein ved en senere anledning og helst fruen. Disse ruinene har jeg hørt om hele livet, ikke fult så spennende. En ting er sikkert denne E36 er definitivt en av Norges peneste, artig å se så gamle biler i slik tilstand. Nå har du vell og @Eystein Ose kjørt mer i år en hele fjor? om jeg husket riktig. om det er flere på forumet som bor i området og ønsker å være med så er det bare å si i fra. Endret April 23 av Snagg30 Orjan, Werther, Markus E30 og 13 andre reagerte på dette 13 3
Snagg30 Skrevet April 23 Forfatter Skrevet April 23 GT3’n skal stilles ut førstkommende helg i Ålesund og fotografen var og tok litt bilder tidligere i uken Jeg ville ikke kapre tråden til Lars helt med PAW gnål, men har fått priser fra både Sverige og Tyskland nå og man kommer definitivt best ut i Sverige og Tyskland, merkelig at prisen er så høy i Norge når du kan bestille over nett fra hvilke som helst land. Uansett veldig greit å være klar over! Norge: 1år - 29.000kr / 2år - 50.000kr sverige: 1år - 19.000kr / 2år - 35.000kr tyskland: 1år - 1.390€ / 2år - 2.500€, men i Tyskland så er disse prisene uten mobilitets garanti. Den kan du dog kjøpe i tillegg og da blir 2 år 32.000kr nesten 20.000kr billigere en i Norge… Markus E30, papertiger, Ampera og 9 andre reagerte på dette 12
Eystein Ose Skrevet April 23 Skrevet April 23 1 time siden, Snagg30 skrev: Ble godt og varmt her i Ålesund april måned og vi tok ny tur til hotellet union øye ikke langt unna Volda hvor guiden er fra. Nei...... 1 time siden, Snagg30 skrev: Nå har du vell og @Eystein Ose kjørt mer i år en hele fjor? om jeg husket riktig. Det stemmer! 60 mil hittil i år. I fjor ble den stort sett kun stående.. 1 time siden, Snagg30 skrev: Om det er flere på forumet som bor i området og ønsker å være med så er det bare å si i fra. Ja! Har flere ruter på lager, så jeg er klar Merker man er på tur med en proff influencer fra storbyen. Jeg har ikke merka det har blitt tatt et eneste bilde, og allikevel er det bedre dokumentert enn fraværsgrensa på videregående Takk for turene @Snagg30! Gleder meg til flere turer og flere handjagere i fergekøen Snagg30, ahj, BrokeBoi og 4 andre reagerte på dette 7
Snagg30 Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden Vi nærmer oss juni men det føles mer ut som høst for sesongen har vært innholdsrik og flere tusen kilometer er unnagjort, etter Spa var det rett hjem å shine bil for å stille ut på Ålesund motorshow, såg mitt snitt til å komme med min tørre humor. Noen dager etter var det kjøring på Vålerbanen for førstegang siden 2021/2022. Bilen rakk å bli verdiløs på turen nedover Et deilig gjensyn, har savnet denne banen men må innrømme den var ikke så morro som jeg hadde romantisert. Med skikkelig bil er de tekniske banene gøy å kjøre på møtte en stykk pen 992 han har tidligere kjørt på 0:59,xx med en 991.2 GT3 men denne dagen klarte han ikke noe raskere en 1.01,xx og det bekrefter hva jeg mener om en 991.1 GT3 i forhold til hva du får for pengene, en 992 er snart 1 million dyrere men du betaler mye for nesten ingenting. Jeg har ikke kjørt her på ganske mange år og fikk kjørt ei runde på 1.02,10 hele 8 sekund raskere en M3’n. Jeg hadde en optimal runde på 1.01 men fikk aldri satt den sammen, i tillegg hadde jeg dekk foran som var ganske dårlig så bilen var noe sketchy under brems og sving med nye cup2 bak som ikke helt samsvarte med de foran .En dag med forsikring og nye dekk så skulle tiden blitt enda bedre. @Markus E30 var så hyggelig å hente interiør til meg i Oslo i forbifarten og at på til leverte det til meg på banen, bimmers er noe helt eget. Blitt mange nye bekjentskap jeg setter veldig stor pris på på vei hjem fikk jeg hilst på @Saltkjelen og et forum medlem til jeg ikke husker navnet på men vet han har en pent bygget E90. Lasse sin F11 er skam rå! Detalj nivå til en super autist i aksjon Våknet opp dagen etter til en kar som satt i ei grøft med et sinnsykt kamera og tok bilder av bilen, enda et nytt bekjentskap som jeg har avtalt shoot med neste gang jeg skal forbi Hamar. 4 dager etter Vålerbanen var det konfirmasjon hjemme for eldste mann og samme dag reiste jeg og han videre mot Nederland for kjøring på Zandvoort stappfull av kake ble bilen lastet opp og fruen ble stående igjen med oppvask og rydding. 