Gå til innhold

Nye støtdempere til E39, hva burde jeg gå for?


Vegard_
 Share

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Kvasi said:

Nå vet du om det og kommer garantert til å angre når du kjører rundt i pinnestiv bil   :)  

Ja, skulle jeg bytta alt igjen så kunne jeg faktisk vurdert et sett til 10k-ish. Men ikke nå.

Redigert: Hadde jeg forresten visst at fungerende og ikke kollapset dempertån satt så høyt oem selv med m-sport så hadde jeg ikke kjøpt originalt/tredjeparts 

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gått for Bilstein B12 Pro kit. Det senker 30mm foran og 25mm bak. Ikke for lavt og bra å kjøre med. Det settet er med Bilstein B8 dempere og Eibach fjærer. 

Endret av Øyvind L.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2021 den 18.48, Hpi skrev:

Jeg hadde Bilstein b8 foran og b6 bak på E39 touring. Det var dessverre i den perioden hvor de slet med vann inni demperen på b8 så jeg ga til slutt opp. Uansett synes jeg Bilstein var strålende å kjøre på og jeg antar at vannproblemet er løst for lenge siden.  Gikk over til Sachs da jeg ga opp b8. 

Det var vannproblemer med B6 også, jeg hadde nemlig det på min E39 samt Eibach Sportsfjærer, var fornøyd helt til de begynte å ta inn vann og vinteren kom, da var det som å kjøre uten dempere i det hele tatt over humper.

Fikk byttet til sachs Sine dempere for M-Sport og ble ganske fornøyd før jeg solgte bilen, ikke var de så værst i pris heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Haug523 skrev:

Jeg hadde Bilstein b8 foran og b6 bak på E39 touring. Det var dessverre i den perioden hvor de slet med vann inni demperen på b8 så jeg ga til slutt opp.

Hadde/har B16 PSS9 og dette vannproblemet? Ene fjærbeinet på min e39 540 blir noen ganger stivt og begynner å kakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, 540is skrev:

Hadde/har B16 PSS9 og dette vannproblemet? Ene fjærbeinet på min e39 540 blir noen ganger stivt og begynner å kakke.

Jeg er bare kjent med det på Bilstein sine B6/B8 dempere og da snakker vi om dempere fra noen år tilbake, sikkert 8++ Jeg merket det spesielt godt på vinteren da vannet inni demperne var frosset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...