Gå til innhold

Min 1996 Boston Green BMW E36 320i Cabriolet


Bruspulvergutt
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tenker at det ikke er nødvendig å ha en BMW for å være aktiv i forumet. Det holder lenge at man er interessert i BMW. Det er nå faktisk 9 år siden jeg hadde en BMW og jeg er stadig ganske aktiv her inne fordi jeg interesserer meg for BMW... vel, temmelig mye for BMW når sant skal sies.

Jeg har totalt hatt tre BMW'er (E30, E36 og E46) i perioden 1988-2013. Tilsammen har jeg kjørt BMW i 13 år og totalt ca. 410000 Km. Dette er mer enn de fleste oppnår og jeg tør derfor påstå at jeg kjenner essensen av hva BMW står for. I tillegg har jeg vært her inne i 19 år og før dette 2-3 år i BMWCCN's gamle forum.

Jeg synes at du bør fortsette med å være aktiv her inne og spesielt hvis du interesserer deg for BMW utover å ha en BMW på gårdsplassen. Du skriver meget bra og virker engasjert :) 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Vegard_ skrev:

Det var jo synd! Du får nok skaffet deg en bmw igjen raskere enn du tror 😁 

Sånn blir det noen ganger, men det er ikke helt umulig at det blir BMW igjen etterhvert.. Jeg vet iallfall om jeg tar Eurojackpoten så skal jeg ha en av de to '95 Dakar Yellow E34 M5 :)

30 minutter siden, TRF skrev:

Dette var jo litt synd. Men vil jo anbefale å fortsatt henge på forumet om du skulle være interessert i BMW, helt uavhengig av om du har en eller ikke :)

Heisann, vi to hadde jo en liten diskusjon tidligere. Så du er vel en av dem jeg føler jeg kanskje har tråkket litt på tærne :)

Men da er det mulig jeg fremdeles vil bli værende og poste litt innimellom.. Jeg har en genuin interesse for BMW, det har jeg hatt i mange år. Så det skal ikke stå på det, BMW er et av favorittmerkene mine

28 minutter siden, BjornarHS skrev:

Det var synd å høre, men slik er det bare av og til :)
Til tross du ikke har BMW, så vil jeg absolutt tro det ikke er noe problem om du forsatt ønsker å være aktiv i forumet her. Bare kjekt folk vil holde liv i forumene :) 

Takk, men ja.. Dette var jo en bil jeg hadde tenkt jeg aldri skulle selge, men så kommer dagen, litt fortere enn jeg hadde trodd.. Men som sagt over, jeg har en interesse for BMW og har brukt utallige timer på å lese om stort sett E31/E34/E36 og litt E38

Setter pris på at dere er såpass forståelsesfulle, jeg mener som sagt dette er et av de beste forumene jeg har vært på og dere er noen topp folk :)

24 minutter siden, Fredrik skrev:

Jeg synes at du bør fortsette med å være aktiv her inne og spesielt hvis du interesserer deg for BMW utover å ha en BMW på gårdsplassen. Du skriver meget bra og virker engasjert :) 

Jeg var ikke klar over at du ikke hadde BMW, men du skriver jo mye bra så det veier da opp for det :)

Takk, men jeg tenker kanskje jeg vil prøve å delta litt her om det er noe jeg kan bidra med.. Interesserer meg veldig for BMW, så akkurat det er ikke noe problem

Og tusen takk for det, setter pris på at du sier det.. Selv så føler jeg kanskje ikke jeg alltid formulerer meg særlig bra da, men veldig kult at du mener det, takk

Jeg føler meg også engasjert så du har nok rett i det.. Jeg liker å delta i samtaler / diskusjoner der man kan lære noe og hvor begge parter har gjensidig respekt osv :D

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbelpost

Jeg fant forresten ut at jeg legger ut bilen her på Bimmers og kanskje også FINN.. Selges den her, vet jeg iallfall at den antakeligvis går til en entusiast, noe som vil føles bedre.. Om det gir mening :)

Også vet jeg at personen her som kjøper bilen nok ikke vil prøve å heve kjøpet da dere vet å holde bilene på veien og gjør det som må til for å oppnå det. Så sånn sett er det også bedre om noen herfra kjøper den :)

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja forandringer skjer og sånn er det jo av og til .

Men selv om du nå selger ,så er det jo bare å henge med her 😊

Ps om du ønsker raskt salg ,så tenker jeg Finn.no er bedre enn her helt ærlig og de fleste som kjøper sånn en bil idag ,ønsker å ta vare på den.

Lykke til med salg .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sveigis skrev:

Ja forandringer skjer og sånn er det jo av og til .

Men selv om du nå selger ,så er det jo bare å henge med her 😊

Sant det, noen ganger skjer uforutsette ting.. Men uansett, jeg setter som jeg sa til noen abdre her også, veldig pris på at jeg fremdeles er velkommen her :)

Dere er noen flotte folk, ofte på forumer så er det jo noen som alltid skal lage kvalm men her er det ingen.. Så jeg er glad jeg endelig fikk surret meg til å registrere meg den dagen og begynt å delta

Også må jeg jo si det føles veldig spesielt å nå ha samtaler med noen av dem som jeg hadde enorm respekt for lenge før jeg registrerte meg.. Så det er veldig kult og det har blitt omtrent som jeg håpet.. Om det gir mening

3 timer siden, sveigis skrev:

Ps om du ønsker raskt salg ,så tenker jeg Finn.no er bedre enn her helt ærlig og de fleste som kjøper sånn en bil idag ,ønsker å ta vare på den.