6 serien er en helt fantastisk turbil og kunne ikke vært mer fornøyd etter snart 20.000km, jeg eier bilene kort som @papertiger sier men det blir hvert fall kjørt godt samtlige. Første stopp var Lillehammer fremme i køa på ferga var vi de eneste som ble sjekket, hele greia var merkelig og vi fikk spørsmål om vi hadde cash med oss på tur. Virker ikke som de helt vet hva det koster å sette foten inne hos Porsche for jeg er raka blakk Denne turen ble det fra Larvik til hirsthals for å få en tur som var vesentlig billigere en årets tur til Belgia. Vi valgte business class for å slippe folk og de få hundre kronene det koster så synes jeg det er verdt det, gratis mat og drikke samt var det ikke mer en 5 stykker der inne. siden vi nærmer oss sommer så kom snøen endelig her hjemme, fikk bilder underveis. mannskapet lot oss kjøre først av båten noe jeg var sjeleglad for da vi hadde en lang tur foran oss. fremme ved første stopp som var i Danmark meget flott hotell med mye bra fasiliteter samt maten i øverste klasse. I tillegg fikk jeg smelt inn ei økt før avreise Dette var budsjett tur så kjølebaggen ble fylt opp med mat Etter dette var det igjennom Hamburg som har gitt meg PTS av eviglang kø og absolutt ingen bilder ble tatt. Turen gikk greit og vi var fremme i Nederland på grei tid BimmerFan!, KMT, mslello og 3 andre reagerte på dette 6
Snagg30 Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden Igjen bare se på dette forbruket med henger på slep, er så sinnsykt deilig spesielt når prisene i Tyskland og Europa generelt er så dyrt i forhold til Norge (merkelig nok å si). Alltid kjekt å komme seg ut av Tyskland for da blir det mindre motorvei og mer trivelig omgivelser Fremme hos Cools bekledningen for mer skinn til både meg og Lasse. Her ble 6-serien og hengeren stående og vi kjørte videre til Zandvoort med GT3’n tidlig opp dagen etter for innsjekk og teori Dette var veldig morsomt å se På parkeringsplassen fikk vi full uttellin Zanvdoort er en sinnsykt artig bane å kjøre på, det skjer noe hele tiden og da har aldri en langstrekke å hvile hode på. Du er enten i sving / brems konstant. Jeg kiket litt på YouTube før avreise og de som postet tidene sine låg mellom 1.50 - 1.55 og satt meg et mål på under 2 minutt, ny bane uten forsikring langt hjemme ifra. Kan trygt si jeg var fornøyd med tiden. og igjen 991.1 GT3 er en bil hvor du får ekstremt mye for pengene den første doserte svingen er noe å oppleve i seg selv, både jeg og guttungen var helt paff på første runde for den er så bratt og skarp det er helt umulig å se det på tv. En sving som kjennes godt på mann og bil Banen var flott og det samme var fasilitetene rundt om, ny oppusset restaurant. Hadde meg en skrekk opplevelse med rød motorlampe under sving, viste seg at det ble litt mye g krefter på en bensin tank med litt lite drivstoff. Godt å kjenne puls Sliten etter en dag med kjøring var det hjem på hotellet å få jobbet litt, fruen hadde blitt nøye opplært på forhånd på bilde taking samt renhold av bil. Og faen meg er hun rå flink å ta bilder! Her ble jeg oppringt av Ferrari om jeg ikke ville selge GT3’n da de hadde en kjøper som var veldig gira, jeg var egentlig ikke interessert i det men alt handler om pris. Men dette satte i gang en prosess som endte i noe litt annet på tunet her litt før en planlagt På kvelden ble det en bedre middag i kjent stil når vi først var i Nederland måtte vi selvsagt være litt turister samtidig og besøkte et sinnsykt pent slott med kul historie. avsluttet turen med joggetur på stranda og dagen etter reiste vi hjemover Ampera, mslello, Ingvaldsen og 5 andre reagerte på dette 8
Snagg30 Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden (endret) Og telefon samtalen fra Ferrari måtte ende som det måtte, jeg endte opp med å få nesten det jeg kjøpte bilen for, jeg kjøpte den på 63.000km og leverte den fra meg på 77.400km. Fikk landet en god avtale på en 991.1 GT RS, det føles rett og slett helt sinnsykt ut. har fått tatt meg noen turer og banket inn 1000km, det er vanskelig å beskrive god følelsen dette gir. Endret 6 timer siden av Snagg30 Lars89, ///M-ini95, Fahad og 15 andre reagerte på dette 18
laffe Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Herlig reisebrev og oppdateringer, og gratulere med ny bil Rusla rundt i Lærdal i går og titta på forskjellige Porscher da det var et Porsche-arrangement her, og må si det er en herlig aura rundt de bilene og lyden fra boxeren. Skjønner godt at folk blir hekta selv om jeg fortsatt tror veienerundt her er mer morro på to hjul Den B5`en du tok bilde av var forøvrig drømmespec i mine øyne, grønn utvending, med lyst interiør og de røde alpina listene er bare nydelig. Ingvaldsen og papertiger reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå