Gå til innhold

E.C.'s garasjetråd - vært i utlandet, kjørt småbil...


E.C.
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Ja dere, etter å ha tenkt litt på det så fikk jeg smått lyst på comfortseter, til tross for at jeg liker sportsinteriøret mitt. Jeg mener fortsatt at E6x sportsseter er noe av det bedre å sitte i, men knekken i ryggen og de andre småtingene på comfortsetene utgjør det lille ekstra, det skal jeg si meg enig i.

De brune viste seg å ha et problem med setevarmeren i rumpa i tillegg til lårstøttejusteringen (førerstol). Begge deler er overkommelige reparasjoner, men hvis man ikke er så gira på fargen i første omgang så sitter det litt lengre inne å bruke tid og penger på det. Jeg begynte å leke med tanken på å beholde LCI-dørtrekk og farge skinnet, samt kjøpe noen løse comfortstoler. Et komplett sett er litt vanskelig å snuble over, særlig om man innsnevrer seg på E61 og ikke E60. Ulike seter foran og bak skriker ikke helt premium. (Jeg har nå kjørt med 3 brune og et blått dørtrekk i min E39-vinterbil i et par år, men denne bilen her er det nå litt høyere ambisjoner for.)

Den ene kvelden i desember snublet jeg over en riktig og nettopp ankommet bil hos en høgger, ergo en viss mulighet for å få noe komplett. Lokasjonen i landet var ikke 100% optimal for en slik type handel, men takket være forumet så løste det seg også. @Snagg30 kunne hjelpe med å hente og skal få det bort til meg på et senere tidspunkt, så etter litt masing på høggern er interiøret endelig på plass i boden hans! Her er jeg veldig takknemlig for å slippe å styre med forsendelse på pall midt snøkaoset som har vært. Et par lister har fått litt hard medfart under demonteringen ser det ut som, men alt i alt virker det meget lovende:

image.thumb.jpeg.aec445e80b60f36add08c6bfce069ab5.jpeg

image.thumb.jpeg.b60e4d5f88c1f775ab6ac2bbd9407f83.jpeg

Bingo, her er det meste av knapper som man får:

image.thumb.jpeg.4ffae4318c65c47b1c930e492141384d.jpeg

Logic 7 hadde den også:

image.thumb.jpeg.c2a60dc2d7f40f7a6a335da085ebb3be.jpeg

Blir dermed rett frem å sette inn S752-elementer og deksler i bakdørene:

image.thumb.jpeg.66b9d48473f3b4c593076af9f5d71f3c.jpeg

Og når man først var i gang så tenkte jeg at det er på plass å få hovedenhet nr. 8 (minst) i bilen:

image.thumb.jpeg.eb5ae340c087b5c68e46ec3caab438cb.jpeg

Dette er jo nemlig en slik en:

image.thumb.jpeg.b3adf92cfb460a387e2e825b4cd22f70.jpeg

For å få akkurat det bildet der så må jeg kanskje fikse p-sensorene, men det begynner vel å bli på tide etter 2,5 år med feilmelding 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • E.C. changed the title to E.C.'s garasjetråd - comfortseter

Har kun 676 Hi-Fi per nå, men skal montere S752. Det er hakket over Logic 7 igjen ja og kom først på facelift (derav de runde dekslene). Retrofitten av S752 fra 676 Hi-Fi blir "like ille" som Logic 7 da man må dra alle høyttalerkablene fra forsterkeren bak og ut til dørene, taket (E61) og dashbordet. I tillegg må man koble seg på MOST (optisk). Logic 7 til S752 er mye greiere, men når man først har det så er jo anlegget ganske bra og for enkelte ikke verdt kostnaden med å oppgradere.

752 BMW Individual High End Audio System.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, E.C. skrev:

Har kun 676 Hi-Fi per nå, men skal montere S752. Det er hakket over Logic 7 igjen ja og kom først på facelift (derav de runde dekslene). Retrofitten av S752 fra 676 Hi-Fi blir "like ille" som Logic 7 da man må dra alle høyttalerkablene fra forsterkeren bak og ut til dørene, taket (E61) og dashbordet. I tillegg må man koble seg på MOST (optisk). Logic 7 til S752 er mye greiere, men når man først har det så er jo anlegget ganske bra og for enkelte ikke verdt kostnaden med å oppgradere.

752 BMW Individual High End Audio System.pdf 92.68 kB · 1 download

Har sett på andre utveier for å oppgradere høyttaleranlegget i bilen. Med tanke på den prisen som Logic7-sett ligger til nå på Finn, tror jeg, det ikke finnes noen billigere/bedre utvei. Match Up 7 passer ikke, og aftermarket blir dyrere eller så går det opp i opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt. Man finner nok en del annet brukt som kan være bra til en fornuftig pris, men en Logic7 til en kurant pris og litt egeninnsats er en sweet-spot mtp. pris, originalitet og kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir meget bra @E.C.😊.

Det er når jeg ser din e61 og tråden her at jeg kan kjenne et snev av savn av min e61 ,den hadde jo alt dette originalt nesten foruten stereoen du skal sette i .

Du er flink til å få ting til og morro å se her .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig at noen går veien med å bytte ut hele interiør - det er flere av dere her ser jeg. Det kan gjøre mye med opplevelsen av en bil. Det så er inni er jo en gang det du ser og opplever mest når du kjører. Skulle jeg gjort noe slikt måtte det vært å fått seter og dørsider med andre farger enn svart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk sann ca akkurat, var nervøs i starten etter å fått inn to betong klosser av noe stoler. Fy så tung de er! Men dette blir en flott oppgraderinger, tilstanden var jo svært bra for å ha rullet 300k

Edit: får du både varme og kjøling i setene nå med det her?

7A8B3C0B-59AA-4054-85F2-D5582DED656E.thumb.jpeg.c3a5c3c5941a7e7438fb19e0da229622.jpeg

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vinterdvalen går sin gang, nesten litt befriende å se at det er 10-20 minus ute og sitte inne med god samvittighet. Har enn så lenge prestert å ikke kjøpe noe mer garasjeræl, så det er nå bra. Ellers ble jeg fristet til å investere i en opplevelse for en gangs skyld så meldte meg på BMW M-Town on ice i Gol om en ukes tid. BMW CCN hadde et kurant tilbud, men det praktiske med påmelding kan ikke jeg akkurat si har gått eksemplarisk. Tror nå i alle fall at jeg er påmeldt, men får se utover til uka. 

På garasjefronten har jeg kjøpt en hel pakke med isolasjon for å prøvemontere (i taket). Håpet er å ikke måtte tilpasse i bredden, så det blir spennende å se. Per nå har pakken blitt trygt plassert på arbeidsbenken. Må si det er artig hvordan rabattsystemet funker enkelte plasser. Litt småprat så sitter du der med 20% rabatt som ingen hadde behøvd å gi deg i utgangspunktet, samtidig som han i kassa klager på at alle skal ha rabatt. 🥴

Fikk også befaring fra et firma som driver med garasjeporter. Det første han spurte var om jeg skulle ha en ny port. Det trengte jeg ikke. Han målte litt her og der, så måtte høre med portleverandør. Etter noe venting og litt masing så kom de fram til at leverandøren kunne kun tilby en ny port og at jeg hadde et utgått skinnesystem som de ikke kunne fikse deler til. Kosnad på ny port? 35-40k ferdig montert. Vet ikke om jeg skal le eller grine. Vet heller ikke hvem som er fjernest her, portfirmaet som tror at jeg vil hive ut en helt fin 6 år gammel port og betale 40k for en ny en eller portleverandør som ikke greier å skaffe deler til en 6 år gammel port som fortsatt selges i butikkene til full pris og som tror at jeg med dette i bakhodet kommer til å kjøpe en ny port fra dem. Hadde egentlig håpet å slippe å holde på med akkurat dette selv, men blir vel til at jeg må. 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • E.C. changed the title to E.C.'s garasjetråd - vært i utlandet, kjørt småbil...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...