Gå til innhold

Feilkode 2F44 Electronic car immobilization system


Henrik 77
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tror du må se nærmere på forrige skjermbilde. Det du hadde i forrige innlegg. Det høres jo ut som startsperre problemer. 

Du får ikke startet bilen uten å bensinpumpa strøm direkte? Det er vel ews problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Otis skrev:

Jeg tror du må se nærmere på forrige skjermbilde. Det du hadde i forrige innlegg. Det høres jo ut som startsperre problemer. 

Du får ikke startet bilen uten å bensinpumpa strøm direkte? Det er vel ews problem.

Det stemmer nok Otis. Har også en mistanke om at det er starsperre som har slått inn. Bilen starter bare når jeg setter strøm direkte på pumpa. Grunnen til at jeg fikk feilkode 2F44 Electronic car immobilization system, var nok for mange mislykkede startforsøk.  Jeg får knote litt mer i ISTA. Er ganske grønn på denne appen. Har hatt den i ca et døgn :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det burde absolutt fungere. Dette kan bety at du har ledningsbrudd eller defekt utgang på modulen som styrer relé, eller defekt relé. Du finner all info i ista og om hvordan man feilsøker.

Godt jobba sålangt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Otis 🙂 Har titta litt på feilsøkningsdelen i Ista, uten at bilen er til koblet. Var ikke veldig imponert over det jeg fant, men ser det er noen tester jeg kan skjøre, når jeg et tilkoblet. Det får bli i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk sikringa og releet. Du har faktisk en eldre bil uten egen modul for drivstoffpumpe. Dermed er det relativt enkelt opplegg med relé og sikring, som aktiveres via signal fra DME. Mangler du signal er det enten problem med startsperra eller defekt DME.

Sjekk i din egen ISTA for å bekrefte korrekt pin-out for din modell.

image.thumb.png.4a0e99a99632ec64dd970a900b74a319.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, E.C. skrev:

Sjekk sikringa og releet. Du har faktisk en eldre bil uten egen modul for drivstoffpumpe. Dermed er det relativt enkelt opplegg med relé og sikring, som aktiveres via signal fra DME. Mangler du signal er det enten problem med startsperra eller defekt DME.

Sjekk i din egen ISTA for å bekrefte korrekt pin-out for din modell.

image.thumb.png.4a0e99a99632ec64dd970a900b74a319.png

Tusen takk E.C. Nå fant jeg koblingsskjemaet i ISTA. Jeg har lenge lett etter beskrivelse på hvilket rele som går til bensin pumpen. På oversikten som ligger i hanskerommet er dette releet til vindusvisker. Så dette har jeg ikke sjekket. Blir MYE lettere å feil søke nå som jeg vet hvor releet er.

 

Skjermbilde (130).png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig har jeg bare latt pinnen fra multimetere stå. Det er det som skulle til for å få kontakt. Gikk helt klokkerent på prøvetur. Hadde kontakten ute tidligere i dag. Kunne ikke se noe korrosjons. Skal ta ut kontakten igjen etterpå, og bøye litt på pinnene, så blir det forhåpentligvis bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering... Etter prøvetur i går ville den plutselig ikke starte igjen. Har gått litt dypere i materien. Hvis jeg har forstått det rett er det et felles rele, som styrer bensinpumpe og horn. Selvfølgelig er dette et rele som ikke er utskiftbart og sitter på baksiden av sikrings/rele kortet i hanskerommet. Etter å ha brukt hornet, startet bilen igjen. Kan noen avkrefte/bekrefte dette? 

Skjermbilde (132).png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du et bilde uten tekst over tegningen? Slik jeg leser det så er det kun releet til hornet som ikke kan byttes. 01069 er det som går på tenning (trinn 1 = kl. 15) som er felles. Du må nesten måle deg bakover til det stedet som mangler strøm når det ikke starter for å se hvor langt det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...