Lykke til med salg .😊

Det er et bra poeng, men tenker jeg gir det et forsøk her først.. Eller legger ut der og her samtidig? Mulig det er en eller annen her på Bimmers som ser etter akkurat den bilen.. også er det jo en mulighet for ny tråd på den om den blir solgt her.. Som er et pluss :)

Tusen takk :D

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil er interesse, samhold og glede. Samtidig er det et dødt objekt som bare er tapsprosjekt økonomisk. Økonomien veier alltid tyngre enn bilhold, så om det hjelper å selge unna er det et riktig valg. En må samtidig veie opp kostnader en har kontra det man eventuelt kan dra på seg ved å kjøpe en enda billigere og eldre bil. Ble slutt mellom svigerinna og typen, jeg er i skrivende stund og leter etter en feil på 2005 Rav4 med 300000km på telleren som hun har hatt i 4 dager, jeg aner ikke hva feilen er, trangt og jævlig og må av med hjul for å komme til skikkelig motorrom bak deksler. Jeg mener bilen er oppbrukt og at økonomien veier dårlig opp på en slik bil, men den kostet vel 30000,- 🤷🏼‍♂️ Lykke til med salg, håper du finner en bil du er fornøyd med og kan leve med. Det er til syvende og sist et fremkomstmiddel. Selg på finn.no! :) 
 

Skrivende stund(jekken er ikke godt nok sikret, men den sitter bedre enn det ser ut til og hjul er lagt under som safety og hodet er aldri inn under hjulbua):

05E13339-7425-40ED-AAB3-C5E2A9721CC5.thumb.jpeg.4d84a9d90fa12f8f798c40d7f2acf681.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Marius2002 skrev:

Bil er interesse, samhold og glede. Samtidig er det et dødt objekt som bare er tapsprosjekt økonomisk. 

Det er jo sant det.. Bil er ikke bare bil, i fysisk form. Selvom man ikke selv har bil, kan man være lidenskapelig opptatt av det. Så det er noe jeg ikke tenkte over når jeg laget posten ang salg av bil i tråden her..

Joda, bil er et dødt objekt men oi så mye glede en bil kan gi.. Slik som det jeg fortalte om, første gang jeg satt bak rattet i en Honda NSX. Det var en nokså ubeskrivelig følelse :)

8 minutter siden, Marius2002 skrev:

Selg på finn.no! :)

Er litt skeptisk til å selge der også pga jeg er redd kjøper skal komme og kreve å heve kjøpet av en eller annen grunn.. Noe som jeg antar ikke vil skje ved et salg via Bimmers

10 minutter siden, Marius2002 skrev:

Skrivende stund(jekken er ikke godt nok sikret, men den sitter bedre enn det ser ut til og hjul er lagt under som safety og hodet er aldri inn under hjulbua):

05E13339-7425-40ED-AAB3-C5E2A9721CC5.thumb.jpeg.4d84a9d90fa12f8f798c40d7f2acf681.jpeg

Fin rotor da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å lese at du må la denne gå, men slik er det enkelte ganger.

Økonomi er langt viktigere enn at en kan tviholde på en bil selv om det er den store drømmen.

Som andre har sagt er det helt OK å henge her inn å kommentere selv om en ikke har en BMW. Det er interessen for BMW som gjør at vi er her :) Så ser gjerne at du fortsatt henger her inne og kommenter.

Så blir det spennende å se om du returnerer med en ny BMW en dag. Ikke mange årene siden jeg selv kjøpte min første BMW, og nå er jeg der at det alltid vil stå en BMW i garasjen, med mindre noe helt uventet skulle skje.

Så fortsett å kos deg her inne med god samvittighet og lykke til med salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senker du prisen til 50000,- og selger den som rep.-objekt så er du ganske trygg. Du kan presisere at bilen er fullt kjørbar osv., men av hensyn til bilens alder og kilometer-stand så velger du å sette den som rep.-objekt. Det betyr ikke at bilen er ei rønne, men at en må påregne løpende utgifter i vedlikhold :) Med dette kan en eventuell kjøper også forespeile seg hva han/hun går til.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok så i dag var det tid for min første lille "fiks" på bilen.. En liten ting, men den gjorde veldig mye for helhetsinntrykket av interiøret på bilen..

Jeg kjøpte nylig en ny knapp til å åpne hanskerommet, i riktig farge. Denne ankom forleden, også har jeg brukt et par dager på å finne ut hvordan dette skulle gjøres

1. Bilde - Starter showet med et bilde av den gamle knappen, på plassen sin, før jeg begynte å gjøre noe. Den trengte absolutt å skiftes ut, så jeg er glad jeg fikk tak i en ny tilsvarende

2. Bilde - Så med en stjernetrekker og pågangsmot, satte jeg i gang. Etter å ha skrudd ut de 4 (!) skruene, der to av dem var "i ventiler" og to under, var det mulig å dra ut de to ventilene og stykket i midten der knappen satt. På bildet ser du en av skruene, som var veldig artig plassert

3. Bilde - Ny knapp vs gammel knapp, slitasjen på den gamle ble enda mer tydelig når jeg så den ved siden av den nye. Bekreftet samtidig at fargen stemte

4. Bilde - Her er ventilene og knappen og alt ute, dette er før jeg fjernet knappen. Her kan du se slitasjen på knappen opp mot resten av det

5. Bilde - Og her er jobben ferdig. Døra til hanskerommet er åpen slik at du ikke skal se hvor mye den har sluppet fra der den skal være.. Men iallfall, nå ser alt "nytt" ut

 

20220126_094229.jpg

20220126_094356.jpg

20220126_094815.jpg

20220126_094639.jpg

20220126_095320.jpg

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...